Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 02:54      10°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


«O λόγος είναι η έπαλξη κατά της κτηνωδίας»

«O λόγος είναι η έπαλξη κατά της κτηνωδίας»



Πρόκληση των ημερών για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και όλες τις ηγετικές μορφές που συζητούν και σχεδιάζουν την περίοδο αυτή τη νέα εκπαίδευση, μιας και είθισται όλοι οι υπουργοί Παιδείας της χώρας μας να συντάσσουν κατά τη θητεία τους ένα νομοσχέδιο για την παιδεία, είναι η επίσκεψη σε ένα τμήμα της Γ΄ τάξεως του Λυκείου.
Μάλλον θα είναι τυχεροί εάν βρουν μέσα σε αυτό 5 μαθητές από τους 20 ή 24 που φοιτούν σε αυτό. Κι αυτή η εικόνα αφορά το σύνολο των Λυκείων της χώρας. Μία εικόνα που περιγράφει με απόλυτη σαφήνεια ποιος είναι ο ρόλος του ελληνικού σχολείου σήμερα.
Εντελώς αντίθετη είναι η εικόνα που καταγράφει κανείς στις αίθουσες των φροντιστηρίων, που την περίοδο αυτή κάνουν και πρωινά μαθήματα, αφού παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Οι γονείς, από την πλευρά τους, τρέχουν στα σχολεία να δικαιολογήσουν απουσίες και φυσικά δεν παραλείπουν να καταθέτουν στην παραπαιδεία τον όποιο τελευταίο οικονομικό πόρο τους έχει απομείνει ή αυτόν που έχουν δανειστεί από συγγενείς και φίλους, για να δουν το παιδί τους να μπαίνει στο πανεπιστήμιο. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει τώρα, αλλά αποτελεί φαινόμενο ετών με ρίζα κυρίως τη δεκαετία του '80, τότε που άρχισε σιγά-σιγά η κατεδάφιση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η «πρώτη φορά Αριστερά», η Αριστερά του λαού, δεν όφειλε να εργαστεί για τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, η οποία προφανώς δεν υπονομεύεται από τη διδασκαλία της Ιστορίας και των Θρησκευτικών στην κατάργηση ή διαφοροποίηση των οποίων έχει εστιάσει την προσοχή της η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας;
Φτιάξτε το σχολείο, ώστε να μην αποτελεί κάτεργο για τον έφηβο.
Διαμορφώστε ένα ελκυστικό περιβάλλον για τα παιδιά, κάντε τα να το αγαπήσουν. Ξεκολλήστε από τα αναλυτικά προγράμματα, που εγκλωβίζουν μαθητές και εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να φτάνουν αμφότεροι να μισούν την ώρα που θα μπουν στην τάξη διδασκαλίας. Τα παιδιά αποφοιτούν από το σχολείο και δε γνωρίζουν την ελληνική γραφή. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα, το μόνο που έχει πετύχει είναι να διαρρήξει τη σχέση της νέας γενιάς με τη μάθηση. Οσοι και ό,τι μαθαίνουν, το κάνουν αναγκαστικά για να μπουν στο πανεπιστήμιο. Πέραν αυτού για γενική παιδεία -και πολύ περισσότερο για κλασική- δεν τίθεται καν θέμα. Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών αποτελεί πονοκέφαλο για την πλειοψηφία των μαθητών, με τον τρόπο που διδάσκεται κι αν δεν υπάρχει φυσικά μία προπαιδεία από την οικογένεια. Για τη διδασκαλία των κλασικών γραμμάτων έπρεπε να εργάζεται όλο το πολιτικό σύστημα. Αυτό βέβαια προϋποθέτει την ύπαρξη στοιχειώδους εθνικής συνείδησης, που σημαίνει αναγνώριση της γλωσσικής και πολιτισμικής μας ταυτότητας.
Ισως αυτό να μας είχε γλυτώσει από πολλά δεινά. «Το να μάθεις να σκέφτεσαι, να είσαι ακριβής, να ζυγίζεις τις λέξεις σου, να ακούς τον άλλον, σημαίνει να είσαι ικανός να διαλέγεσαι και είναι το μόνο μέσο για να αναχαιτισθεί η τρομακτική βία που αυξάνεται γύρω μας. Ο λόγος είναι η έπαλξη κατά της κτηνωδίας. Οταν δεν ξέρουμε, όταν δεν μπορούμε να εκφραστούμε, όταν ο λόγος δεν είναι επαρκής, όταν δεν είναι αρκετά επεξεργασμένος επειδή η σκέψη είναι ασαφής και μπερδεμένη, δεν απομένουν παρά οι γροθιές, τα χτυπήματα, η άξεστη, βλακώδης, τυφλή βία...» μεταφέρουμε από τη συνέντευξη της μεγάλης Γαλλίδας ελληνίστριας, Ζακλίν ντε Ρομιγύ, στο περιοδικό «Λε Πουέν».
Κι αυτό μπορεί να το πετύχει μόνο ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα, που θα κάνει τον μαθητή να αγαπήσει τη μελέτη και τη γραφή.
Κύριε υπουργέ της Παιδείας, ο πολυσυζητημένος διάλογος για την παιδεία, που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα πρέπει να έχει ως μοναδικό στόχο να γεμίσει τις τάξεις με μαθητές και τις έδρες με εμπνευσμένους εκπαιδευτικούς.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [02:54:02]