Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 21:03      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Κάτω από το δέκα

Κάτω από το δέκα



Σε μια συζήτηση, το πιο δύσκολο δεν είναι η απάντηση. Το πιο δύσκολο είναι να οριστεί το σωστό ερώτημα. Αν αυτό γίνει, τότε η απάντηση θα έρθει να λύσει το πρόβλημα που πρέπει να λυθεί και όχι το πρόβλημα που, και αν λυθεί, δεν λύνει το βασικό πρόβλημα.
Πολλοί είδαν ως γουστόζικη την απόκλιση μεταξύ Υπουργού και Αναπληρώτριας ως προς το ερώτημα "του 10", δηλαδή αν μπορεί ή όχι να περνάει στο Πανεπιστήμιο υποψήφιος που δεν πιάνει τη βάση σε κάποιο μάθημα. Οι αποκλίσεις σε θέματα παιδείας είναι ένδειξη υγείας. Η αφασία και το έλλειμμα προβληματισμού είναι μεγαλύτερο ζήτημα.
Για το "10" λοιπόν, που μας στοιχειώνει. Πράγματι, υπάρχει ένα θεωρητικό ενδεχόμενο, ο υποψήφιος Αϊνστανόπουλος, να γράψει 20 στη Φυσική, 20 στα Μαθηματικά, και να έχει βαρεθεί τη μελέτη σε ένα ελάσσον μάθημα, έτσι ώστε να πέσει κάτω από το 10. Να χάσουμε την ιστορική ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε τον αυριανό αποκωδικοποιητή της γέννησης του Σύμπαντος;
Εντάξει, σου λέει ο άλλος. Και να μη βρει θέση στο Πανεπιστήμιο ένας μετριότερος υποψήφιος, που γράφει 15άρια, και που θα μπορούσε να γίνει επαρκής εκπαιδευτικός; Θέλει και τέτοιους η κοινωνία. Οι Μαύρες Τρύπες δεν θα φύγουνε.
Ισως το ερώτημα θα έπρεπε να είναι, γιατί η εκπαίδευση παράγει υποψήφιους που δεν μπορούν να αποδώσουν ένα ρημάδι 10 σε κάποιο μάθημα, και δη στη δέσμη που οι ίδιοι έχουν διαλέξει.
Μα μπορεί να πρόκειται για μια στιγμιαία αποτυχία στην εξέταση. Σύμφωνοι. Ο εν λόγω υποψήφιος μπορεί να διορθώσει την επίδοση αυτή. Θα χάσει μια χρονιά. Ενα κριτήριο ποιότητας υποψηφίων και αυριανών επιστημόνων και επαγγελματιών είναι να μην τα χάνεις σε μια κατάσταση σύγχυσης.
Πέρα από τον ατυχήσαντα υποψήφιο- κάτι που όλοι έχουμε πάθει άπαξ, τουλάχιστον- είναι η μάζα των αποφοίτων της Μέσης Εκπαίδευσης που "δεν τα πήγαιναν καλά" με την εκπαιδευτική- μαθησιακή διαδικασία γενικότερα. Είναι ο μαθητής που μπαστουνιάζεται με όλων των ειδών τα τεστ και πελαγώνει με όλων των ειδών τις δοκιμασίες. Η γνώση δεν τρέχει μέσα του. Κάποιες σκόρπιες πληροφορίες ακατέργαστες έχει η συνείδησή του. Οποιοδήποτε τεστ πετυχαίνει εύκολα την αχίλλεια πτέρνα του, γιατί μια πτέρνα ολόκληρη ο νους του. Εδώ είναι ίσως το θέμα. Μάλλον, τα θέματα.
Θέμα πρώτον: Γιατί το σχολείο, σε μια χρονική έκταση δώδεκα ετών, δεν κατάφερε να εμφυσήσει σε μεγάλη μάζα μαθητών την αγάπη για τη μάθηση, αλλά και τη δεξιότητα της κατάκτησης γνώσεων και την εξοικείωση στην εξεταστική δοκιμασία. Χρειαζόμαστε ένα σχολείο πιο διαβασμένο και εκπαιδευμένο σε φιλοσοφία και μεθόδους. Να σου μιλάει για την "Αντιγόνη" και να μη βγάζεις φλύκταινες.
Θέμα δεύτερον: Εστω ο μαθητής που δεν είναι στόφα επιστήμονα. Να τον αφήσεις να τον φάνε τα σκυλόψαρα της αμάθειας ή της εμπορευματοποιημένης ψευτοκατάρτισης; Καλύτερα να τον κατευθύνεις σε ενδιάμεσες σχολές, που θα τον εφοδιάζουν με γνώσεις και δεξιότητες επιπέδου ως προς ειδικά επαγγελματικά αντικείμενα, σε συνδυασμό με μια γενικότερη μόρφωση. Υπάρχουν τέτοιες μονάδες, βέβαια, αλλά υπάρχουν και κάποιες που τις υποδύονται. Το κράτος μεριμνά, δεν λέμε. Αλλά σου δίνει την εντύπωση ότι πιο σχολαστικό με τα εστιατόρια παρά με την εκπαίδευση.
Σε κάθε περίπτωση, η αλήθεια είναι ότι η παιδεία πρέπει να σχεδιαστεί από την αρχή. Θέλουμε καλύτερες μεθόδους, στο σχολείο. Θέλουμε εκπαιδευτικούς εκπαιδευμένους σ' αυτές και αποφασισμένους να τις εφαρμόσουν. Θέλουμε σπρώξιμο της κοινωνίας προς τα πάνω. Να εκλείψει αυτή η "Αριστο-"λογία που είναι εξ ορισμού υπονομευτική στα μάτια των παιδιών, της κοινωνίας, των ΜΜΕ. Και να εστιάσουμε πώς θα κάνουμε τους μαθητές πραγματικά καλούς και ευχαριστημένους από την ιδέα της μάθησης. Πάλι καλά: Τους ευχαριστούν τα κομπιούτερ. Μαθαίνουν πολλά για τα κομπιούτερ, αλλά όχι και πολλά από τον κομπιούτερ.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [21:03:53]