Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 10:04      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οι αφίσες και οι «ζωές των άλλων»

Οι αφίσες και οι «ζωές των άλλων»



Είναι ίσως η πρώτη δημόσια προτροπή κατά της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Και προέρχεται από τον λεγόμενο αντιεξουσιαστικό χώρο με τουλάχιστον δυο διαφορετικές αφίσες που έχουν αναρτηθεί τις τελευταίες ημέρες σε δρόμους της Πάτρας.
Το παρατήρησε στη χθεσινή «Πελοπόννησο» ο Κωνσταντίνος Μάγνης, με την επισήμανση ότι τα κοινωνικά δίκτυα προξενούν ένας είδος διχασμού στους αντισυστημικούς κύκλους.
Οι αφίσες λένε, πάνω-κάτω, ότι το φέισμπουκ, τα διαδραστικά μίντια και τα σχόλια απ' το σπίτι κάνουν πλουσιότερους σε πληροφορίες τους αστυνομικούς και γεννούν στρατιές ακούσιων πληροφοριοδοτών.
Μπορεί οι εμπνευστές της αφίσας να θέλουν να προφυλάξουν όσους αντίκεινται στην κατ' αυτούς «εξουσιαστική πραγματικότητα», εν τούτοις, η συλλογιστική τους δεν απέχει πολύ απ' την πραγματικότητα.
Η κοινωνική δικτύωση είναι σήμερα ο ασφαλέστερος και εγκυρότερος τρόπος για να προσεγγίσεις την ταυτότητα κάθε χρήστη.
Να δεις το πρόσωπο του, την ηλικία του, την οικογενειακή του κατάσταση, τις αντιλήψεις του για την ζωή, τις πολιτικές του πεποιθήσεις, την ομάδα που υποστηρίζει, την τελευταία ταινία που είδε στο σινεμά, τη μουσική που ακούει, τα βιβλία που διαβάζει.
Είναι ο πιο ακριβής τρόπος ώστε να ανιχνεύσεις την αισθητική του, να διακρίνεις το μορφωτικό του στάτους, τα μέρη που ταξιδεύει, τα στέκια του, τις παρέες του, ακόμη και την ερωτική του διαθεσιμότητα.
Είναι, επίσης, ο πιο αδιάσειστος τρόπος να δεις πως ορίζει την καθημερινότητα του, ιδίως στις περιπτώσεις χρηστών που μανιωδώς αναρτούν εικόνες ακόμα και από το μεσημεριανό τους γεύμα ή τις στιγμές ενός περιπάτου στα μαγαζιά.
Η κοινωνική ζωή παύει να υπάρχει αν δεν «ανεβαίνει» στο φέισμπουκ ή στο ίνσταγκραμ. Ορισμένοι ψυχολόγοι ισχυρίζονται ότι ο υπερδραστήριος χρήστης της κοινωνικής δικτύωσης διακρίνεται από άγχος κοινωνικής αποδοχής και φόβο μοναξιάς.
Αλλοι, πάλι, λένε ότι όλη αυτή η φρενήρης αποκάλυψη της ιδιωτικότητας συνδέεται με υψηλή αυτοεκτίμηση και μια ατιθάσευτη έφεση αυτοπροβολής.
Και κάποιοι τρίτοι, υπέρμαχοι της κοινωνικής δικτύωσης, επιμένουν ότι οι συχνές αλληλεπιδράσεις τονώνουν την κοινωνική εκφραστικότητα και το αίσθημα του ανήκειν σε συλλογικότητες. Παρέες ή ομάδες.
Η ψυχολογία, φαίνεται, ότι δεν έχει καθαρή απάντηση για το αν και πόσο επηρεάζει η κοινωνική δικτύωση. Πιο διαυγής είναι, ωστόσο, η πολιτική που υιοθετούν πολλές εταιρείες στο εξωτερικό και κάποιες στην Ελλάδα.
Εταιρείες που απαγορεύουν σε ώρα εργασίας την πρόσβαση στην κοινωνική δικτύωση και την χρήση κινητού, ως παράγοντες επιβαρυντικούς στην παραγωγικότητα του προσωπικού τους.
Πριν λίγες μέρες μια πατρινή καθηγήτρια σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού αναρωτήθηκε, στον προσωπικό της λογαριασμό στο φέισμπουκ, πότε προλαβαίνουν και δουλεύουν όσοι είναι μονίμως ον λαϊν, απαντώντας, σχολιάζοντας, αλληλεπιδρώντας, παρακολουθώντας τις αναρτήσεις και τις ζωές των άλλων.
«Οι ζωές των άλλων». Τίτλος ταινίας βραβευμένης με Οσκαρ. Εκτυλίσσεται στο Βερολίνο του 1984. Η Στάζι φακελώνει ανθρώπους. Δεν είχε επινοηθεί ακόμη το αυτο-φακέλωμα.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:04:06]