Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 19:10      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τσαντίλα

Τσαντίλα



Γιατί μας μπερδεύεις κοπέλα μου; Φοράς μαντήλα στο κεφάλι. Εντάξει. Ολοι κάτι φοράμε στο κεφάλι, στο αυτί, στο δάκτυλο, αλλά δεν δηλώνει θρησκευτική ταυτότητα. Τι δηλώνει; Δηλώνει αισθητική ταυτότητα. Ή μπορεί και να σημαίνει απουσία ταυτότητας, ψάξιμο, δεκτικότητα νέων και νέων και νέων ρευμάτων, ή και φιλότιμο τρέξιμο πίσω από τα άρματα της μόδας και των μοδών, των μοδών την ολόμαυρη ράχη, Δέσποινα, ρίξε τ' άρματα. Και μη ρωτάς ποιά Δέσποινα, κοπέλα μου, διότι δεν φτάνει που κάνεις επίδειξη προσήλωσης σε αλλόθρησκα σχήματα, αγνοείς και ένδοξα κεφάλαια της ιστορίας μας. Μπορεί το "μας" να μην περιλαμβάνει μόνο τους ομοθρήσκους ομοεθνείς, αλλά και τους ομοθρήσκους αλβανογλώσσους αλλοεθνείς σουλιώτες, αλλά οι Δέσποινες της εν λόγω περιοχής ενσωματώθηκαν εθελουσίως, και εφόσον είχαν ομοίως σηκώσει άρματα σε βάρος του Πασά και του Σουλτάνου, έφυγαν από το "μας" τα εισαγωγικά, και αφομοιώθηκαν απαξάπαντες σε βαθμό που λησμόνησαν την καταγωγή τους και έβαλαν και τις φωνές όταν είδαν αλβανίδα αριστούχο να σηκώνει σημαία.
Αλλά όχι μαντήλα. Εντάξει. Εχουμε κι εμείς φορέσει μαντήλα, αλλά για λόγους εμφανισιακούς, και χωρίς να μπούμε σε βάσανο για ενδεχόμενες συνδηλώσεις ξένες προς τις προθέσεις μας.
Μαντήλα; Σε παρέλαση; Οπου το θέμα της είναι να υπογραμμίσουμε, να υπενθυμίσουμε και να μεταλαμπαδεύσουμε τα νοήματα του εθνικού ξεσηκωμού εναντίον αλλοθρήσκων, και δη μουσουλμάνων, το έμβλημα των οποίων φέρετε, μαντμουαζέλ. Και μιλάμε για ξεσηκωμό- τεκμήριο απόκτησης εθνικής αυτο-συνειδητοποίησης έπειτα από αιώνες υποτέλειας. Θα πείς, βέβαια, κοπέλα μου, ότι δεν συμμερίζεσαι τα νοήματα αυτά, σου είναι ξένα, και αδίδακτα, όχι μόνο στους κόλπους της μαθητικής σου κοινότητας, αλλά στο ευρύτερο κοινωνικό πεδίο, όπου όλο γι' αυτά μιλάμε, αλλά ούτε εμείς οι ίδιοι δεν τα πιάνουμε με τρόπο που μπορεί να εμπνεύσει και να μυήσει τις νέες κοινότητες Ελλήνων που γενιούνται σε εποχές δύο αιώνες μακρύτερες από τα χρόνια εκείνα και αδυνατούν να συλλάβουν το νόημα.
Ποιό νόημα;
Τελος πάντων, το νόημα λέει ότι στην παρέλαση φοράμε μπλε και έχουμε ομοειδή εμφάνιση, ομοειδές φρόνημα και ομοειδές περπάτημα. Και καλά το περπάτημα που το πάτε όλοι οι νεολαίοι σώβρακο, και δεν βρίσκεις ένα αριστερό πόδι, στην ίδια ευθεία, να πηγαίνει μαζί με άλλο αριστερό πόδι της ίδιας ευθείας, κατορθώνοντας ο ένας και ίδιος μαθητής να πατάει άλλο πόδι στο ένα μέτρο, και άλλο πόδι στο άλλο, αμ και μαντήλα; Για να τρέχουν μετά τα πρόσωπα της πολιτικής και της διανόησης να παίρνουν θέση βραδιάτικο υπέρ ή κατά της μαντήλας και δη μετά τσαντίλας. Διότι η μαντήλα σημαίνει άρνηση χειραφέτησης και απάρνηση φυσικής ροπής προς την ελευθερία, με καθυπόταξη προς τον αρσενικό, αρχές που δεν συμμεριζόμαστε. Εμείς έχουμε άλλες αρχές. Ποιές αρχές; Αυτές που μας οδήγησαν εκεί όπου είμαστε σήμερα.Αντε και πολλά ρωτάς. Παράτα τις μαντήλες, κοίτα τα διαβάσματά σου, κοίτα να ενσωματωθείς στην ελληνική πραγματικότητα. Παραδειγματίσου από όσα βλέπεις. Και θα γίνεις κι εσύ μία από μας. Χωρίς εισαγωγικά.
Ενα στο αριστερό. Δύο στο δεξί. Αμ τα μπερδέψαμε και οι ενήλικες. Αριστερό και δεξί μαζί, στην ίδια κυβέρνηση, στο ίδιο μυαλό, στην ίδια κοινωνική αντίληψη και έκφραση, αυτά βλέπουν τα παιδιά. Τι να αφομοιώσουν από δαύτο; Τι μένει; Η προσήλωση στα θρησκεύματα, άρα στην οικογένεια. Δεν βλέπουν κάτι άλλο που αξίζει να πιαστούν, δεν βλέπουν κάτι άλλο που μπορεί να τα εμπνεύσει.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [19:10:33]