Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 04:00      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ιατρική σπαζοκεφαλιά η περίπτωση 17χρονης Βρετανίδας (ΦΩΤ.)

Ιατρική σπαζοκεφαλιά η περίπτωση 17χρονης Βρετανίδας (ΦΩΤ.)



Αυτά είναι τα μάτια της 17χρονης Marnie-Rae Harvey, από την περιοχή Stoke-on-Trent, στη Μ. Βρετανία.
Πρόκειται για μια υπόθεση που έχει αφήσει άφωνους τους γιατρούς, αφού μέχρι στιγμής κανείς δεν έχει βρει γιατί τρέχει αίμα από τα μάτια της, αλλά και από τα αφτιά της. Η 17χρονη λέει ότι δεν μπορεί να βγει έξω και δεν έχει φίλους πια, γιατί είναι πάντα μέσα στο σπίτι.
Την έχουν εξετάσει διάφοροι ειδικοί οφθαλμολόγοι, γυναικολόγοι, ειδικοί αιματολογίας, νευρολόγοι και παιδίατροι, αλλά, όπως επισημαίνει το iatropedia.gr, κανείς δεν μπορεί να βρει την αιτία που συμβαίνει αυτό στη Marnie-Rae.
"Με καίει και στη συνέχεια, αν το αίμα καλύπτει ολόκληρο το μάτι, δεν μπορώ να δω", λέει η έφηβη. Αυτή κατάσταση-μυστήριο επηρεάζει επίσης τα αφτιά, τη μύτη, τα ούλα, το τριχωτό της κεφαλής, τα νύχια και τη γλώσσα της.
Έτσι άρχισαν όλα...
Όλα ξεκίνησαν όταν η 17χρονη ξεκίνησε να έχει αιμόπτυση, το Μάρτιο του 2013. Αυτό συνεχίστηκε για μερικά χρόνια, μέχρι που ξύπνησε μέσα στη νύχτα, τον Ιούλιο του 2015, με το πρόσωπό της καλυμμένο στο αίμα. Έτρεχε αίμα από τα μάτια της.
Οι γονείς της κάλεσαν ασθενοφόρο. "Οι νοσοκόμοι ήταν απλά σοκαρισμένοι, διότι δεν είχαν ξαναδεί ξανά κάτι τέτοιο", λέει η ίδια.
"Όταν έφτασα στο νοσοκομείο, οι γιατροί κοίταξαν τα μάτια μου, αλλά τα πάντα ήταν καθαρά (...) Τα μάτια μου μπορεί να αιμορραγούν και να γεμίζει με αίματα το πρόσωπό μου και μέσα σε δευτερόλεπτα να σταματήσει η αιμορραγία και να μοιάζουν όλα φυσιολογικά (...) Έκανα κι εξετάσεις αίματος και τα αποτελέσματα ήταν απολύτως φυσιολογικά".
Για τις επόμενες δύο εβδομάδες από εκείνο το πρώτο σοβαρό περιστατικό τα μάτια της 17χρονης συνέχισαν να αιμορραγούν κάθε μέρα.
Η Marnie-Rae έχει κάνει έκτοτε πολλές εξετάσεις, την έχουν δει πολλοί ειδικοί γιατροί, αλλά το μόνο που έχουν διαπιστώσει όλοι αυτοί είναι πως η 17χρονη έχει ένα λίγο πιο αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά τίποτα περισσότερο.
Από τις πιο σπάνιες ιατρικές καταστάσεις
Η περίπτωσή της είναι από τις πιο σπάνιες ιατρικές καταστάσεις στον κόσμο. Επιστημονικά, αυτό που έχει η Marnie-Rae ονομάζεται "Haemolacria", από τις ελληνικές λέξεις αίμα (haemo-) και δάκρυα (-acria).
Τα αίτια γι' αυτή την πάθηση μπορεί να περιλαμβάνουν τραυματισμούς, προβλήματα στην πήξη του αίματος και διαταραχές στους δακρυγόνους αδένες. Αλλά η Marnie-Rae έχει κάνει εξετάσεις για όλα αυτά κι έχουν βγει επανειλημμένα αρνητικές.
Πλήρης ανατροπή στη ζωή της
Η αιμορραγία συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια σταθερά και η 17χρονη λέει ότι το πρόβλημα αυτό έχει καθαιρέσει κάθε έννοια "φυσιολογικής" εφηβικής ζωής.
"Δεν πρόλαβα να δώσω εξετάσεις στο σχολείο (σ.σ. αντίστοιχες με τις δικές μας πανελλήνιες εξετάσεις) και δεν μπορώ να πάω και σε κάποιο κολέγιο ή πανεπιστήμιο", αφηγείται.
Λέει ότι νιώθει διαρκώς πως δεν έχει αρκετή ενέργεια και συνεχώς αισθάνεται ζάλη, ενώ έχει και συχνούς πόνους στα άκρα και τα οστά της.
"(Οι άνθρωποι) με κοιτάνε και νομίζουν ότι μου συμβαίνει κάτι πολύ σοβαρό. Τις προάλλες ήμουν στο νοσοκομείο και προσπαθούσαν να με τραβήξουν φωτογραφίες".
Και πρόσφατα, το πρόβλημα έχει επιδεινωθεί. "Τις τελευταίες 12 μέρες η αιμορραγία είναι ακατάπαυστη και, πλέον, αιμορραγώ ταυτόχρονα και από τα αφτιά και τη μύτη (...) Κανονικά, μια φάση αιμορραγίας διαρκεί για περίπου πέντε λεπτά και στη συνέχεια σταματάει για μια ώρα, αλλά τώρα τελευταία συμβαίνει για μισή ώρα και σταματάει μόνο για πέντε λεπτά. Δεν μπορώ να κοιμηθώ και κάνω εμετό κάθε μέρα περίπου πέντε φορές", περιγράφει.
Εφίδρωση και εναλλαγές της διάθεσης
"(Οι γιατροί) νόμιζαν ότι επρόκειτο για κάποια διαταραχή του αίματος, αλλά τώρα μου έκαναν μια ένεση που ονομάζεται Prostap 3, για να σταματήσει η μήτρα μου να λειτουργεί. Αν αποδειχτεί ότι φταίει αυτό, τότε θα κάνω εξετάσεις για ενδομητρίωση".
Της είπαν ότι υπάρχει μια πιθανότητα της τάξης του 60-70% η ένεση αυτή να της προκαλέσει τέτοιο πρόβλημα, ώστε δεν θα μπορεί να κάνει παιδιά στο μέλλον. "Θα με ενοχλήσει αυτό, αλλά πρέπει πρώτα απ' όλα να αντιμετωπίσω αυτό που μου συμβαίνει εδώ και τώρα", υποστηρίζει.
Η Marnie-Rae θα πρέπει να περιμένει μέχρι τα μέσα Απριλίου, για να δει αν αυτή η θεωρία θα επαληθευτεί, αλλά η ίδια δεν μοιάζει να το πιστεύει.
"Η ένεση αυτή σε κάνει να περνάς τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης. Εγώ έχω όντως αυτά τα συμπτώματα, όπως εφίδρωση κι εναλλαγές της διάθεσης, αλλά ταυτόχρονα εξακολουθώ να έχω αίμα από τα μάτια".
Το επόμενο βήμα θα είναι να παραπεμφθεί σε εξειδικευμένο δερματολόγο, αλλά και πάλι μοιάζει απαισιόδοξη, ως προς τι θα βγει και από αυτό.
"Όταν είμαι στις ημέρες της περιόδου μου, τότε η αιμορραγία χειροτερεύει. Οι γυναικολόγοι λένε ότι θα συνεχίσουν να μου κάνουν εξετάσεις".




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [04:00:35]