Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 08:45      9°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ενα φορτίο περηφάνιας στην Πάτρα

Ενα φορτίο περηφάνιας στην Πάτρα



Πλάι στην πολυφορεμένη αναγωγή του Καρναβαλιού σε «βαριά βιομηχανία» της Πάτρας, θα πρέπει να προστεθεί μια ακόμη λέξη. Η λέξη ανθεκτική. Στον χρόνο και στις συγκυρίες.
Σε πείσμα της κρίσης, της ασφυξίας και της στενότητας, το Καρναβάλι εξακολουθεί να ελκύει κόσμο από την υπόλοιπη Ελλάδα και ν' αρέσει σε βαθμό ασυγκρίτως μεγαλύτερο άλλων καρναβαλιών.
Το είδαμε την Κυριακή με το Καρναβάλι των Μικρών. Με λίγους, αλλά αρκετούς ώστε να είναι αισθητή η παρουσία τους, επισκέπτες από κοντινές, κυρίως, περιοχές. Το πιστοποιήσαμε χθες στην «Πελοπόννησο», στο ρεπορτάζ του Μιχάλη Βασιλάκη για την πληρότητα των ξενοδοχείων το προσεχές σαββατοκύριακο.
Το Καρναβάλι δημιουργεί πλούτο, δημιουργεί θέσεις εργασίας, αναζωογονεί την τοπική αγορά και είναι μακράν το σπουδαιότερο οικονομικό γεγονός της πόλης.
Αλλωστε, ποια άλλη δραστηριότητα στην Πάτρα, μέσα σε δέκα μέρες, οικοδομεί έναν τζίρο που υπερβαίνει τα 20 εκατομμύρια ευρώ;
Μελέτη της Data RC, όχι πολύ μακρινή στον χρόνο, υπολογίζει ότι από τα 20,5 εκατομμύρια ευρώ των άμεσων, σχετιζόμενων με το Καρναβάλι, δαπανών, περίπου τα 17 προέρχονται από τους επισκέπτες. Τα 2,4 εκατομμύρια ευρώ από τους συμμετέχοντες και περίπου ένα εκατομμύριο είναι τα χρήματα που διαθέτει ο Δήμος.
Τα περισσότερα από αυτά τα χρήματα πηγαίνουν στην εστίαση και στην αναψυχή, στο εποχικό και στο λιανικό εμπόριο. Ενώ κάθε χρόνο, γύρω από το Καρναβάλι, βρίσκουν εποχική δουλειά περίπου 250 άνεργοι της πόλης.
Το Καρναβάλι, εν ολίγοις, είναι το πιο ευπώλητο προϊόν της Πάτρας. Με εξασφαλισμένη ζήτηση και σίγουρο αποτέλεσμα. Και όχι ιδιαίτερα επηρεασμένο απ' την γενικότερη οικονομική αύρα.
Απεναντίας, όσο η κρίση μετριάζει το εκτόπισμα άλλων καρναβαλιών της χώρας, γεννημένων στο όνομα μιας θνησιγενούς μόδας, το Καρναβάλι της Πάτρας, δομημένο σε ρίζες που ακουμπούν στέρεα στην τοπική ταυτότητα και ιστορία, παραμένει λαμπερό και ακμαίο.
Σίγουρη ζήτηση, λοιπόν, αλλά ελεγχόμενη προσφορά. Η μια εβδομάδα, της κορύφωσης, θα μπορούσε να γίνει δύο ή και τρεις ή και τέσσερις. Και τα 20 εκατομμύρια, 25 ή και 30. Με διάφορες αφορμές και ιδέες.
Αλλά, μην προτρέχουμε. Αλλωστε, απ' την Καθαρά Δευτέρα η ανάγκη της χρονικής διασποράς των εκδηλώσεων θα ξαναμπεί - όπως κάθε χρόνο…- στην ατζέντα του τοπικού μετακαρναβαλικού διαλόγου.
Για να ξεφτίσει, ως συνήθως, λίγα 24ωρα μετά. Μαζί με την ένταση της φωνής εκείνων που θα ζητούν μεγαλύτερη εξωστρέφεια του θεσμού, διεθνοποίηση, μόνιμες υποδομές (π.χ. Καρναβαλικό Χωριό), συμφωνίες με τουρ οπερέιτορς, πολλές παράλληλες εκδηλώσεις και ούτω καθεξής.
Από οικονομικής σκοπιάς, λοιπόν, το Καρναβάλι πουλάει, συγκινεί, ελκύει. Δημιουργεί υπεραξίες, φέρνει έσοδα, συντηρεί μια καχεκτική οικονομία.
Από ψυχολογικής σκοπιάς, όμως, ακουμπά ένα υπολογίσιμο φορτίο περηφάνιας και διάκρισης σε μια πόλη που δεν έχει και πολλά να υπερηφανεύεται. Και αυτή η αξία είναι ανεκτίμητη. Ας την αναγνωρίσουμε, κι ας τη χαρούμε.







Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [08:45:58]