Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 21:17      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Στα χέρια Γιούνκερ η αναβάθμιση του τρένου ως την Καλαμάτα

Πάτρα: Στα χέρια Γιούνκερ η αναβάθμιση του τρένου ως την Καλαμάτα



Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής «Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα», είναι ένα από τα τρία μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα προταθούν από την κυβέρνηση για να ενταχθούν στη λίστα και να χρηματοδοτηθούν από το «πακέτο Γιουνκέρ», το οποίο αναμένεται να «ανοίξει» έως το τέλος του 2016, όπως γράφει στην εφημερίδα Πατρίδα Πύργου ο Γιάννης Αργυρόπουλος.
Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από έγκυρους κύκλους του υπουργείου Οικονομίας, ο Υπουργός Γιώργος Σταθάκης, έχει καταλήξει σε ένα κατάλογο 25 έργων που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της λίστας. Από αυτά τα έργα, 3 είναι σιδηροδρομικά. Εκτός του «Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα» τα άλλα δύο είναι η σιδηροδρομική και οδική επέκταση της Αττικής Οδού από το Κορωπί στο Λαύριο και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.
Στα θετικά, για την ένταξη του έργου είναι η μελετητική του ωριμότητα και οι ελάχιστες ανάγκες για απαλλοτριώσεις, με συνέπεια να είναι εφικτή η άμεση δημοπράτησή του.
Η μελέτη του τμήματος Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα με κλάδους προς Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία μήκους 132 χλμ, παρουσιάστηκε πριν 2 εβδομάδες. Αφορά την αναβάθμιση της γραμμής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Έχει κόστος 600 εκ. ευρώ και από την ΕΡΓΟΣΕ θεωρείται ως ένα έργο "ακατέργαστο διαμάντι".
Είναι χαρακτηριστική η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, Θανάση Βούρδα, κατά την πρόσφατη παρουσίαση της μελέτης στην αίθουσα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας «Ενώνει τέσσερα λιμάνια και συνδέεται με το Διευρωπαϊκό Δίκτυο της χώρας, ενώ έχει σταθμό στην Αρχαία Ολυμπία, το ισχυρότερο brand nameδιεθνώς, το οποίο κατά την άποψή του παραμένει αναξιοποίητο», είχε τονίσει τότε και πρόσθεσε ότι με την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου θα αποτελέσει το κέντρο της τουριστικής διαδρομής.
Ωστόσο, υπάρχουν και δύο ανασταλτικοί παράγοντες. Ο πρώτος είναι η εκκρεμότητα διέλευσης από την πόλη της Πάτρας, γιατί χωρίς αυτή το συγκεκριμένο έργο δεν θα μπορεί να συνδεθεί με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το δεύτερο είναι το υψηλό κόστος σε σχέση με την αναμενόμενη εμπορικότητα που αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα στα έργα του πακέτου Γιουνκέρ, όπως έγραψε πρόσφατα και το pelop.gr.
Πηγές από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υποστηρίζουν πάντως ότι όσον αφορά τα δύο εμπόδια είναι μικρά για να ματαιώσουν αυτό το μεγάλο έργο που θα βάλει οριστικά τη Δυτική Ελλάδα στο δίκτυο των σύγχρονων μεταφορικών δικτύων. Εκφράζουν μάλιστα την αισιοδοξία τους ότι τελικά το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το πακέτο Γιουνκέρ.
Το βέβαιο είναι ότι ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Απόστολος Κατσιφάρας έχει θέσει το συγκεκριμένο έργο στην κορυφή της ατζέντας των προτεραιοτήτων του. Επανειλημμένα έχει δηλώσει ότι για την Περιφέρεια ο σιδηρόδρομος είναι ένα μακρινό όνειρο «που διεκδικούμε να κάνουμε πραγματικότητα. Είναι ένα αναπτυξιακό μέσο, φιλικό προς το περιβάλλον και χαμηλού κόστους. Πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να συνεργαστούμε και να το διεκδικήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις».





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [21:17:50]