Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 13:33      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Σταθμός εμπορευμάτων και επιβατών του τρένου η "Πειραϊκή - Πατραϊκή"

Πάτρα: Σταθμός εμπορευμάτων και επιβατών του τρένου η "Πειραϊκή - Πατραϊκή"



Σε προσεκτική μελέτη όλων των δεδομένων που διαμορφώνονται γύρω από τη διέλευση του νέου σύγχρονου τρένου μέσα από την Πάτρα βρίσκεται το ΟΛΠΑ, μελετώντας παράλληλα την αλλαγή των σχεδίων που υπάρχουν -σε συνεργασία με τον ΟΣΕ- προκειμένου να εξυπηρετηθεί η έλευση της γραμμής στο νέο λιμάνι, ταυτόχρονα με την επέκταση της παλαιάς γραμμής του Προαστιακού, προς την Κάτω Αχαΐα.
Δύο είναι τα βασικά δεδομένα που υφίστανται αυτή την ώρα σε σχέση με τις υποχρεώσεις της πόλης και του λιμανιού, σε σχέση με το σιδηρόδρομο:
1. Η δέσμευση της χώρας μας για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ, με την υποχρέωση υποβολής μέσα στο Μάρτιο της προμελέτης του ΟΣΕ για την οριστική χάραξη στο τμήμα Ρίο-Πάτρα.
2. Η ένταξη στο νέο ΠΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας του έργου «Αναβάθμιση υφιστάμενων γραμμών προαστιακού σιδηροδρόμου Πάτρας», προϋπολογισμού 5,4 εκατ. ευρώ.
Η ύπαρξη του Master Plan για το λιμάνι της Πάτρας στο οποίο εντάσσονται όλοι οι σχεδιασμοί μεταξύ των οποίων η διασύνδεση με το ρυθμιστικό της πόλης και οι μελέτες του ΟΣΕ, είναι ένα βασικό εργαλείο που διαθέτει ο ΟΛΠΑ και πάνω σε αυτό χαράσσει τη στρατηγική του απέναντι στο τρένο και την ανάγκη συνδυασμού των χερσαίων μεταφορών με τη δραστηριότητα του λιμανιού.
«Δεν πρέπει να κρύβουμε την πραγματικότητα, το λιμάνι της Πάτρας από το 2004 και μετά, από την Ολυμπιάδα, παρουσιάζει φθίνουσα πορεία. Η πόλη της Πάτρας αναπτύχθηκε ιστορικά όσο το λιμάνι της άκμαζε και λιμάνι χωρίς χερσαίες μεταφορές, οδικό δίκτυο και σιδηρόδρομο, δεν μπορεί να υφίσταται» αναφέρει στην «Πελοπόννησο της Κυριακής» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές.
Στο πλαίσιο αυτό και με το σκεπτικό ότι το εμπορικό λιμάνι μπορεί να καθυστερήσει επί μακρόν, η πρώτη σκέψη που φαίνεται να επικρατεί αυτή την ώρα είναι η τροποποίηση του Master Plan του λιμανιού, προκειμένου το τρένο να μεταφερθεί εκτός της λιμενικής ζώνης και να ακολουθήσει την υφιστάμενη παλιά γραμμή, από τον Αγιο Ανδρέα μέχρι και τις Παραγλαύκιες.
ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ
Ο νέος σχεδιασμός, να περάσει το νέο τρένο πάνω στη σημερινή μετρική γραμμή, με μια μικρή επέκταση μιας τρίτης σιδηροτροχιάς, είναι εφικτός σε σχέση και με τη ζήτηση που θα υπάρξει στις νότιες περιοχές της Πάτρας για τις μετακινήσεις του πληθυσμού αλλά και για εμπορεύματα και ταξιδιώτες που θα έρχονται από την Αθήνα.
«Κουμπώνει», επίσης, και με τις σκέψεις που υπάρχουν, να σταματήσει προσωρινά η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στον Αγιο Διονύσιο και να μελετηθεί εκ νέου η υπογειοποίηση του τρένου μέσα στον κεντρικό ιστό της Πάτρας.
«Ως διευθύνων του ΟΛΠΑ, θέλω το νέο τρένο να έρθει στην Πάτρα και στο νέο λιμάνι απευθείας, ως σκεπτόμενος πολίτης επιθυμώ όμως να μη χάσουμε και το τρένο της… υπογειοποίησης» αναφέρει ο κ. Κοντοές.
ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ…
Η σκέψη που υπάρχει στο ΟΛΠΑ σήμερα είναι το λιμάνι να εξυπηρετηθεί με ένα κόμβο εισόδου στο ύψος της παλαιάς Π-Π. Στο πλαίσιο αυτό, μόνη προϋπόθεση είναι η σύνταξη μιας συμπληρωματικής μελέτης όπου θα αξιολογεί τη ζήτηση σε επίπεδο μετακινήσεων, ώστε να τεκμηριωθεί η αλλαγή του αρχικού σχεδιασμού, καθώς μάλιστα το εμπορευματικό λιμάνι δεν είναι στους άμεσους σχεδιασμούς. Ο ΟΛΠΑ σε αυτό το επίπεδο σκέπτεται να τροποποιήσει το σχέδιο αξιοποίησης των εγκαταστάσεων του πρώην εργοστάσιου Π-Π ως επιχειρηματικού πάρκου (πάρκο επιχειρήσεων παραδοσιακών επαγγελμάτων, αποθήκες) και χώρου παροχής υπηρεσιών (αστυνομικού μεγάρου) που είχε προβλεφθεί να γίνει μέσω του προγράμματος Jessica. Η παλαιά Π-Π θα είναι Σταθμός Υποδοχής εμπορευμάτων και τουριστών του ΟΣΕ και παράλληλα θα γίνει και η διακλάδωση με το λιμάνι.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην "Πελοπόννησο της Κυριακής"



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [13:33:24]