Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 08:41      10°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Εκπαίδευση: Διαφθορά συνειδήσεων;

Εκπαίδευση: Διαφθορά συνειδήσεων;



Εισαγωγικά. Η επιρροή του Τύπου στη διαμόρφωση άποψης και στη στάση της κοινής γνώμης απέναντι στα τρέχοντα δημόσια πράγματα είναι ιδιαίτερα σημαντική, παρά τη λειτουργία πολλών τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών στην εποχή μας. Γράφει χαρακτηριστικά ο Μ. Στασινόπουλος: «Ο Τύπος ελέγχει και οδηγεί και τον λαό να ελέγχει, άρα οδηγεί τον λαό στο να σκέπτεται και να ζει την πολιτική ζωή της Δημοκρατίας. Ο Τύπος διαφωτίζει και διαμορφώνει κυριολεκτικά την κοινή γνώμη, αυτή τη διάχυτη δύναμη που επηρεάζει κατά ένα βαθμό κάθε απόφαση. Η δύναμη αυτή είναι απέραντη, είναι κυριολεκτικά ακαταμέτρητη. Η εφημερίδα με ένα δημοσίευμά της κάνει το καλό ή το κακό όχι μόνο μία φορά, αλλά τόσες χιλιάδες φορές όσες χιλιάδες φύλλα της θα πουληθούν και θα διαβαστούν…» (Μ. Στασινόπουλος «Προβλήματα Τύπου και δημοσιογραφίας», εκδ. ΕΣΗΕΑ, Αθήνα, 1977).
Στο προκείμενο. Δεν είναι η πρώτη φορά που η εφημερίδα «Πελοπόννησος» με περισσή ευαισθησία αναδεικνύει θέματα που δεν άπτονται κατ' ανάγκην της τρέχουσας πολιτικής και οικονομικής επικαιρότητας, αλλά ενημερώνουν και επηρεάζουν την κοινή γνώμη με τη σπουδαιότητά τους. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο που στο φύλλο της 15ης του τρέχοντος μηνός πρόβαλε ως πρωτοσέλιδο κύριο θέμα ένα -κατά την εφημερίδα - υφιστάμενο σκάνδαλο στο Εσπερινό Λύκειο της πόλης και ολοκλήρωσε το ρεπορτάζ την επομένη.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ολοι -λίγο έως πολύ- γνωρίζουμε ότι η πρόσβαση των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι πιο εύκολη μέσω των Εσπερινών Λυκείων συγκριτικά με τα Ημερίσια Δημόσια Λύκεια. Αυτό οφείλεται τόσο στο μικρότερο βαθμό δυσκολίας των μαθημάτων και των θεμάτων στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι Εσπερινού Λυκείου, όσο και στη μοριοδότησή τους. Δικαιολογημένα, αν λάβουμε υπόψη ότι στα Εσπερινά Σχολεία φοιτούν εργαζόμενα παιδιά. Πού βρίσκεται, λοιπόν, το πρόβλημα;
Κάποιοι καταχρώνται την «ευνοϊκή» μεταχείριση των μαθητών Εσπερινών Λυκείων για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, και μάλιστα σε αρκετά υψηλόβαθμες σχολές. Για αυτό τον λόγο εγγράφουν ή μετεγγράφουν από τα Ημερήσια Λύκεια στα Εσπερινά τα παιδιά τους παρανόμως, αφού αυτά δεν τυχαίνει να έχουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις που προβλεπει η κείμενη νομοθεσία. Στη συνέχεια του ρεπορτάζ, η δημοσιογράφος αναφέρει και συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες που καταφεύγουν στην παρανομία. «Ειδικότερα φέρονται παιδιά γιατρών, διοικητικών παραγόντων, εκπαιδευτικών, μηχανικών, κ.ά. να φοιτούν στις τάξεις ενός σχολείου που έχει δημιουργηθεί για να καλύπτει τις ανάγκες των εργαζόμενων παιδιών…». Προσωπικά, δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω την αλήθεια της είδησης και ούτε μπορώ να την επιβεβαιώσω. Απλά, η υπερτριακονταετής προϋπηρεσία μου σε δημόσια λύκεια μου επιτρέπει να επισημάνω πως δεν είναι και τα πάντα ρόδινα στην εκπαίδευση. Αν όμως έτσι έχουν τα πράγματα, μιλάμε για συστηματική παραβίαση των ηθικών και νομικών κανόνων από δημόσιους λειτουργούς και απλούς πολίτες. Σε αυτό το σημείο θέλω να επισημάνω ότι αυτό που συμβαίνει στο Εσπερινό Λύκειο Πατρών πιθανότατα ισχύει ανά την επικράτεια, έτσι για να... απαλλαγούν από τυχόν τύψεις και ενοχές οι υπεύθυνοι της διαφθοράς και τυχόν διαπλοκής στην Πάτρα.
Συμπερασματικά, ευχής έργον θα ήταν ο Τύπος και ειδικότερα ο περιφερειακός να αναδεικνύει τέτοιου είδους θέματα, που αφορούν μεν πολλές φορές τοπικά ζητήματα, έχουν όμως πανελλήνιο ενδιαφέρον.
ΥΓ1: Μια επίσκεψη στην ηλεκτρονική τοποθεσία «alfavita.gr» θα δώσει τη δυνατότητα στον οποιονδήποτε να ενημερωθεί για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση στην Ελλάδα.
ΥΓ2: Περιμένω την αντίδραση και την ευαισθησία του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης για το ανωτέρω ζήτημα.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [08:41:19]