Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 00:36      0°-11° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αρχιτέκτονες: Το τρένο να μην ορθώσει τείχος στο πρόσωπο της Πάτρας στη θάλασσα της

Αρχιτέκτονες: Το τρένο να μην ορθώσει τείχος στο πρόσωπο της Πάτρας στη θάλασσα της



"H διέλευση του τραίνου δεν πρέπει να αποκόπτει την πρόσβαση των κατοίκων από το θαλάσσιο μέτωπο", τονίζει ο σύλλογος αρχιτεκτόνων νομού Αχαϊας με αφορμή την πρόσφατη ημερίδα για τον σιδηρόδρομο και την πόλη, που οργάνωσαν το Πολυτεχνείο Ζυρίχης, το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και το Πανεπιστήμιο Πατρών.
«Η διέλευση του τραίνου θα πρέπει να συμβάλλει στον προσδιορισμό της ταυτότητας της πόλης ως παραλιακή, γιατί ως τέτοια έχει λειτουργήσει επιτυχημένα ανά τους αιώνες, πλην των δύο τελευταίων δεκαετιών», επισημαίνει ο επιστημονικός σύλλογος στην παρέμβασή του.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
"Με αφορμή την Ημερίδα με τίτλο CODE PATRAS-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΗ, που οργανώθηκε το Σάββατο 13-2-2016 στην πόλη μας από το Πολυτεχνείο Ζυρίχης, το ΕΜΠ και το Παν/μιο Πατρών, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Νομού Αχαΐας αναφέρει συνοπτικά τις απόψεις του και τις θέσεις του επί του ζητήματος της διέλευσης του τραίνου από την πόλη της Πάτρας. Δεν θα κάνουμε ιστορική αναφορά για την απομείωση του τραίνου ως μέσο μεταφοράς, ούτε θα μπούμε στην διαδικασία ανάλυσης των τεχνικοοικονομικών θεμάτων, τα οποία είναι πολύ σημαντικά, μετά όμως από μια άρτια μελέτη που θα περιλαμβάνει όλες τις πραγματικές παραμέτρους, ώστε να οδηγηθεί στο ορθό και βέλτιστο αποτέλεσμα. Η θέση του ΣΑΝΑ είναι σταθερή εδώ και χρόνια για την διέλευση του τραίνου στην πόλη μας. Θέση που συμπυκνώνει όλες τις παραμέτρους του πολεοδομικού και αστικού σχεδιασμού με προοπτική τουλάχιστον 100 ετών. Πιστεύουμε ότι η διέλευση του τραίνου θα πρέπει να συμβάλλει στον προσδιορισμό της ταυτότητας της πόλης ως παραλιακή, γιατί ως τέτοια έχει λειτουργήσει επιτυχημένα ανά τους αιώνες, πλην των δύο τελευταίων δεκαετιών. Δεν πρέπει να αποκόπτει την πόλη από την απρόσκοπτη πρόσβασή των κατοίκων στην παραλία της πόλης «παλιό λιμάνι» με οποιαδήποτε επίγεια διέλευση και γι΄ αυτό θα πρέπει να ακολουθήσει την όδευση της περιμετρικής με σήραγγες και να ενωθεί με τον νέο λιμένα δια μέσου του κυκλοφοριακού αγωγού (Γλαύκου) ή να υπογειοποιηθεί τουλάχιστον το τμήμα έμπροσθεν του παλαιού λιμένα. Η ορθότητα της άποψής μας σχετικά με την διέλευση του τραίνου χωρίς να «ενοχλεί» τον αστικό ιστό, φαίνεται και από την χάραξη της όδευσης της σιδηροδρομικής γραμμής που έχει ήδη ακολουθηθεί και εφαρμοσθεί για την γραμμή του προαστιακού Αθηνών-Κιάτου, που έχει παρακάμψει όλες τις πόλεις αλλά και σημαντικούς οικισμούς στο πέρασμά του π.χ. Μέγαρα, Κόρινθος, Αγ. Θεόδωροι Κινέτα, κλπ. όμως στην πόλη μας περιέργως ταυτίζεται με την παλιά Τρικούπεια μετρική γραμμή.
Επίσης ενισχύεται η ορθότητα της θέσης μας και από την υπό κατασκευή χάραξη της όδευσης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ρίον, όπου προβλέπονται και κατασκευάζονται σήραγγες περιμετρικά του Αιγίου, της Παναγοπούλας κλπ. Ακόμα ενισχύεται η θέση μας και από την κάκιστη εικόνα που έχει ή ήδη κατασκευασθείσα με τεράστια τοιχεία διέλευση του τραίνου μέσα από τον αστικό ιστό του Διακοφτού. Η έλευση του γρήγορου τραίνου στη Πόλη μας θα βοηθήσει στην δημιουργία αναπτυξιακών δυνατοτήτων, και θα την συνδέσει ξανά με τα εθνικά και ευρωπαϊκά δίκτυα και είναι επιθυμητή από όλους μας. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται μόνο με οικονομοτεχνικά κριτήρια, που προδιαγράφει ο ΟΣΕ, γιατί η κακή απόφαση για το πώς θα έλθει και θα διέλθει το τραίνο, θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα στην εξίσου αποφασιστικού χαρακτήρα πολεοδομική ανάπτυξη της πόλης μας και την προσδοκώμενη αστική ενοποίηση του παράλιου μετώπου της. Η ανάπτυξη της πόλης εξαρτάται από την επανάκτηση του παράλιου αστικού χώρου και όχι μόνο από τη έλευση με οποιοδήποτε τρόπο του τραίνου στη Πάτρα και στο νέο λιμάνι. Ο τελικός στόχος είναι η αστική αναβάθμιση και η καλύτερη ποιότητα ζωής και υπηρεσιών για τους κατοίκους της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της χώρας μας και σ' αυτό μπορεί να συνδράμει το τραίνο και όχι να γίνει τροχοπέδη. Επιστρέφοντας στην αρχή του κειμένου μας σχετικά με το εργαστήριο, θα προτιμούσαμε και θα ήταν ορθότερο να υπήρχε πλουραλισμός στις προτάσεις και όχι μονόδρομος".





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [00:36:38]