Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 07:47      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τι ξέρετε για το τρένο;

Τι ξέρετε για το τρένο;



Τα εφήμερα μας τραβούν την προσοχή και την ενέργεια. Αλλά είναι τα μακροπρόθεσμα που καθορίζουν τη φυσιογνωμία και τις προοπτικές μιας πόλης.
Με άλλα λόγια, για κάποια θεμελιώδη ζητήματα της σημερινής Πάτρας (και της χώρας), σε μεγάλο βαθμό φταίει ότι οι πρόδρομες κοινωνίες και αρχές δεν ασχολήθηκαν όσο και όπως έπρεπε.
Το τρένο λοιπόν. Εμείς εδώ στην "Π" και το pelop.gr το έχουμε εδώ και χρόνια το χούι να ασχολούμαστε με τις υποδομές. (Δεν είναι βέβαιο ότι μας βγαίνει πάντα σε καλό, αλλά όταν βλέπεις τη Γέφυρα επιβλητική και καμαρωτή, καμαρώνεις κι εσύ αναλογιζόμενος ότι είχες συμβάλει με τις μικρές δυνάμεις στη δημιουργία ενός κλίματος που της επέτρεψε να γίνει χωρίς εμπόδια. Γιατί υπήρχαν και τέτοια, άλλο αν τα πήρε ο μαϊστρος του χρόνου. Σημειωτέον, πολύ πριν τελειώσει η Γέφυρα είχαμε θέσει ζήτημα πιο φιλικού τιμολογίου για τους κατοίκους των παρόχθιων περιοχών, αλλά οι τοπικές αρχές δεν άπλωσαν χέρι στον ανάδοχο. Γιατί, είναι μια μεγάλη συζήτηση, που σχετίζεται με την αμεριμνησία για το μέλλον, που διέκρινε την εθνική και περιφερειακή ηγεσία, κάτι που πληρώνουμε σήμερα.)
Το τρένο: Πλησιάζει, με τους όποιους ρυθμούς στο πολεοδομικό συγκρότημα.
Αν έχετε χάσει επεισόδια, η φερόμενη ως "κλειδωμένη" μεγαλεπήβολη επιλογή της υπόγειας διέλευσης από την Πάτρα, αποδείχθηκε στάχτη στα μάτια των ιθαγενών.
Η παλιότερη διοίκηση του ΟΣΕ και των παραφυάδων του είχε πετάξει το σχέδιο δίκην παραμυθίας για να διασφαλίσει τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας στην ενδιάμεση χάραξη και ανάπτυξη του δικτύου. Λεφτά δεν είχε προβλεφθεί να υπάρχουν διαθέσιμα, και μάλλον η τότε ηγεσία είκαζε ότι ήταν ένα θέμα που θα καλείτο να διευθετήσει η μεταγενέστερη, μετά από 15 χρόνια.
Τα λεφτά που προϋπολογίζονταν τότε για μια υπόγεια διέλευση (λεγόταν: από Αγυιά μέχρι Αγιο Ανδρέα) δεν υπάρχουν, φυσικά, και μάλλον δεν θα τα διαθέσει κανείς. Δεν μας αγαπάει τόσο κανείς στην ΕΕ για να εγκρίνει μια φαραωνική χρηματοδότηση, για να μην ενοχλήσει η διέλευση του τρένου τους πολίτες μιας αδιάφορης, για τις Βρυξέλλες, πόλης, σε ένα μήκος ενάμιση χιλιομέτρου.
Αλλά είναι τόσο το κόστος, όσο μας έλεγαν;
Στο σημείο αυτό παίζεται το ντέρμπι της χάραξης. Δήμος και τοπικοί φορείς, ευτυχώς ανήσυχοι για τα θέματα αυτά, διατείνονται ότι η ΕΡΓΟΣΕ σκόπιμα κρατάει φουσκωμένο τον αρχικό προϋπολογισμό- στα 700 ή 800 εκατομμύρια- για να πτοεί οποιονδήποτε επιμένει στην αξίωση, αλλά και να τον εκθέτει στη χλεύη της κοινωνίας: Κόβουμε συντάξεις κι εσύ θέλεις τούνελ γιατί σε ενοχλεί το τσαφ τσουφ, δύο φορές την ημέρα;
Δεν είναι έτσι, λένε οι φορείς. Η επίγεια χάραξη είναι οχληρή και διχοτομική ως εγκατάσταση. Θα σημαδέψει το μέτωπο της πόλης σαν μαχαιριά από καυγά, δια βίου.
Η ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και Ελβετοί και Έλληνες επιστήμονες που ειναι συμπαραταγμένοι στην ατμομηχανή, αντιτείνουν ότι όλα αυτά είναι υπερβολές και ότι ο νέος σιδηρόδρομος θα αποφέρει αναπτυξιακή κινητικότητα στην πόλη.
@Μένει να μας εξηγήσουν πώς ακριβώς.
@Μένει να μας δείξουν, έστω σε προσομοίωση, πώς εννοείται αυτή η επίγεια χάραξη, ώστε να διαπιστώσουμε αν επιβάλλει ανεκτικότητα και τι επίδραση θα έχει στην όψη της πόλης και τους όποιους σχεδιασμούς αξιοποίησης του θαλασσίου μετώπου. (Η αλήθεια είναι βέβαια ότι δεν έχουμε κανέναν σχεδιασμό, και για το έλλειμμα αυτό φωνάζαμε από το 2009, ακριβώς επειδή οι σχεδιασμοί δημιουργούν επιχειρήματα και δεδομένα για να επικαλείται κανείς, ενώ εμείς τώρα δεν έχουμε παρά φτερά στον άνεμο).
@Μένει, βέβαια, να αποδειχθεί, ειλικρινώς και όχι με τρικ, ποιό θα ήταν το πραγματικό κόστος μιας υπόγειας διέλευσης.
Για όλα αυτά, θα υπάρξει ζύμωση μέσα στο διήμερο Σαββάτου και Κυριακής, στο εργαστήριο που θα πραγματοποιηθεί στην Αγορά Αργύρη, με πρωτοβουλία των επιστημόνων που στηρίζουν τις θέσεις της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και κατά την παρουσίαση των πλάνων της ΕΡΓΟΣΕ για το συνολικό δίκτυο της Β.Δ. Πελοποννήσου.
Ελπίζουμε να αποδειχθεί χρήσιμη η ευκαιρία.
Σας κουράσαμε, αλλά θεωρούμε αναγκαία μια κατατόπιση του κοινού για ένα τέτοιο θέμα, που αφορά τις μελλοντικές προοπτικές του χώρου μας.
Συνιστούμε επαγρύπνηση και ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος όλων.
Οι κυβερνήσεις πέφτουνε αλλά το τρένο μένει.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [07:47:10]