Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 07:38      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τσακωμοί στην Πάτρα, αλλά με αιτία

Τσακωμοί στην Πάτρα, αλλά με αιτία



Μάθαμε, λοιπόν, τι σημαίνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας και ποια οχήματα έχουν δικαίωμα να κινούνται σ' αυτόν. Πληροφορία χρήσιμη στην προοπτική ενός μάλλον ορατού μέλλοντος. Γιατί σήμερα Πάτρα και ήπια κυκλοφορία είναι έννοιες ασύμβατες, συγκρουόμενες και μετωπικά αντιφατικές.
Χθες η «Πελοπόννησος» (στο ρεπορτάζ του Μιχάλη Βασιλάκη) περιέγραψε τους σχεδιασμούς της δημοτικής αρχής για την οδό Μαιζώνος, απ' την Αράτου έως την Παπαφλέσσα.
Σχεδιασμοί που πιστώνονται στον αντιδήμαρχο Παύλο Στάμο και που θα φανεί αν λειτουργικά είναι εφαρμόσιμοι όταν σε δυο μήνες θα παραδοθεί στον Δήμο η σχετική μελέτη.
Ανεξαρτήτως αν συμφωνεί κανείς ή διαφωνεί με την επιλογή της δημοτικής αρχής και την εγκατάλειψη της ιδέας της πλήρους πεζοδρόμησης - προφανώς θα υπάρξει χρόνος να το συζητήσουμε- η ίδια η συζήτηση δείχνει ότι, επιτέλους, κάτι αλλάζει σ' αυτή την πόλη.
Ή ότι, έστω, σχηματοποιούνται προϋποθέσεις ν' αλλάξει κάτι. Η διάνοιξη της Κανακάρη και η ολοκλήρωση της Μίνι Περιμετρικής δημιουργούν ένα νέο τοπίο ώστε στο κέντρο της Πάτρας να λιγοστέψουν τα αυτοκίνητα, ν' αυξηθούν οι διαβάτες, να μπει τέλος στο τριτοκοσμικό πανδαιμόνιο της κόρνας, της εξάτμισης και του -μισό λεπτό!- διπλοπαρκαρίσματος.
Μετά από χρόνια φαίνεται ότι ωριμάζουν οι συνθήκες ώστε η πόλη ν' αποκτήσει νέο πρόσωπο. Να γίνει περισσότερο φιλική, πιο ελκυστική, πιο φιλόξενη για τους κατοίκους της.
Να μας υποχρεώσει, πεζοπορώντας, να σηκώσουμε τα κεφάλια ψηλά και να δούμε τα αρχιτεκτονικά της κομψοτεχνήματα - όσα έχουν απομείνει…
Να ξαναχτίσουμε επαφή με τον χώρο, να βρούμε στέκια εκεί που άλλοτε βασίλευε το μουντό και το άναρχο, να ανακαλύψουμε γωνιές που δεκαετίες κρύβονταν στο καυσαέριο, όπως συνέβη στην περίπτωση της Ρήγα Φεραίου, της Γεροκωστοπούλου ή της Παντανάσσης.
Και, ποιος ξέρει, ίσως κάποια καλή δύναμη σταθεί πάνω απ' την πόλη και δώσει ώθηση και στην όλο υπό παραχώρηση αλλά ποτέ παραχωρημένη λιμενική ζώνη. Στο παραλιακό μέτωπο που εξακολουθεί να βραχυκυκλώνει στις μάντρες του την έξοδο της Πάτρας στον φυσικό της χώρο, στην όσμωση της με την θάλασσα.
Η Κανακάρη, η Μίνι Περιμετρική, το τρένο και η υπόγεια ή η υπέργεια διέλευση του, το θαλάσσιο μέτωπο και οι μελλοντικές χρήσεις του, η Μαιζώνος, είναι κομμάτια ενός πάζλ που συντίθενται τώρα και που η τελική μορφή του θα καθορίσει την εικόνα της Πάτρας για πολλές δεκαετίες.
Μερικές φορές, η όλη συζήτηση μοιάζει να περιορίζεται σ' έναν στενό κύκλο πολιτικών, επιστημόνων, λίγων ενεργών πολιτών και δημοσιογράφων. Ερήμην της τοπικής κοινωνίας, δηλαδή.
Που, ναι, έχει με άλλα ν' ασχοληθεί, με την διαχείριση μιας αφυδατωμένης καθημερινότητας, αλλά αυτό δεν ευσταθεί ως επιχείρημα ουσίας και απουσίας.
Φωνές πρέπει να υπάρξουν. Οσες περισσότερες, τόσο το καλύτερο. Φωνές που να φέρνουν ιδέες. Εστω κι αν η μια αντικρούει την άλλη. Αν είναι να ξανατσακωθούμε σ' αυτή την πόλη, ας τσακωθούμε δημιουργικά.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [07:38:45]