Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 16:05      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αγωνίες γονέων, παιδεύουσι τέκνα

Αγωνίες γονέων, παιδεύουσι τέκνα



Πέσαμε σε μια γλυκιά τηλεοπτική συζήτηση.
Γλυκιά, για δύο λόγους. Οι ομιλητές κατείχαν την ελληνική πολύ καλά και είναι απολαυστικό να ακούς τη γλώσσα μας να εκφέρεται με πλούτο, πραότητα, ακρίβεια και μουσικότητα. Να τι παθαίνουν όσοι δεν μετέχουν της ημετέρας παιδείας, ανάμεσά τους και κάτι εκατομμύρια από εμάς τους έλληνες.
Η συζήτηση ήταν, στο μεταξύ, για την παιδεία, και εδώ ήταν ο δεύτερος λόγος που σου γλύκαινε τη νύχτα η κουβέντα: Οι συνομιλητές, αν και εκπρόσωποι διάφορων κομμάτων, συνέπιπταν στα ουσιώδη. Αν κάπου απέκλιναν ήταν στο πεδίο της ιδεοληψίας. Ελεγε ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, ας πούμε, ότι η παιδεία πρέπει να παράγει δημοκρατικούς πολίτες, με την έννοια της κοινωνικής συνείδησης. Ακουγε ο αγορητής της ΝΔ "δημοκρατικούς" και κλώτσαγε. Του είχε μείνει από την εποχή που η παράταξή του διαχωριζόταν από "τις δημοκρατικές δυνάμεις".
Βλέπεις, όμως, στην Ελλάδα, η ουσία καθορίζεται από την ιδεοληψία, κι έτσι, ενώ μπορεί οι πολιτικοί εταίροι να συμφωνούν, η ιδεολογικοποίηση της διάκρισης μεταξύ των παρατάξεων επιβάλλει να κατεδαφίζει η μια όσα κτίζει η άλλη. Ούτω και η Φώφη Γεννηματά έσπευσε να δει άβυσσο μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Κυριάκου Μητσοτάκη. Ηθελε να θυμίσει ότι είμαστε απολύτως και κοσμικά διαφορετικοί και άρα οφείλουμε να κατασκευάζουμε διαφορές, στο όνομα της ανάγκης να έχουμε από ένα παραταξιακό κατάστημα και να υπερασπιζόμαστε την επιβίωσή του, για λόγους κληρονομικής ευθύνης.
Σε ένα σημείο κάποιος από τους συνομιλητές επί του εκπαιδευτικού- παιδαγωγικού ζητήματος εξέφρασε το παράπονο γιατί η ελληνική οικογένεια συντηρεί την παραπαιδεία, στέλνοντας τα παιδιά στο φροντιστήριο, μη αρκούμενη στα εφόδια που δίνει στον μαθητή το σχολείο.
Εδώ, υπάρχει μια μέθοδος για να πάρει μια απάντηση. Ας πάρει δύο μαθητές, της ίδιας τάξης και ισοδύναμων προδιαγραφών. Ας κρατήσει τον έναν εκτός παραπαιδείας και τον άλλον ας τον στείλει στα "ιδιαίτερα" και στα φροντιστήρια. Σε ένα έτος, ας τους υποβάλει στην ίδια εξέταση. Αν δει διαφορά στην επίδοση, και μάλλον θα δει, ας μετατρέψει το αρχικό ερώτημα:
1. Ποιοί παράγοντες εμπόδισαν τον καθηγητή του σχολείου να ανεβάσει το επίπεδο του μαθητή στα ύψη που οδήγησε τον άλλο η φροντιστηριακή ενίσχυση;
2. Γιατί θα πρέπει οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ να συγγενεύουν ως προς τις απαιτήσεις και τη θεματολογία με την ύλη και τις τεχνικές των φροντιστηρίων;
Το αρχικό, δηλαδή, ερώτημα, το οποίο, περιέργως και αφελώς, εμφάνιζε την παραπαιδεία ως προϊόν κάποιας αδικαιολόγητης ψύχωσης των γονέων, καλό θα ήταν να το εξετάζαμε από τη σκοπιά των παραμέτρων που δικαιώνουν την επιλογή του φροντιστηρίου.
Αλλά δεν το κάνουμε, γιατί δεν συμφέρει.
Κάνουμε όμως εθνικό διάλογο για την παιδεία, οπότε ας είμαστε ήσυχοι: Θα αντιμετωπιστούν όλα επιτυχώς. Και αφού ο διάλογος είναι εθνικός, θα αντιμετωπιστούν και εθνικώς, ώστε να είναι ήσυχες όλες οι κοινωνικές δυνάμεις ότι φτιάχνουμε παιδεία αντάξιά μας, διότι έλληνες εσμέν και ουχί γεσμέν.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [16:05:26]