Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 22:48      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Δυτ. Ελλάδα: Οριστικά με εθνικούς πόρους η ολοκλήρωση της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού

Δυτ. Ελλάδα: Οριστικά με εθνικούς πόρους η ολοκλήρωση της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού



Με δημόσιο χρήμα θα ολοκληρωθούν τελικά τα έργα στους αυτοκινητόδρομους και γενικά όλα τα έργα με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2017. Η είδηση αυτή έρχεται μετά από απάντηση των Υπουργείων Υποδομών και Οικονομίας σε σχετική ερώτηση 9 βουλευτών του ΚΚΕ, όπως γράφει στο ypodomes.com ο Νίκος Καραγιάννης.
Όπως αναφέρει στην απάντηση της η Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών/Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών αναφορών του Υπουργείου Οικονομίας κα Α.Παπαδοπούλου, «αναφορικά με την ολοκλήρωση των σχετικών έργων (του ΕΣΠΑ) που δεν κατέστη δυνατή εντός της περιόδου επιλεξιμότητας τους θα παρασχεθεί η δυνατότητα ολοκλήρωσης τους μέχρι τον Μάρτιο του 2017 με εθνικούς πόρους που θα αντληθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και για το σκοπό αυτό, ήδη το εγκεκριμένο ΠΔΕ εμφανίζει αύξηση των πόρων του για τα έτη 2016 και 2017.»
Αυτό σημαίνει πως τα μεγάλα έργα που εξακολουθούν να κατασκευάζονται και δεν έχουν χαρακτηριστεί ως έργα-γέφυρες, ούτως ώστε να συνεχίζουν να αντλούν την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση μέσα από το νέο ΕΣΠΑ θα χρησιμοποιήσουν εθνικούς πόρους μέσα από το παραδοσιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προκειμένου τους επόμενους 13 μήνες να ολοκληρωθούν και να τεθούν σε λειτουργία.
Σε αυτή την κατηγορία συναντάμε σχεδόν όλα τα μεγάλα έργα της χώρας με «σημαιοφόρους» τα έργα στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Ε65 και Μορέα.
Επίσης συμπεριλαμβάνονται τα πολύ μεγάλα έργα σε κάθετους άξονες της Εγνατίας (Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή κ.α), την αναβάθμιση της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, αλλά σε άλλους τομείς της κατασκευής όπως η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, τα έργα αναβάθμισης στα Αεροδρόμια Χανίων και Θεσσαλονίκης και πολλά άλλα μεγάλα και μικρά έργα διάσπαρτα στην χώρα που δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Στην ίδια κατηγορία είναι και μέρος των έργων για την κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς έχει οριστεί πως μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα έχει απορροφηθεί ποσό από το ΕΣΠΑ που έληξε για να συνεχιστεί και ολοκληρωθεί κατόπιν με χρηματοδότηση του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.
Αυτό δυνητικά σημαίνει πως η ολοκλήρωση όλων αυτών των έργων συνεπάγεται με μείωση των ροών χρηματοδότησης σε έργα με αποκλειστική πηγή το ΠΔΕ της χώρας. Συνήθως μιλάμε για έργα μικρού βεληνεκούς (έργα με μικρό προϋπολογισμό, δημοτικά έργα κ.α) που όμως συντηρούν μία μεγάλη μερίδα του κατασκευαστικού κλάδου.
Στην ίδια απάντηση υπάρχει έγγραφό του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη που δείχνει ως υπεύθυνους της σημερινής κατάστασης τις προηγούμενες κυβερνήσεις καθώς όπως αναφέρει «συνέχισαν να εντάσσουν έργα μέχρι την παραμονή των εκλογών, αδιαφορώντας για τις δημοσιονομικές επιπτώσεις, οι οποίες ήταν ήδη προδιαγεγραμμένες.»
Επίσης μιλά για μείωση του προϋπολογισμού του ΕΣΠΑ καθώς από τη μία μεταβλήθηκε η εθνική συμμετοχή ενώ η κοινοτική συμμετοχή έμεινε σταθερή και δεν θα μπορούσε να καλύψει τα έργα που ήταν ενταγμένα ενώ σε ότι αφορά τα έργα που συνεχίζουν να κατασκευάζονται αναφέρει πως έχουν διασφαλιστεί και δεν απεντάσσονται μιας και έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα και είναι ενταγμένα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Τέλος ο κος Σπίρτζης αναφέρει πως δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ των έργων (μεγάλα ή μικρά) ενώ δεν προκύπτει ζήτημα με τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.
Αυτό, που πλέον είναι εμφανές είναι ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2017 ακόμα και με την πλάτη που θα βάλει το Δημόσιο μέσω του ΠΔΕ εξασφαλίζει την συνέχιση των έργων, όμως η αγωνία και το ερώτημα παραμένει για εκείνα τα έργα που για διάφορους λόγους δεν θα καταφέρουν να φτάσουν στον τερματισμό.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [22:48:36]