Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 09:05      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μαιζώνος κλειστή για τα ΙΧ. Σχέδια του δήμου για μετατροπή της σε οδό ήπιας κυκλοφορίας

Μαιζώνος κλειστή για τα ΙΧ. Σχέδια του δήμου για μετατροπή της σε οδό ήπιας κυκλοφορίας



Την εκπόνηση μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την μετατροπή της οδού Μαιζώνος σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας αναθέτει ο Δήμος Πατρέων, επιδιώκοντας να προετοιμαστεί για παρεμβάσεις στο κέντρο της πόλης μετά την ολοκλήρωση της διάνοιξης της Κανακάρη και της κατασκευής της μικρής περιμετρικής.
Τη μετατροπή της Μαιζώνος σε ήπιας κυκλοφορίας εισηγήθηκε ο αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Παύλος Στάμος, τον περασμένο Οκτώβριο.
Φαίνεται ότι η κατεύθυνση αυτή απομακρύνει την προοπτική της πεζοδρόμησης, που συζητείτο ως σενάριο από την προηγούμενη δημοτική αρχή.
Ο σχεδιασμός του αντιδημάρχου είναι η οδός Μαιζώνος στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αράτου και Γούναρη, να περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας από την οποία θα αποκλείεται η διέλευση ΙΧ οχημάτων, (θα διέρχονται μόνο λεωφορεία, δίκυκλα, ταξί, οχήματα εκτάκτου ανάγκης κ.λπ.) και μία διπλής κατεύθυνσης λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου, που να διαχωρίζεται με νησίδα από το υπόλοιπο οδόστρωμα.
Η δημοτική αρχή προχώρησε στα επόμενα βήματα και τον περασμένο Δεκέμβριο εγκρίθηκε από την οικονομική επιτροπή η απευθείας ανάθεση της σχετικής μελέτης (η απόφαση εγκρίθηκε και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση).
Πριν από μια εβδομάδα καταρτίστηκε και η απευθείας ανάθεση μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την μετατροπή της οδού Μαιζώνος σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, σε πολιτικό μηχανικό-συγκοινωνιολόγο με έδρα την Αθήνα.
Ο σχεδιασμός του Δήμου για την Μαιζώνος συνδέεται κυρίως με την ολοκλήρωση του έργου διάνοιξης της Κανακάρη, η οποία θα μετατραπεί σε βασική οδική έξοδος της Πάτρας. Η Κορίνθου θα αντιδρομηθεί και θα αποτελέσει είσοδο της πόλης. Οι κυκλοφοριακές αλλαγές εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσουν κυκλοφοριακά τη Μαιζώνος, για την οποία ο σχεδιασμός της προηγούμενης δημοτικής αρχής ήταν να πεζοδρομηθεί από την Κολοκοτρώνη έως την Γούναρη. Ωστόσο, το αρχικό πλάνο φαίνεται ότι θα τροποποιηθεί από την σημερινή δημοτική αρχή.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται ότι τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα που θα εισάγει η διατμημένη Κανακάρη αλλά και η μίνι περιμετρική, θα δημιουργήσουν προϋποθέσεις για κυκλοφοριακή επανάσταση μικρής ή μεγάλης κλίμακας, και αυτή με τη σειρά της θα έχει επιπτώσεις στη διάθεση των ακινήτων και την οικονομική ζωή.
Το αντικείμενο της μελέτης είναι:
1) Να εξεταστεί η κυκλοφοριακή εφικτότητα του σχεδιασμού, δηλ. αν η μετατροπή τμήματος της οδού Μαιζώνος σε οδό ήπιας κυκλοφορίας προκαλεί επιπτώσεις τέτοιες που να καθιστούν δυνατή την υλοποίησή της,
2) Τα προτεινόμενα μέτρα ρύθμισης κυκλοφορίας και στάθμευσης επί της οδού Μαιζώνος στο τμήμα της από την οδό Καρόλου (28ης Οκτωβρίου) έως την οδό Παπαφλέσσα καθώς και σε άλλες γειτονικές οδούς που πιθανόν επηρεάζονται από τον ανωτέρω σχεδιασμό,
3) Η πρόταση διαμόρφωσης τυπικής διατομής της οδού Μαιζώνος (πχ. χάραξη ποδηλατικής λωρίδας επί της ανατολικής ή δυτικής πλευράς της οδού Μαιζώνος).
Η μελέτη θα πρέπει να παραδοθεί στο δήμο σε διάστημα 60 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ η συμβατική αμοιβή της ορίστηκε σε 14.460,00€ συν ΦΠΑ 23% (σύνολο 17.785,80 €).

ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [09:05:41]