Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 00:57      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Σερβίροντας καφέ από… ανάγκη

Σερβίροντας καφέ από… ανάγκη



Τα διαρκώς αυξανόμενα καταστήματα καφέ στην Πάτρα συνιστούν την απόλυτη έκφραση της λεγόμενης επιχειρηματικότητας ανάγκης, η οποία γνωρίζει έξαρση τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα της κρίσης.
Ως επιχειρηματικότητα ανάγκης ορίζεται η ανάληψη επιχειρηματικής δραστηριότητας εκ μέρους ενός ατόμου, λόγω έλλειψης άλλων επιλογών εργασίας ή και δυσαρέσκειας με την υπάρχουσα απασχόλησή του.
Με άλλα λόγια, κάποιος που δεν έχει δουλειά ή δεν είναι ικανοποιημένος απ' αυτήν που έχει, σπρωγμένος» από την αδήριτη ανάγκη του βιοπορισμού, επιλέγει τη δημιουργία μιας ατομικής επιχείρησης.
Στον αντίποδα της επιχειρηματικότητας ανάγκης κινείται η επιχειρηματικότητα ευκαιρίας, η οποία ανθεί συνήθως σε περιόδους οικονομικής ευμάρειας, καθώς αναπτύσσεται για να εξυπηρετήσει μια διαφαινόμενη, υφιστάμενη ή και αυξανόμενη ζήτηση σε προϊόντα και υπηρεσίες.
Αντιθέτως, σε περιόδους οικονομικής δυσπραγίας, όπως αυτή που διανύουμε, η επιχειρηματικότητα ανάγκης προσπαθεί να καλύψει την αδυναμία της αγοράς να διατηρήσει θέσεις εργασίας και επίπεδο μισθών.
Επομένως, δεν είναι τυχαίο ότι τα καταστήματα που προσφέρουν καφέ ανοίγουν το ένα μετά το άλλο (και) στην αχαϊκή πρωτεύουσα. Και από κοντά ακολουθούν και τα καταστήματα εστίασης, μικρά και μεγάλα, όπως τα σουβλατζίδικα και τα ψητοπωλεία.
Ρίχνοντας μια ματιά στους κεντρικούς δρόμους και ιδίως στους πεζοδρόμους της Πάτρας, δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός, οικονομολόγος, για να καταλάβεις ότι η προσφορά σε καφέ και γρήγορο φαγητό έχει ξεπεράσει προ πολλού τη ζήτηση.
Αλλά επειδή σ' αυτούς τους δύσκολους καιρούς ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται, το προφανές δεν αντιλαμβάνονται όσοι αποφασίζουν να πορευτούν και αυτοί στην οδό της επιχειρηματικότητας ανάγκης, με τις πιθανότητες να μακροημερεύσει το εγχείρημα τους να είναι εις βάρος τους.
Διότι δεν είναι δυνατόν ο βασικός κορμός μιας σύγχρονης (και υγιούς) επιχειρηματικότητας να συνεχίσει για μεγάλο διάστημα να αποτελείται εσαεί από καφετέριες, σουβλατζίδικα και άλλα παρεμφερή καταστήματα, που προσπαθούν να στηριχθούν σε μια συνεχώς περιοριζόμενη κατανάλωση. Ετσι, είναι φυσιολογική επίπτωση το γεγονός ότι, αν και ανοίγουν με μεγάλη ευκολία, πολλά από αυτά καταχρεώνονται και κλείνουν στη συνέχεια με συνοπτικές διαδικασίες.
Εννοείται ότι στην Ελλάδα του σήμερα που «διψάει» για επενδύσεις και για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, με αντικειμενικό σκοπό να μειώσει την ανεργία και να αυξήσει κατ' επέκταση το ΑΕΠ της, η επιχειρηματικότητα ανάγκης δεν είναι ο σωστός δρόμος για να δοθεί μια πραγματική ώθηση στην εθνική οικονομία.
Για να έχουμε βάσιμες ελπίδες ουσιαστικής ανάκαμψης χρειαζόμαστε ένα διαφορετικό οικονομικό μοντέλο με δράσεις πρωτίστως παραγωγικού χαρακτήρα, δίνοντας βαρύτητα στην ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, και κάνοντας παράλληλα και μια αποφασιστική στροφή στην καινοτομία, στην οποία είμαστε ως χώρα ουραγοί.
Βέβαια, για όλα αυτά απαιτείται μια πυξίδα, ένα σαφές σχέδιο με συγκεκριμένη στόχευση ανασυγκρότησης της οικονομίας.
Και στα χάλια που είμαστε προς το παρόν, αγωνιώντας για την επιβίωσή μας, τέτοια ώρα τέτοια λόγια…






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [00:57:01]