Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 21:07      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αυτομόρφωση: Το πιο ισχυρό νόμισμα

Αυτομόρφωση: Το πιο ισχυρό νόμισμα



Ενα από τα πιο φρέσκα θέματα που απασχολεί πολλούς εκπαιδευτικούς στις μέρες μας είναι το θέμα της λεγόμενης αυτομόρφωσης. Πώς θα την ορίζαμε, όμως, συνοπτικά και με σαφήνεια; Ως αυτομόρφωση, λοιπόν, ορίζεται η ατομική απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα από μια καθαρά προσωπική διαδικασία εκμάθησης. Τι πιο σημαντικό και χρήσιμο σε μια τεχνοκρατική και διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία, όπου η κάθε αράδα γνώσεως μπορεί να κάνει τη διαφορά;
Σίγουρα η διαδικασία αυτή δεν προήλθε ως κεραυνός εν αιθρία. Προμορφώματά της υπήρχαν πάντοτε καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι αρέσκονται στο να εμπλουτίζουν το γνωστικό τους πεδίο πέραν της εργασίας τους ή της σχολικής εκπαίδευσης που έλαβαν.
Σημαντικό ρόλο, όμως, στην απότομη εμφάνιση της αυτομόρφωσης έπαιξε η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας την τελευταία δεκαετία μέσω της διαρκούς βελτίωσης και προώθησης του διαδικτύου, γενικότερα, και των μέσων μαζικής δικτύωσης ειδικότερα. Αυτή, λοιπόν, η τεχνολογική πρόοδος όχι μόνο εγκαινίασε μια νέα εποχή στον τομέα της γνώσης αλλά ήρθε, επίσης, σε «σύγκρουση» με κάποιες παραδοσιακές αντιλήψεις που ήθελαν μόνο τα σχολικά ή πανεπιστημιακά ιδρύματα να παρέχουν εξειδικευμένες γνώσεις. Σαφώς και μια τέτοια αντίληψη χρήζει πολλών συζητήσεων και σίγουρα πολλά μπορούν να ειπωθούν. Το πλέον θέσφατο, όμως, είναι ότι πολλοί άνθρωποι σε όλη τη γη μέσω της αυτομόρφωσης μπόρεσαν και βελτίωσαν το γνωστικό τους επίπεδο σε τέτοιο σημείο, ώστε, πέραν των «προσωπικών καρπών», να απολαμβάνουν και μια εργασιακή απασχόληση σε κάτι τελείως διαφορετικό απ' αυτό που είχαν αρχικώς ξεκινήσει ως βασικό μέσω βιοπορισμού. Και πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό; Είναι τέτοια τα μέσα πλέον που ο καθένας ξεχωριστά μπορεί να γίνει κοινωνός της γνώσεως, δίχως να είναι από πάνω κάποιος δάσκαλος να του υποδεικνύει με τακτά μαθήματα τη μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθήσει. Ολο το διαδίκτυο βρίθει ιστοστελίδων που είναι γεμάτες με άρθρα ποικίλης θεματολογίας (εκπαιδευτικά, καλλιτεχνικά, πολιτικοοικονομικά κ.λπ) καθώς και με διάφορα άλλα οπτικοακουστικά μέσα ικανά να αναπαραστήσουν μια διδακτική τάξη με αρκετά μεγάλη ευστοχία. Αυτό που πρέπει να καταστεί εναργές και ξεκάθαρο, προ πάντων, είναι πως το να θέτει κάποιος τον εαυτό του στη διαδικασία της προσωπικής εκμάθησης δεν έχει ως στόχο να εξοβελίσει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και την εικόνα της διδασκαλίας εν γένει! Τουναντίον, ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο η ήδη υπάρχουσα γνώση μας λιθαράκι - λιθαράκι ή, ακόμα καλύτερα, παρέχεται τη δυνατότητα σε ανθρώπους να προσπελάσουν σημαντικούς γνωσιακούς πόρους που για διάφορους λόγους (όπως π.χ οικονομικούς ή απόστασης) δεν θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν.
Θα λέγαμε, εν συνόψει, πως σε μια οικονομικοπολιτικά μεταβαλλόμενη κοινωνία η φαρέτρα των γνώσεων -παρά τις όποιες αντιξοότητες- μπορεί να γεμίσει με πολλά βέλη μάθησης ακόμα και δίχως την άμεση, συμβατική, διδασκαλική διαδικασία, φτάνει να υπάρχει η όρεξη για γνώση, καθώς όπως αποδεικνύει η πραγματικότητα, η αέναη μόρφωση είναι το πιο «ισχυρό νόμισμα»!




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [21:07:09]