Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 00:43      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πολλές φορές έχει ειπωθεί πως «Η Ελλάδα είναι η χώρα της Τραγωδίας»

Πολλές φορές έχει ειπωθεί πως «Η Ελλάδα είναι η χώρα της Τραγωδίας»



Οχι, ασφαλώς, επειδή εδώ γεννήθηκε το ύπατο θεατρικό είδος.
Αλλά κι επειδή η ίδια η χώρα μας έφερε πάντα όλα τα τραγικά χαρακτηριστικά και στίγματα.
Σήμερα ένας ακόμη κρίκος «πλουτίζει» την αλυσίδα των περιπετειών μας. Κρίκος που δεν έχει καν το μέγεθος των παλαιών άλλων.
Είχαμε την ανάκαμψη της χώρας μετά την πολεμική-κατοχική και εμφυλιακή Γέεννα. Και το συναίσθημα του φόβου, της ανασφάλειας και της αυτοσυντήρησης, που είναι έντονο στο εσωτερικό του ανθρώπου. Σταδιακά, βεβαίως, βελτιώνοντας τη ζωή μας, το είχαμε αποβάλει. Ενώ δε συνέβαινε πρώτη φορά στη διαδρομή της χώρας.
Τώρα έχουμε πέσει σε καινούργιες «δυστυχίες»: Πολιτική και διοικητική αστάθεια, εξαθλιώσεις, ελεεινότητες. Και ίσως, βρισκόμαστε σε τραγικά αδιέξοδα. Σε βαθμό μέγιστο, που έχει προκληθεί από τα δικά μας άφρονα λάθη, τα «φοβερά» και «ελεεινά».
Εναν αιώνα και πλέον έγινε προσπάθεια να αναγεννηθεί η Ελλάδα και «ολοκληρώθηκε». Μέχρι ενός σημείου επιτεύχθηκε στον Α΄και Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο: απελευθερώθηκε η Μακεδονία, η Θράκη, τα δωδεκάνησα, από την ξένη δουλεία. Και πάλι, βρισκόμαστε πιασμένοι σε καινούρια περιπέτεια, σε άλλο τύπο μέγγενης.
Οι «σύμμαχοι» εξ ανατολών, χωρίς καμιά ντροπή, επιχειρούν να ανακτήσουν την άλλοτε ποτέ εκπεσούσα σουλτανική αυτοκρατορία. Αυτή που έφερε πλούτο -ευμάρεια και πολιτισμό στην Ανατολία και τη Βαλκανική…
Αλλά, από τα «κοψίδια», το πρώτο είμαστε εμείς. Διότι επιχειρείται επισήμως να εισδύσει το Ισλάμ στην Ευρώπη με πρώτο θύμα, ποιον άλλον, την εύκολη γέφυρα-πέρασμα και βήμα φιλοξενίας την δεινοπαθούσα χώρα μας με όλα τα συνακόλουθα.
Είναι αρχαίο το όνειρο της Ανατολής να πατήσει πόδι στην Ευρώπη. Το κατόρθωσε κάποτε. Στη συνέχεια ανατράπηκε… προσωρινά!
Επανέρχεται, όμως, με την κάλυψη των διεθνών κανόνων δικαίου, του ανθρωπισμού και της αλληλεγγύης. Φαίνεται, ωστόσο, ότι δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τι σημαίνει αυτή η διείσδυση σε όλη την Ευρώπη, που αδιάλειπτα «αποδέχεται» την εισροή του τεράστιου όγκου των κατατρεγμένων, αλλά και ισλαμιστών, όταν γνωρίζουμε ότι στόχος τους είναι η ενίσχυση και εδραίωση της θέσης τους σε μια ΕΕ των χριστιανικών λαών.
Το βλέπουμε, άλλωστε. Οι τζιχαντιστές σφάζουν, από το κοπάδι των απίστων (!), σαν πρόβατα. Κουρεύουν το μαλλί ως το πετσί. Κλέβουν όλο το γάλα και του κατατρώνε σάρκες και κόκκαλα.
Αυτή η τρομερή εικόνα μάς θυμίζει τον Αίαντα, ο οποίος μέσα στην παράκρουσή του, έσφαξε ένα ολόκληρο κοπάδι κι'ύστερα, όταν ήρθε στα συγκαλά του αυτοκτόνησε με το ίδιο το σπαθί του.
Η τραγική αυτή ποίηση-εκτός από το παραπάνω περιστατικό, ανάμεσα στα τόσα άλλα, μας δίνει ένα μεγάλο μάθημα στοχασμού, ευθύνης και δικαιοσύνης.
Διότι εμείς, οι μύστες της νεοελληνικής θυμέλης (βωμός, θυσιαστήριο) έχουμε στήσει το μέγα Δράμα της αστοχασιάς, της ανευθυνότητας, της α-δικίας, χωρίς Νέμεση και «κάθαρση», παρά μόνο από εκείνη που εξυπηρετεί τα κομματικά μας συμφέροντα και τις προσωπικές φιλοδοξίες μας!
Και σε αντίβαρο, κουρελιάσαμε την «κοινότοπη» (ενδιαφέρουσα συνέχεια) του μαθήματος: Πως το πάθος (γίνεται) μάθος.
Αλλά ανυποψίαστοι και αδιάφοροι, δεν καταδεχόμαστε να μας «διδάξει ο γηράσκων χρόνος» (1) τίποτε ή έστω κάτι! Μπορεί ο χρόνος να γερνάει. Εμείς, όμως παντοτινά μένουμε νέοι: Ισως και «νήπιοι». Διότι ξεχνάμε πως η λέξη σημαίνει «άμυαλοι, ανόητοι…». Ακόμη και κάτι παραπάνω από τα συνώνυμα που υπάρχουν στο πλουσιότατο νεοελληνικό λεξιλόγιο.
Ισως γιατί το «μάθημα» της τραγωδίας το αναιρούμε και με άλλους τρόπος. Ετσι βεβαίως, επαληθεύουμε σε καθημερινή βάση την αρχή της «Επραξες, θα πάθεις» και «Ανάξια έκανες, άξια πάσχεις» (2). Ολα αυτά είναι παθήματα με εμφανή τα δομικά χαρακτηριστικά μας!
1.- Αισχύλος, Αγαμέμνων 1526,1564
2.- Αισχύλος, Προμηθεύς, 981
Αγαμέμνων, 177, 241.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [00:43:24]