Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 12:16      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ας είμαστε ειλικρινείς…

Ας είμαστε ειλικρινείς…



Για όσους δεν το αντιλήφθηκαν, έγινε προ ημερών η επίσημη έναρξη των εργασιών της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Και, ως είθισται, αυτή συνοδεύτηκε από φιλόδοξες διακηρύξεις περί των αναγκαίων αλλαγών του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Επειδή δε συνηθίζω να ασκώ κριτική πριν δω τα αποτελέσματα, θα περιμένω. Ωστόσο, οφείλεται από πλευράς μου η επισήμανση ορισμένων αποριών που γεννήθηκαν από τις εξαγγελίες που προηγήθηκαν του διαλόγου ή έγιναν από τα στελέχη του υπουργείου ενώ ο διάλογος βρίσκεται σε εξέλιξη και οι οποίες δεν προδικάζουν χειροπιαστά αποτελέσματα.
Θα ξεκινήσω από την πιο πρόσφατη περίπτωση, που αφορά τις ανακοινώσεις που έκανε από την Πάτρα η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου. Εστίασε -και ορθώς- στην αδυναμία εφαρμογής της όποιας μεταρρύθμισης, εάν το εκπαιδευτικό προσωπικό, που στην πλειοψηφία του είναι γερασμένο, δεν ανανεωθεί. Επομένως, εάν δεν έχει διασφαλιστεί η δυνατότητα ανανέωσης του προσωπικού και πρωτίστως κάλυψης των υπαρχόντων εκπαιδευτικών κενών, μπορούμε να μιλάμε για μεταρρυθμίσεις, αφού η ίδια η κ. Αναγνωστοπούλου το έθεσε ως προϋπόθεση για την επιτυχή εφαρμογή τους;
Μήπως πράγματι πρόκειται για προσχηματικό διάλογο, όταν τα κυβερνητικά στελέχη έχουν ήδη προχωρήσει σε ανακοινώσεις για τις επιθυμητές αλλαγές στον εκπαιδευτικό χώρο; Αλλαγές, ωστόσο, οι οποίες δε μαρτυρούν την πρόθεση για ουσιαστικές τομές στην εκπαίδευση.
Και πώς να βγάλουμε το αντίθετο συμπέρασμα, όταν το ενδιαφέρον των κεφαλών του υπουργείου εστιάστηκε στο μάθημα των θρησκευτικών και της ιστορίας; Δύο μαθήματα τα οποία επεχείρησαν να αφαιρέσουν από το διδακτικό πρόγραμμα και στο παρελθόν οι διοικούντες το πολύπαθο υπουργείο Παιδείας, καθώς αισθάνθηκαν το «φιλελεύθερο» πνεύμα τους να πιέζεται ασφυκτικά από τη διδασκαλία των θρησκευτικών και της ιστορίας στο ελληνικό σχολείο!!!
Πως είναι δυνατόν το υπουργείο να εξαγγέλλει δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή όταν περίπου 30.000 και πλέον προνήπια μένουν κάθε χρόνο εκτός των δημόσιων νηπιαγωγείων ελλείψει υποδομών και νηπιαγωγών; Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι εν έτει 2016 τα περισσότερα νηπιαγωγεία της Πάτρας στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια, που σημαίνει ενοικιαζόμενα γκαράζ, ισόγεια πολυκατοικιών, πρώην καταστήματα κ.α.
Προφανώς τα παραπάνω δεν είναι οι ριζικές αλλαγές που απαιτεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Επίσης, δεν αποτελεί νέο η διαπίστωση ότι «η δημόσια εκπαίδευση κάθε άλλο παρά δωρεάν και δημόσια είναι» όπως ανέφερε προχθές ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλη . Το νέο που περιμένουμε από την κυβέρνηση και τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι η μετατροπή της εκπαίδευσης σε δωρεάν και δημόσια. Περιμένουμε να σταματήσει την παραπαιδεία και την οικονομική αιμορραγία που η ίδια επιβάλλει στην ελληνική οικογένεια. Το νέο που περιμένουμε να ακούσουμε από την ηγεσία του υπουργείου είναι το πώς θα σταματήσει το σχολείο να έχει ως αποκλειστικό στόχο την επιτυχία στις Πανελλήνιες αντί για την παροχή ευρείας γνώσης και καλλιέργειας στους μαθητές.
Αυτά είναι εκείνα για τα οποία πρέπει να ανησυχήσουν και να προβληματιστούν αποτελεσματικά τα υπουργικά στελέχη. Ας είναι ήσυχοι ότι τα μαθήματα της ιστορίας και των θρησκευτικών δεν έβλαψαν ποτέ κανένα μαθητή στα τόσα χρόνια που διδάσκονται στα σχολεία. Άλλωστε τα διδάχτηκαν και οι ίδιοι και η πορεία τους αποδεικνύει ότι δεν επηρέασαν το θρησκευτικό ή εθνικό τους αίσθημα και τα πιστεύω τους.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [12:16:22]