Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 15:15      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ανέστη εκ τεφρών

Ανέστη εκ τεφρών



Ο Δήμος Πατρέων κάνει πρόταση για χωροθέτηση αποτεφρωτηρίου. Η πρόταση θα συζητηθεί στην επιτροπή Ποιότητας Ζωής της πόλης μας. Δεν υπάρχει επιτροπή Ποιότητας Θανάτου. Συνεπώς επιλαμβάνεταιη υπηρεσία που είναι νοηματικά πλησιέστερη στο αντικείμενο. Και όχι άδικα. Η Ζωή περιλαμβάνει και τον Θάνατο, για να είναι πλήρης και ολοκληρωμένη. Ο Θάνατος μπορεί να ρυθμιστεί από τους ζωντανούς ως προς ορισμένες πτυχές του. Πού θαβόμαστε, τι θα γίνει με την περιουσία μας, ποιός θα αποκληρωθεί, ποιά σουίτα τίνος συνθέτη θα παιχτεί στη μνήμη μας, όλα αυτά μπορούμε να τα παραγγείλουμε εν ζωή. Είναι ένα δικαίωμα που θεσπίστηκε εκ του ανθρωπίνου πολιτισμού. Στα ζώα είναι πολύ περιορισμένα τα όρια αυτών των πρόδρομων διακανονισμών και συνήθως οι επιλογές προκύπτουν από τη διαίσθηση, σε συνδυασμό με το είδος του ζώου. Μια γάτα που νιώθει ότι θα πεθάνει αποσύρεται, για να μην προδοθεί από τη δυσωδία του σήποντος σαρκίου της η έδρα κατοικίας της. Κάτι ανάλογο κάνει ο ελέφαντας. Πάει να πεθάνει στο νεκροταφείο του κοπαδιού, χωρίς αγγελτήρια και χωρίς διατυπώσεις. Ο άνθρωπος, είναι ανώτερο ζώο. Παίρνει τη ζωή στα σοβαρά και θεωρεί δικαίωμά του να ρυθμίσει ζητήματα σχετικά με την έκλειψή του, ενίοτε κάτω από ένα σύνδρομο σπουδαιότητας ,βάσιμης ή μη.
Ετσι, πολλοί από μας, εν ζωή, και συνήθως ανυποψίαστοι και χωρίς συμπτώματα που αναγγέλλουν το τέλος μας, αρεσκόμαστε να δηλώνουμε πώς θα θέλαμε να μας διαχειριστούν τη σορό μετά θάνατον, ενώ θα ήταν μάλλον πιο λογικό να είμαστε αδιάφοροι ως προς το ερώτημα αυτό και να το αφήσουμε σαν μια ακόμα βάσανο των συγγενών μας. Ετσι, κάνουμε παραγγελίες. Αλλος θέλει να καεί, άλλος να ταφεί με το τάδε κοστούμι, άλλος με μια τράπουλα, άλλος με ένα βιβλίο, λες και πρόκειται να ξυπνήσει και να διαβάσει, κάτι πολύ δύσκολο χωρίς φακό. Σε όλα αυτά παρεμβαίνει και η Εκκλησία, που έχει πολύ
σφοδρή άποψη σε όλα τα θέματα. Μην ξεχνάμε ότι δεν έχει αφήσει ασχολίαστο τίποτε από όσα αφορά την ελληνική ζωή, με την εξαίρεση της χούντας των συνταγματαρχών, που είχε διαρκέσει μόνο επτά χρόνια και δεν την πήραν οι κληρικοί μας είδηση, ώστε να την αφορίσουν, όπως κάνουν με την ομοφυλοφιλία. Επιτέλους, πέντε χιλιάδες χρόνια κρατάει αυτή συνήθεια, θα την κόψετε καμιά φορά;
Ενας φίλος είχε μια καλή ιδέα. Μας λέει ότι δεν θέλει ούτε να ταφεί ούτε να καεί. Προτιμάει να του κόψουμε τα μέλη σε κομμάτια και να τα διαθέτουμε σαν φυλακτά, όπως κάνουμε με αγίους. Αφ' ενός θα επωφεληθεί η οικογένειά του, αφ' ετέρου θα μπορέσει να παράγει θαύματα για λογαριασμό τρίτων. Αυτό μας προκάλεσε απορίες. Αν υπάρχει θεολογική ένσταση έναντι της αποτεφρώσεως, διότι δεν θα έχουμε σάρκα για την ανάστασή μας, γιατί να μην υπάρχει και έναντι του διαμελισμού που είναι ευλογημένη πρακτική για τους ουκ ολίγους- ευτυχώς- αγιοποιημένους συνανθρώπους; Αν αναστηθείς, δεν πρέπει να έχεις δάκτυλα να κάνεις τον σταυρό σου;
Τέλος πάντων, θα συζητηθεί το ζήτημα στην Επιτροπή που λέγαμε και θα βγουν αποφάσεις. Είναι μια πολύ ακριβή επένδυση. Για να βγάλει τα έξοδά της πρέπει να έχει μεγάλη πελατεία. Εδώ, ένα καφέ δεν μπορεί να επιβιώσει με τη νέκρα που επικρατεί. Θα πρέπει να γίνουν διαφημίσεις, να προπαγανδιστεί η ιδέα της καύσης. Προτείνουμε σλόγκαν: Καααααψού- γείτσες. Θα πιάσει.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [15:15:50]