Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 03:57      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα, πόλη φιλική και ανθρώπινη

Πάτρα, πόλη φιλική και ανθρώπινη



Η Μίνι Περιμετρική και η διάνοιξη της Κανακάρη είναι δυο έργα που, όταν ολοκληρωθούν, θ' αλλάξουν άρδην την εικόνα της Πάτρας. Οχι μόνο γιατί θα δώσουν απάντηση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης αλλά, κυρίως, γιατί θα δημιουργήσουν τις πιο στέρεες προϋποθέσεις πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου ή τουλάχιστον ενός μεγάλου μέρους του.
Η είδηση ότι πιθανότατα απ' την προσεχή Δευτέρα ξεκινούν ξανά οι εργασίες στο έργο της Μίνι Περιμετρικής -«στοιχειωμένο» το χαρακτήρισε χθες η «Πελοπόννησος»- αποτελεί αναντίρρητα μια καλή εξέλιξη, υπό την αίρεση ότι αυτή την φόρα το έργο όντως θα ολοκληρωθεί και δεν θα χρειαστεί νέο ξεκίνημα...
Τα εχέγγυα, πάντως, είναι κάπως περισσότερα τώρα. Πρώτον, εξαιτίας των δημόσιων δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί απ' την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα και δεύτερον εξαιτίας του νέου αναδόχου του έργου.
Νέος ανάδοχος, ως γνωστόν, είναι η πατρινή εταιρεία «Εργοδυναμική». Και η λογική λέει ότι έχει κάθε συμφέρον, ακόμη και για λόγους κύρους, να συνδέσει το όνομα της με την ολοκλήρωση ενός έργου που θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί σε χρήση από το 2007!
Απ' την άλλη πλευρά και η δημοτική αρχή της Πάτρας παρακολουθεί με ζωηρό ενδιαφέρον τις εξελίξεις. Αλλωστε, δεν είναι μακριά από την φιλοσοφία του δημάρχου Κώστα Πελετίδη και των συνεργατών του η πεζοδρόμηση κεντρικών δρόμων της πόλης - κατά τα πρότυπα της Ρήγα Φεραίου. Στόχος που σαφώς συνδέεται με την συνολική διαχείριση της κυκλοφορίας και την μελλοντική παροχέτευση της στην Κανακάρη και στην Μίνι Περιμετρική.
Για παράδειγμα, από τον περασμένο Μάρτιο ο κ. Πελετίδης - σε σύσκεψη τότε στην Περιφέρεια- είχε τονίσει ότι ο Δήμος Πατρέων θέτει σε προτεραιότητα και θα διεκδικήσει πόρους για την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος και τις συγκοινωνιακές μελέτες που θα απαιτηθούν.
«Να κάνουμε την πόλη, πόλη για περπάτημα», λέει συχνά ο κ. Πελετίδης όταν δημότες τον βλέπουν να πεζοπορεί κάποια απογεύματα της εβδομάδας.
Πόλη για περπάτημα, άρα πιο φιλική στους πολίτες της, πιο ελκυστική στους επισκέπτες. «Και χωρίς κυκλοφοριακό. Να λύσουμε έτσι ένα μείζον πρόβλημα των πατρινών», θα προσέθετε ο κ. Κατσιφάρας (δήλωση του για τη Μίνι Περιμετρική, 30 Σεπτεμβρίου 2015).
Κανακάρη και Μίνι Περιμετρική μπορούν να μετατρέψουν την Πάτρα σε πόλη πλησιέστερη στα ευρωπαϊκά πρότυπα, χωρίς την ανατολίτικη εικόνα, με τα κορναρίσματα και τα μποτιλιαρίσματα που συναντά κανείς στο κέντρο τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.
Αρκεί να μην σκαλώσουμε ξανά σε προβλεπτά ή απρόβλεπτα εμπόδια. Και να τρέξουμε. Προσπερνώντας και το κλίμα της εποχής που θέλει τα πάντα να λειτουργούν αργά, χωρίς πολλές απαιτήσεις και προσδοκίες.
Είδαμε στην περίπτωση της Ρήγα Φεραίου πόσα θετικά μπορεί να κρύβει πίσω του ο ανιαρός, τεχνοκρατικός όρος «αστική ανάπλαση». Ποιότητα ζωής, ανθρώπινες συνθήκες, νέες επαγγελματικές ευκαιρίες, εμπορικές υπεραξίες κ.ο.κ.
Και κυρίως την εικόνα μιας όμορφης πόλης που χαίρεσαι να τη ζεις.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [03:57:14]