Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 01:11      10°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τα βιβλία της Σίας

Τα βιβλία της Σίας



Την αναγκαιότητα να αλλάξουν τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας και να γράφονται χωρίς τη χρήση «εθνόμετρου», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, επεσήμανε σε συνέντευξή της, στην «Καθημερινή», η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου.
«Πρέπει να πάψει να μπαίνει σε καλούπια εθνόμετρου η έρευνα και η άποψη των επιστημόνων για την Ιστορία, και όπως αυτή διδάσκεται στο σχολείο», φέρεται να είπε επί λέξει.
Δεν έχω κανένα λόγο να διαφωνήσω με τη συντοπίτισσα υπουργό, αρκεί όμως να μην πάμε στο άλλο άκρο και σε προσεγγίσεις τύπου… Ρεπούση. Γιατί, ακόμη κι αν θες να υιοθετήσεις τη συλλογιστική της κυρίας Αναγνωστοπούλου, σύμφωνα με την οποία η Μικρασιατική καταστροφή, ως ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός, «δεν συνέβη επειδή οι Ελληνες είναι Ελληνες με μια συγκεκριμένη μοίρα, αλλά είναι ένα μεγάλο εθνικό γεγονός, επειδή το προσφυγικό είναι μεγάλο ζήτημα στην ανθρώπινη ιστορία», δεν μπορείς να αποδεχθείς ταυτόχρονα ότι οι απελπισμένοι κυνηγημένοι Έλληνες, που προσπαθούσαν απεγνωσμένα να γλιτώσουν τη σφαγή από τους Τούρκους, απλώς, «συνωστίζονταν» στην προκυμαία της Σμύρνης!
Μακριά από ιδεοληψίες και ιδεολογικές αγκυλώσεις, ανεξαρτήτως ιδεολογικοπολιτικής απόχρωσης, να συμφωνήσουμε με την Πατρινή υπουργό ότι άλλο είναι η Ιστορία και άλλο είναι το εθνικό αφήγημα, η πατριωτική αφήγηση.
Ωστόσο, να την προτρέψουμε παράλληλα να ρίξει και μια ματιά σε όλα τα βιβλία διδασκαλίας των παιδιών μας στα σχολεία, τα οποία είναι σε γενικές γραμμές απαράδεκτα.
Και όχι, δεν είναι αυτή μια μεμονωμένη εικόνα που έχει σχηματίσει ένας άνθρωπος που προσπαθεί να βοηθήσει έναν μαθητή της πέμπτης τάξης του Δημοτικού στο διάβασμα του και «φρίττει» με αυτά που αντικρίζει στις σελίδες των βιβλίων.
Είναι η κοινή διαπίστωση αρκετών εκπαιδευτικών, που «τα έχουν δει όλα» με τα εγκεκριμένα προς διδασκαλία βιβλία από το υπουργείο Παιδείας.
Επιπλέον, θέση του γράφοντος είναι ότι καλό θα ήταν να προσεγγιστεί από τους καθ' ύλην αρμοδίους με άλλο μάτι και το σύνολο της διδακτέας ύλης, που είναι υπέρμετρη (κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) για τα παιδιά, τα οποία προφανώς και δεν μπορούν να την κάνουν γνώση τους, τουλάχιστον σε επαρκή βαθμό.
Είναι μάλλον παράλογο ένας μαθητής ή μια μαθήτρια ηλικίας δέκα έως έντεκα ετών να «χρεώνεται» με δεκάδες, κυριολεκτικά, ασκήσεις στη γλώσσα και στα μαθηματικά και με ένα διάβασμα για την κάλυψη των μαθημάτων που μπορεί να φτάνει ημερησίως έως και τις πέντε ώρες!
Και απόρροια αυτού είναι ότι πολλοί γονείς υποχρεώνονται να βάζουν τα παιδιά τους από τις τάξεις του Δημοτικού σε ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια, γιατί απλούστατα δεν μπορούν να τα βγάλουν μόνα τους πέρα.
Τουτέστιν, το πρόβλημα δεν είναι (μόνο) τα βιβλία της Ιστορίας, είναι ένα ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα που «φορτώνει» τα παιδιά με μια ιδιαίτερα βεβαρημένη ύλη (στην οποία σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν) και τα οδηγεί κατ' επέκταση στην αμάθεια. Γιατί ακριβώς δεν είναι σε θέση να αφομοιώσουν με ορθολογικό τρόπο τα πολλά και δύσκολα που τους βάζουν.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [01:11:46]