Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 18:57      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Γ. Δέδες: Στο ψυγείο η «νότια χάραξη» της Πατρών - Πύργου

Γ. Δέδες: Στο ψυγείο η «νότια χάραξη» της Πατρών - Πύργου



Ενα πρόβλημα προσπαθεί να λύσει το υπουργείο Υποδομών, τη δρομολόγηση του έργου, βγάζοντας σήμερα Τετάρτη 23 Δεκέμβρη στον αέρα την πρώτη διακήρυξη δημοπρασίας του τμήματος Πύργος - Δουνέικα, δύο άλλα όμως ανοίγουν διάπλατα.
Το θέμα της νότιας χάραξης του έργου μεταξύ Κάτω Αχαΐας και Πάτρας είναι το ένα μέτωπο που παραμένει ορθάνοικτο. Επίσης και το θέμα της χρηματοδότησης συνολικά του έργου παραμένει ακόμη σε εκκρεμότητα, αλληλένδετο μάλιστα με τις επιπλέον απαιτήσεις μπορεί να προκύψουν στην πορεία, μετά τις πιθανές αλλαγές στα αρχικά σχέδια.
Μιλώντας στην «Π» ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες -το όνομα του οποίου αναφέρεται στις συναντήσεις που έκανε η επιτροπή πρωτοβουλίας για τη νότια χάραξη μέσω της ΒΙΠΕ Πατρών- τονίζει:
«Αν ξεκινούσα σήμερα να σχεδιάζω το έργο, θα προχωρούσα σε νότια χάραξη. Με συντελεσμένες όμως ήδη τις απαλλοτριώσεις στην περιοχή από το Μιντιλόγλι προς την Κάτω Αχαΐα, θα πρέπει να προσμετρήσουμε πρώτα απ όλα ποιο είναι το επιπλέον κόστος και ποιος θα επιβαρυνθεί. Από την ώρα που θέλουμε να εντάξουμε το έργο στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020), είναι ένα ερώτημα πως θα προχωρήσουμε σε προένταξή του χωρίς μελέτες για τη νότια χάραξη για την οποία θα πρέπει να πάει πίσω δύο με τρία χρόνια».
Τα λεγόμενα του κ. Δέδε περιέχουν βέβαια περισσότερο πραγματισμό τόσο σε σχέση με επίσημα κυβερνητικά χείλη που έχουν ήδη «εντάξει» από καιρό το έργο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, χωρίς κοινοτική δέσμευση χρηματοδότησης, αλλά και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που επίσης βιάστηκαν να πανηγυρίσουν για την έναρξη της Πατρών - Πύργου, την ώρα που δημοσιεύματα όλο το προηγούμενο εξάμηνο -μεταξύ των οποίων και της «Π»- ανέφεραν ότι χωρίς ΕΣΠΑ, δεν υπάρχει Πατρών - Πύργου!
Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, υπάρχει ένα τρίμηνο περίπου περιθώριο, μέχρι να ολοκληρωθούν οι δημοπρασίες και να περάσει το έργο στο ΕΣΠΑ, να διερευνηθεί η πιθανότητα της νότιας χάραξης, μετά όμως -αν υπάρχουν αντιδράσεις- θα υπάρξει περιπλοκή με την ΕΕ και την προένταξη στο ΕΣΠΑ.
Πάντως από αύριο, με την πρώτη από τις οκτώ εργολαβίες να βγαίνουν σε δημοπρασία, ξεκινά μια προσπάθεια να μπει ο πρώτος εργολάβος στο έργο μέσα στην άνοιξη. «Ξεκινάμε από τον Πύργο και φτάνουμε στο τέλος στην Πάτρα, για να εξαντλήσουμε όλα τα χρονικά περιθώρια για τη νότια χάραξη» καταλήγει ο κ. Δέδες.
Π. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [18:57:37]