Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 07:37      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αιχμές κατά Σπίρτζη από την πρωτοβουλία για τη νότια χάραξη της Πατρών - Πύργου

Αιχμές κατά Σπίρτζη από την πρωτοβουλία για τη νότια χάραξη της Πατρών - Πύργου



Σοβαρό ζήτημα, με πολιτική και κοινωνική διάσταση, προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης διαχειρίστηκε το ζήτημα της νότιας χάραξης της Πατρών - Πύργου, αλλά και την ίδια την επιτροπή των φορέων της Αχαΐας, που έχει εγείρει το θέμα, αλλά παρακάμφθηκε από τον υπουργό.
Οπως οι ίδιοι σημειώνουν:
«Μετά την συνάντησή μας τον Ιούνιο του 2015 με τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη περιμέναμε μέχρι τώρα μάταια να κρατήσει ο υπουργός την υπόσχεσή που μας έδωσε σχετικά με τη νότια χάραξη της Ολυμπίας Οδού. Η υπόσχεση αφορούσε στην εκπόνηση προκαταρτικής μελέτης-έρευνας με τα στελέχη του υπουργείου του σχετικά με τις δυνατότητες της πραγματοποίησης της νότιας χάραξης την οποία και θα μας παρουσίαζε σε επόμενη συνάντησή μας. Ο κ. υπουργός μάς έχει αγνοήσει παντελώς και θα προβούμε σε ενέργειες μαζικής διαμαρτυρίας με τους συμπολίτες μας για την διεκδίκηση του δίκαιου αιτήματός μας. Σας επισυνάπτουμε την επιστολή που στείλαμε στον κ. υπουργό την 22α Νοεμβρίου 2015».
Σημειωτέον ότι η συμπεριφορά του υπουργού φέρεται να έχει ενοχλήσει και τα οικεία πολιτικά κλιμάκια ΣΥΡΙΖΑ, άλλο αν δεν εκδηλώνονται σ' αυτή τη φάση.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Στην επιστολή τους οι φορείς, μεταξύ άλλων, σημειώνουν:
Κύριε Υπουργέ
Με την παρούσα επιστολή μας, σε συνέχεια της τελευταίας συνάντησής μας στο υπουργείο σας στις 18/6/2015, θέλουμε να σας επισημάνουμε:
1. Δεσμευτήκατε απέναντι μας, ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου, θα εκπονούσαν, σε εύλογο διάστημα δύο τριών μηνών, μια προκαταρτική μελέτη με την οποία θα είχαμε σαφή εικόνα του προεκτιμούμενου κόστους και της κατασκευής και των απαλλοτριώσεων της νότιας χάραξης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου.
2. Από την πλευρά μας προτείναμε, να συνυπολογίσετε και την Νότια χάραξη της Σιδηροδρομικής Γραμμής, πιστεύοντας ότι στην περίπτωση αυτή το όλον κόστος θα ήταν αθροιστικά μικρότερο.
3. Τονίσαμε ότι από το κόστος αυτό (της κατασκευής της νότιας χάραξης), πρέπει να αφαιρεθεί το κόστος της μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο, του υφιστάμενου δρόμου Πάτρας - Κάτω Αχαΐας, όπως επίσης και το κόστος της διακλάδωσης προς τη Βιομηχανική Περιοχή Πατρών.
Θεωρούμε περιττό να επαναλάβουμε, ότι το αίτημα μας αυτό, στηρίζεται με ομόφωνες αποφάσεις και των δύο δημοτικών συμβουλίων, δηλαδή τριακοσίων πενήντα χιλιάδων πολιτών. Θέλουμε δε να επαναλάβουμε ότι οι ανησυχίες των υπολοίπων, όπως των φορέων του Νομού Ηλείας ή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, εδράζονταν στους πιθανούς κινδύνους συνολικής απένταξης του έργου από την κατάτμησή του. Τέτοιοι κίνδυνοι πλέον δεν υπάρχουν.
Πρέπει να επαναλάβουμε, ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, στην υπάρχουσα χάραξη καταστρέφει μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και μεγάλης οικιστικής ανάπτυξης. Προς αυτήν αναπτύσσονται και τα δύο αστικά κέντρα, το μεγάλο η Πάτρα και το μικρότερο η Κάτω Αχαΐα. Η μελλοντική πορεία των υπαρχόντων οικισμών, εξαρτάται κατά κύριο λόγο από την όδευση του αυτοκινητοδρόμου και της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Γιατί:
Ενας συνεχής οικιστικός χώρος, μέγιστου πλάτους μεταξύ ακτογραμμής και ορεινής ζώνης τα τριακόσια μέτρα, τριχοτομείται.
Αποκλείονται περιοχές μεταξύ τους, κατασκευάζονται, ιδιαίτερα στον σιδηρόδρομο, τοιχία και γέφυρες φαραωνικού ύψους, που προκαλούν σοβαρότατη όχληση και τεράστιες περιβαλλοντικές αλλοιώσεις.
Η υπάρχουσα παλαιά εθνική οδός, που σήμερα διασχίζει τους οικισμούς σε απόσταση αναπνοής, από κατοικίες, σχολεία, εκκλησίες, έχοντας στην ουσία γεωμετρικά στοιχεία επαρχιακού δρόμου, θα γίνει λόγω και των διοδίων δρόμος τεράστιου κυκλοφοριακού φόρτου.
Τίθεται σε κίνδυνο η επέκταση της λειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου, από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα.
Ολα τα παραπάνω, σας τα έχουμε εκθέσει στις δύο μέχρι τώρα συναντήσεις μας, όπως επίσης και κατά την παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου σε ημερίδα τοπικής εφημερίδας (Σ.Σ. «Πελοπόννησος»). Είναι επίσης σε γνώση των τριών βουλευτών Αχαΐας.
Ανδρέας Λάζαρης
Ανδρέας Παναγιωτόπουλος
Τασία Παπαντωνοπούλου
Χρήστος Πατούχας».



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [07:37:02]