Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 12:10      8°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Απογείωση στις επενδύσεις;

Απογείωση στις επενδύσεις;



Πέραν ενός μεγάλου καβγά που στήθηκε στη Βουλή, η πρώτη ιδιωτικοποίηση επί ημερών κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ή αν προτιμάτε η πρώτη αποκρατικοποίηση με αριστερό πρόσημο, πέρασε χωρίς ιδιαίτερες αντιδράσεις.
Παράλληλα, η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής εταιρείας Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου για σαράντα χρόνια (περί αυτής ο λόγος) δεν έτυχε και της ανάλογης δημοσιότητας, τηρουμένων των αναλογιών και της… ιστορικότητάς της.
Δεν χρειάζεται να διαθέτει κανείς πολύ ισχυρή μνήμη για να θυμηθεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ταχθεί με σφοδρότητα κατά του… ξεπουλήματος των αεροδρομίων από το αμαρτωλό ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο (υποτίθεται ότι) θα καταργούσε, όπως θα καταργούσε και την τρόικα και θα έβαζε τέλος στα μνημόνιά της.
Ομως, ας είναι κι έτσι. Σε κάθε περίπτωση, με τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έκανε ένα σωστό βήμα στην ορθή κατεύθυνση, υπογράφοντας την ίδια σύμβαση που είχε πολεμήσει τον καιρό που ήταν στην αντιπολίτευση και περίσσευαν τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα.
Τώρα αν ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης λέει ότι διαφωνεί με τη συγκεκριμένη παραχώρηση και ότι υπέγραψε τη σχετική σύμβαση με… πόνο, αυτό είναι δικό του πρόβλημα.
Η λογική λέει ότι αν διαφωνείς με την πολιτική που καλείσαι να ακολουθήσεις, παραιτείσαι. Δεν υπογράφεις μια σύμβαση και μετά την καταγγέλλεις μένοντας στην καρεκλίτσα σου, αλλά η προφανής ανακολουθία υποδηλώνει και το συνειδησιακό πρόβλημα του υπουργού, ο οποίος με τα όσα είπε έδωσε την εντύπωση ότι αισθάνθηκε την ανάγκη να απολογηθεί στον εαυτό του.
Οπως πρόβλημα, επίσης, του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι εφαρμόζει σήμερα όλα όσα στηλίτευε και κατήγγειλε στο παρελθόν.
Η ουσία είναι ότι από την παραχώρηση των αεροδρομίων (εκ των οποίων, οι υποδομές κάποιων εξ αυτών βρίσκονται στο μαύρο τους το χάλι) θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη για την εθνική οικονομία.
Η ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων από την κοινοπραξία επίκειται για το φθινόπωρο του 2016, με την ταυτόχρονη προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης, ύψους 1.234.000.000 ευρώ.
Ωστόσο, πέραν αυτού, το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράττει κάθε χρόνο ένα τίμημα που θα ανέρχεται στα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως.
Επιπλέον, η κοινοπραξία Fraport - Κοπελούζου θα επενδύσει συνολικά 330 εκατομμύρια ευρώ σε αερολιμενικές υποδομές μέχρι το 2020, ενώ θα ακολουθήσουν επενδύσεις συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης των αεροδρομίων, καθοριζόμενες από την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης, οι οποίες με τη σειρά τους θα δημιουργήσουν αρχικά 1.700 νέες θέσεις εργασίας.
Επομένως, είναι πασιφανές ότι η εν λόγω ιδιωτικοποίηση αφορά μια επένδυση από αυτές που η εθνική μας οικονομία χρειάζεται άμεσα τώρα και τις αποζητά απεγνωσμένα, όπως αποζητά η ξεραμένη γη το νερό.
Ως εκ τούτου, υπό το πρίσμα αυτό, δεν μας απομένει τίποτα άλλο από το να καλωσορίσουμε την πρώτη… αριστερή ιδιωτικοποίηση, ευχόμενοι να την ακολουθήσουν κι άλλες.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [12:10:36]