Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 12:31      10°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πατρινή συμμετοχή σε σωτήριο σάκο για αεροπλάνα

Πατρινή συμμετοχή σε σωτήριο σάκο για αεροπλάνα



Η Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών του Πανεπιστημίου Πατρών συμμετέχει σε διεθνές ερευνητικό έργο, που δοκίμασε επιτυχώς έναν «σάκο» για αεροπλάνα, ο οποίος μπορεί να αποδειχθεί σωτήριος σε περιπτώσεις τρομοκρατικών επιθέσεων με βόμβα, όπως αυτή που κατέρριψε το ρωσικό επιβατικό αεροπλάνο στο Σινά.
Η ΕΦΕΥΡΕΣΗ
Το Fly-Bag, όπως ονομάζεται η εφεύρεση, είναι ένας ελαστικός, ανθεκτικός στις εκρήξεις σάκος, μέσα στον οποίο τοποθετούνται όλες οι αποσκευές των επιβατών. Αποτελείται από ανθεκτικά και πυρίμαχα υφάσματα και σύνθετα υλικά, ανάμεσά τους η συνθετική ίνα Aramid που χρησιμοποιείται σε αλεξίσφαιρα γιλέκα και αεροδιαστημικές εφαρμογές.
Επειτα από την ολοκλήρωση εργαστηριακών δοκιμών, η νέα τεχνολογία δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ένα Boeing 747 και ένα Airbus 321, όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters. Το πρώτο αεροπλάνο δεν είχε εφοδιαστεί με Fly-Bag, και μια ελεγχόμενη έκρηξη στο χώρο αποσκευών άνοιξε τρύπα στην άτρακτο, η οποία θα είχε οδηγήσει στη συντριβή του αεροσκάφους αν πετούσε σε μεγάλο ύψος. Στο δεύτερο αεροπλάνο, το Fly-Bag συγκράτησε την έκρηξη και άφησε την άτρακτο άθικτη.
ΠΟΛΥΝΕΚΡΑ
Η ανάγκη για τεχνολογίας ασφάλειας Fly-Bag έγινε πιο έντονη έπειτα από την πρόσφατη συντριβή ρωσικού αεροπλάνου στο Σινά, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 224 άτομα. Την ευθύνη ανέλαβαν τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους, οι οποίοι υποστήριξαν ότι είχαν καταφέρει να περάσουν στις αποσκευές ένα μπουκάλι αναψυκτικού γεμάτο εκρηκτικά.
Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί στην πτήση 103 της Pan Am που συνετρίβη το 1988 στο Λόκερμπι της Σκοτίας. Οπως αποκαλύφθηκε αργότερα, Λίβυοι τρομοκράτες είχαν περάσει στο αεροπλάνο βόμβα μεταμφιεσμένη σε κασετόφωνο, η οποία άνοιξε τρύπα 50 εκατοστών στην άτρακτο και προκάλεσε απότομη αποσυμπίεση και διάλυση του αεροσκάφους στον αέρα.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ
Το Fly-Bag αναπτύσσεται από ευρωπαϊκή ερευνητική κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχουν το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ, ερευνητές από την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και την Ολλανδία, καθώς και τη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών του Πανεπιστημίου της Πάτρας.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [12:31:42]