Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 10:23      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Για ένα σούπερ-μάρκετ

Για ένα σούπερ-μάρκετ



Τους τελευταίους μήνες παρατηρείται στα ράφια των καταστημάτων γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ μια εμφανής έλλειψη βασικών προϊόντων υψηλής ζήτησης.
Ο λόγος είναι προφανής. Κάποιοι προμηθευτές έχουν κόψει την πίστωση λόγω των οφειλών της προς αυτούς και δεν την εφοδιάζουν εκ νέου με τα προϊόντα τους.
Η συγκεκριμένη αλυσίδα, η οποία προχώρησε πρόσφατα και σε έναν σεβαστό τραπεζικό δανεισμό, δεν είναι η μοναδική στο είδος της που αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα ρευστότητας.
Και άλλες, αντίστοιχες, αλυσίδες έχουν περιέλθει σε δυσμενή οικονομική κατάσταση, γεγονός που οδηγεί τον ευρύτερο χώρο του λιανικού εμπορίου σε ευρείες ανακατατάξεις, με τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις των σούπερ μάρκετ να είναι στην πρώτη γραμμή.
Από μια άποψη, όμως, με την αναδιαμόρφωση του εν λόγω τοπίου ενδεχομένως να επέλθει και μια σχετική ισορροπία (και) στην προαναφερόμενη αγορά, η οποία θα δώσει τέλος σε έναν πλεονασμό που «χτύπησε» και τον χώρο των σούπερ μάρκετ. Γιατί η αλήθεια είναι ότι «ξεφύτρωσαν» πολλά, πολύ περισσότερα από όσα θα μπορούσε να «σηκώσει» η αγορά.
Στη δοκιμαζόμενη από μια χρόνια αδυσώπητη οικονομική κρίση Ελλάδα, σε μια μικρή ούτως ή άλλως σε μέγεθος και οικονομία κλίμακας χώρα, δεν είναι δυνατόν να επιβιώσουν τόσες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ με χιλιάδες, κυριολεκτικά, μικρά και μεγάλα καταστήματα.
Κακά τα ψέματα, και στο συγκεκριμένο χώρο θα αντέξουν όσες αλυσίδες μπορούν να αντέξουν και όπως μπορούν να αντέξουν. Δηλαδή, με τον αριθμό των καταστημάτων που μπορούν να συντηρήσουν και να χωρέσουν σε μια αγορά που διαρκώς συρρικνώνεται.
Κοντολογίς, θα αντέξουν οι ισχυροί και οι πολύ ισχυροί, που θα είναι σε θέση να συνεχίσουν την επιθετική πολιτική προσφορών και εκπτώσεων, οι οποίες βρίσκουν γόνιμο έδαφος σε μια κοινωνία που κοιτάζει πλέον πώς θα εξοικονομήσει, όχι το ευρώ, αλλά ακόμη και το λεπτό του ευρώ.
Περιττό να σημειωθεί ότι το σούπερ μάρκετ είναι για κάθε οικογένεια, για κάθε νοικοκυριό, μια ανελαστική δαπάνη. Διότι όλα μπορεί να τα κόψει ένα νοικοκυριό, όχι όμως και το σούπερ μάρκετ. Και ιδίως εκείνο το σούπερ μάρκετ που έχει τις καλύτερες προσφορές, εκείνη την αλυσίδα που μπορεί να δώσει στη μέση οικογένεια μια πραγματική ή επίπλαστη «ανάσα», υπό την έννοια ότι της δημιουργεί την αίσθηση μιας φθηνής διαβίωσης παρέχοντας της τα βασικά αγαθά σε ελκυστικές, τηρουμένων των αναλογιών, τιμές.
Και, εννοείται, ότι μεταξύ των αγαθών ευρείας κατανάλωσης μέρες δόξας γνωρίζουν τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης των σούπερ μάρκετ που κυμαίνονται σε πολύ χαμηλές τιμές, όπως τα ζυμαρικά και το ρύζι.
Γιατί ακριβώς αυτά, μαζί με τις εν γένει αποτελούμενες από άμυλο τροφές, αποτελούν και την κύρια διατροφή των λαϊκών μαζών σε συνθήκες φτώχειας.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:23:14]