Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 20:17      9°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Συντάσσονται προτάσεις

Συντάσσονται προτάσεις



Με την προσθήκη του καθηγητή Α. Λιάκου σε κομβικό ρόλο, η κυβέρνηση προετοιμάζει προτάσεις- παρεμβάσεις για την Παιδεία. Πήραμε μια πρόγευση. Μιλάμε για σημαντικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Αλλά προς το παρόν μιλάμε για σκέψεις και για ενδεικτικές ιδέες, που ασφαλώς απέχουν από το να αποτελούν οργανωμένη δέσμη μεταρρυθμιστικών μέτρων. Κάποια στιγμή θα δούμε και μια τέτοια. Αλλά όχι ακόμα. Μάλλον όχι σύντομα.
Η αφετηρία του προβληματισμού είναι οι γνωστές διαπιστώσεις για τον ρόλο του σχολείου στην εκπαίδευση και την παιδεία (οι οποίες δεν είναι το ίδιο πράγμα, άλλον στη χώρα μας ταυτίζονται), έναν ρόλο πολύ μειωμένης στάθμης, στο πλαίσιο μιας αυτο-παραίτησης μάλιστα, σε σχέση με τη δεσπόζουσα σημασία των εισαγωγικών εξετάσεων για τα ΑΕΙ. Η δεσπόζουσα αυτή σημασία εισάγει τις γνωστές παρα-εκπαιδευτικές διαδικασίες, τις οποίες το πολιτικό, το κοινωνικό, το διοικητικό σύστημα έχουν, μέχρι σήμερα, έχουν αποδεχθεί ως αήττητη κατάσταση, με το φροντιστήριο και το "τεχνικό" διάβασμα να κυριαρχούν σε συντριπτικό βαθμό στο 24ωρο του εφήβου, όταν εκείνος πλησιάσει το 16ο έτος της ηλικίας του, και για μια διετία.
Δεν χρειάζονται περισσότερη ανάλυση γι' αυτά. Τα ξέρουμε όλοι, τα ξέρουν και όσοι έπρεπε να τα είχαν αλλάξει, αλλά δεν το έκαναν. Για μια καθοριστική φάση στη ζωή ενός νέου ανθρώπου στην Ελλάδα, δεν υπάρχει ξένη γλώσσα, δεν υπάρχει λογοτεχνία, δεν υπάρχει θέατρο, δεν υπάρχει εμβάθυνση σε γνώσεις και πληροφορίες, δεν υπάρχει χόμπι, δεν υπάρχει αθλητισμός, δεν υπάρχει προσωπική ζωή, ισορροπία, ηρεμία, ξεκούραση, ταξίδι, σχεδόν ούτε ατομική περιποίηση σε φάση ερωτικά εντελώς κρίσιμη, παρά υπάρχει μια ημιμανιακή, μηχανιστική, καταιγιστική προσκόλληση σε "τεχνικές" εισαγωγής στο πανεπιστήμιο.
Αλλά τώρα έχουμε αριστερά. Η νέα ηγεσία του υπουργείου εξαγγέλλει πρόθεση σημαντικών αλλαγών, που ακούγονται ενδιαφέρουσες, αν και ακόμα είναι νεφελώδεις. Να μπαίνεις στις σχολές μέτριας ζήτησης χωρίς εξετάσεις, αλλά με εξετάσεις στις σχολές υψηλής ζήτησης, να μπορείς να επιλέγεις σχολή ανεξάρτητα από την "κατεύθυνσή" σου.
Αυτά, είπαμε, δεν είναι καν προτάσεις, προς το παρόν. Συντάσσονται τώρα, με την καθοδήγηση ανθρώπων που επιστρατεύθηκαν για το καθήκον αυτό. Ξέρουν περισσότερα από εμάς. Εμείς βλέπουμε το πρόβλημα, αλλά μας προσπερνά η λύση. Παρατηρούμε ότι η κυβέρνηση, ωστόσο, δεν διαφοροποιήθηκε σε σχέση με όλες τις προηγούμενες: Πρώτα ζήτησε και πήρε την ψήφο μας και μετά, αφού εξελέγη, κοιτάει να δει τι θα κάνει με τους τομείς που συνθέτουν τα πεδία της εθνικής ζωής. Και εμείς, βέβαια, ψηφίσαμε χωρίς απαιτήσεις, όπως κάναμε άλλωστε και με τα άλλα κόμματα, όπως άλλωστε γίνεται τώρα, με τον υποψήφιο αρχηγό ΝΔ: Το κριτήριο επιλογής μάλλον διαισθητικό και επικοινωνιακό, παρά πολιτικό.
Στο μεταξύ, η κυβέρνηση μπορεί να πέσει πριν προλάβει η ομάδα Λιάκου να ολοκληρώσει τη δέσμη των προτάσεών της για την παιδεία. Δεν βαριέσαι. Θα χαθούν κάτι μήνες ακόμα, κάτι χρόνια ίσως, κανά δυο γενιές ενδεχομένως. Μέσα στη φούρια, δεν υπάρχει περιθώριο να ακουστούν οι φωνές που λένε ότι η παιδεία θα πρέπει να βγει έξω από την πολιτική αντιπαράθεση και να αντιμετωπιστεί με όρους συναίνεσης και μακράς πνοής, πάνω κάτω όπως η άμυνα. Βλέπεις, η άμυνα παίρνει πολύ σοβαρά τον εαυτό της για να τον αφήσει στους πολιτικούς. Η παιδεία δεν έχει τανκ, συστήματα ραντάρ, προμηθευτές, προμήθειες, εργολαβίες για συντήρηση και όλα αυτά. Είναι ένα φτερό στον άνεμο, όπως η νεολαία, και ο τόπος όλος.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [20:17:50]