Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 15:24      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Επιτέλους, διαφημίσεις

Επιτέλους, διαφημίσεις



Οι τράπεζες ανακεφαλαιοποιήθηκαν. Πριν κάμποσα χρόνια δεν ξέραμε τι σημαίνει αυτό. Ούτε τώρα ξέρουμε και πολλά. Από τον όρο καταλαβαίνεις ότι μπήκαν λεφτά στα ταμεία τους. Και μάλλον αυτό είναι καλό. Γενικά, σε μια υγιή οικονομία θα πρέπει οι τράπεζες να έχουν λεφτά.
Απομένει το άλλο 50% της ιστορίας: Να έχει λεφτά και ο κόσμος. Αυτό είναι το 50% που δεν πάει καλά στην περίπτωσή μας. Και μάλιστα συμβαίνει το αντιφατικό: Οι τράπεζες ανακεφαλαιοποιούνται και οι πολίτες αποκεφαλαιοποιούνται. Συνεχώς καταβάλλουν χρήματα στο κράτος. Ακόμα και όταν δεν δικαιολογείται από το ύψος της ευρωστίας τους. Μάλλον, κυρίως τότε.
Στο μεταξύ, όλα γίνονται για να εισπράττει δόσεις το ελληνικό δημόσιο από τους δανειστές μας. Ανακεφαλαιώνουμε: Οι πολίτες πληρώνουν φόρους στο κράτος. Το κράτος αποπληρώνει υποχρεώσεις στους δανειστές. Οι δανειστές δίνουν λεφτά στο κράτος. Οι τράπεζες χρηματοδοτούνται. Και μετά;
Μετά, έρχονται οι διαφημίσεις. Επιτέλους, διαφημίσεις. Είναι ένα δείγμα ότι κάτι πάει να διορθωθεί στην οικονομία. Μέχρι πρότινος, δεν υπήρχαν διαφημίσεις στα τηλεοπτικά προγράμματα. Διαφήμιζαν το ένα πρόγραμμα το άλλο. Εβλεπες μια εκπομπή και διακοπτόταν η μετάδοση για να σε ενημερώσουν ότι το ίδιο κανάλι θα παίξει μια άλλη εκπομπή, σούπερ ντρούπερ. Οταν ερχόταν εκείνη η εκπομπή, ένα νέο τρέιλερ σε ενημέρωνε ότι και η εκπομπή που έβλεπες την προηγούμενη φορά ήταν εκπόμπαρος σκέτος, άλλο αν δεν το έδειχνε, λόγω σεμνότητας.
Αλλά τώρα οι διαφημίσεις μιλούν για τράπεζες. Είναι γλυκιές, τρυφερές. Εικαστικά θαυμάσιες. Οι μουσικές τους ρέουν σαν τα ποτάμια του Αμαζονίου ανάμεσα σε πρασινάα (και ανακόντες, αλλά δεν τις πιάνει η κάμερα). Οι γραφίστες έχουν βάλει τα δυνατά τους, όπως βέβαια και οι σκηνοθέτες. Σεναριογράφοι δεν πρέπει να υπάρχουν, οι διαφημίσεις αυτές δεν έχουν πλοκή. Συνίστανται σε μια εναλλαγή εικόνων που συνθέτουν ένα αισιόδοξο, φωτεινό οπτικό θέμα. Θα μπορούσαν να μιλούν για ένα ταξίδι, για ένα ιδιωτικό σχολείο, για αγροτικά μηχανήματα, για είδη ψαρέματος, για εκδοτικό οίκο, για έρωτα αγιάτρευτο, για μετεωρολογικούς δορυφόρους ή για γραφείο ενοικιάσεων νεφρών, αλλά εν τέλει πρόκειται για τράπεζες. Που άλλωστε, μπορούν να περικλείουν όλα τα ανωτέρω.
Ποιό είναι το μήνυμά τους; Η παρουσία τους. Δεν πάει παρακάτω. Δεν υπόσχονται δάνεια, χρηματοδοτήσεις, δεν σου ζητούν καν να τους πας τα λεφτά τους για φύλαξη. Απλώς, σου δηλώνουν ότι είναι παρούσες. Και είναι εδώ για σένα. Δεν διευκρινίζουν το είδος της σχέσης και της παροχής που μπορεί να σε αφορά. Δεν υπάρχει υπόσχεση.
Οι εικόνες επιχειρούν μια επανεκκίνηση που διαγράφει όλα όσα ξέραμε πριν για τραπεζικό σύστημα, αλλά κρατάει το πνεύμα αξιοπιστίας και δημιουργικής προοπτικής που πρέπει να αποπνέει ένας τραπεζικός οργανισμός.
Ο διαφημιστής δεν πρέπει να προσελκύσει τους μυριάδες παραλυτικούς της Σιλωάμ, τους απελπισμένους που προσδοκούν άγγελο κυρίου να ταράξει τα νερά και να μετατρέψει σε θαυματουργή την πηγή.
Οχι. Ξαναγυρνάμε στην παλιά, δοκιμασμένη συνταγή που ήθελε τις τράπεζες να είναι χρήσιμες μόνο σε εκείνους που μπορούν να είναι χρήσιμοι για τις τράπεζες. Κατά κάποιον τρόπο, επιδιώκουν να μπουν συνεταίροι σε βιώσιμες επιχειρηματικές- επενδυτικές κινήσεις. Αυτό είναι το μέλλον.
Το έλεγε και εξέχων αστήρ και φωστήρ της τραπεζικής αγοράς που βρέθηκε σε ημερίδα στην Πάτρα: Θα αντέξουν οι βιώσιμοι, είπε. Αυτό που δεν είπε ήταν τι γίνεται όταν η αφυδάτωση μιας οικονομίας καθιστά αδύνατη τη βιωσιμότητα των πάντων σε μια αγορά. Δεν μπορούν να κάνουν όλοι τον καινοτόμο σε μια χώρα δέκα εκατομμυρίων, ούτε τον εξειδικευμένο καλλιεργητή. Ηταν μια ερώτηση που είχαμε απευθύνει στον τέως πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου. Καλά όσοι κάνουν το επάγγελμα του μέλλοντος. Ενδιαμέσως τι θα γίνει με όσους δεν έχουν αυτά τα φόντα, που είναι και η πλειοψηφία; Πώς θα τα βγάλουν πέρα, μετέωροι και ξεροί. Πώς θα βαδίσουν σ' αυτή την έρημο;
Μας είχε απαντήσει αόριστα. Συγκεκριμένα, μας απάντησε η εμπειρία της περιόδου 2010-2015.
Αλλά, σωπάτε, ήρθαν οι διαφημίσεις. Οι τράπεζες ανακεφαλαιοποιήθηκαν. Πάρτε την καινοτομία σας και τραβάτε για λεφτά. Οσοι δεν έχετε καινοτομία, απολαύστε απλώς τη διαφήμιση. Δεν είναι όλα για όλους στη ζωή. Ιδιαίτερα σ' αυτή τη ζωή που εγκαινιάσαμε το 2010.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [15:24:42]