Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 20:46      0°-11° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αθλιοι δρόμοι, ανύπαρκτα πεζοδρόμια

Αθλιοι δρόμοι, ανύπαρκτα πεζοδρόμια



Δεν είδα πώς και γιατί ξεκίνησε ο μεταξύ τους καβγάς. Δεν ξέρω ποιος έφταιγε, ποιος έκανε την αρχή. Τις φωνές τους άκουσα στο κέντρο της Πάτρας, εκεί στη συμβολή του πεζοδρόμου Αγίου Νικολάου και της οδού Μαιζώνος, και η φασαρία που έκαναν τράβηξε την προσοχή μου, όπως και πολλών άλλων περαστικών.
Ο νεαρός ποδηλάτης και ο μεσήλικας άνδρας δεν πιάστηκαν τελικά στα χέρια. Κάποια στιγμή τα πράγματα ηρέμησαν, ο καθένας τράβηξε τον δρόμο μου, το ίδιο και οι υπόλοιποι.
Αγνοώ, επαναλαμβάνω, ποιος είχε δίκιο και ποιος είχε άδικο. Αλλά όποιος και αν είχε δίκιο, μάλλον μικρή σημασία είχε από τη στιγμή που στην κυκλοφοριακή αναρχία και αταξία αυτής της πόλης αδικούνται οι πάντες.
Οι πεζοί αδικούνται γιατί δεν υπάρχουν πεζοδρόμια της προκοπής, ενώ ακόμη και αυτοί οι πεζόδρομοι δεν είναι ακριβώς πεζόδρομοι, όταν παραβιάζονται κάποιες φορές από αυτοκίνητα και κυκλοφορούν σ' αυτούς ποδήλατα.
Αλλά για να πούμε και των ποδηλατών το δίκιο, πού να πάνε; Πού να κυκλοφορήσουν; Οι ποδηλάτες αδικούνται κι αυτοί γιατί δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και υποχρεώνονται να κυκλοφορούν με τα ποδήλατά τους, όπου και όπως μπορούν, σε συνθήκες ζούγκλας και με κίνδυνο της σωματικής ακεραιότητάς τους.
Αλλά για να υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν, πρωτίστως, δρόμοι. Σωστά; Και αξιοπρεπείς δρόμοι, επίσης, δεν υπάρχουν.
Το οδικό δίκτυο του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Πάτρας βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, με πολλούς δρόμους να έχουν μείνει ασυντήρητοι, επί χρόνια.
Πόσοι οδηγοί δεν έχουν σπάσει τα αυτοκίνητά τους στις λακκούβες δρόμων που δεν θα είχαν θέση κανονικά ούτε σε εγκαταλελειμμένο ορεινό χωριό στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1950; Γιατί ναι, αδικούνται και οι οδηγοί, που κινδυνεύουν να πέσουν και πάνω σε κανέναν πεζό, στα σημεία εκείνα του οδικού δικτύου όπου τα πεζοδρόμια είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτα και από τις πόρτες των σπιτιών βγαίνεις κατευθείαν στον δρόμο!
Κοντολογίς, όλοι μας υποφέρουμε εναλλασσόμενοι καθημερινά στους ρόλους οδηγών, πεζών και ποδηλατών.
Ντροπή και πάλι ντροπή για τους κατά καιρούς ηγήτορες μιας πόλης που είχε κάποτε ένα από τα πιο προηγμένα ρυμοτομικά σχέδια της Ελλάδας, χάρη στον Σταμάτη Βούλγαρη. Θα τρίζουν τα κόκκαλα του συχωρεμένου αντικρίζοντας από ψηλά το χάλι μας. Πιθανότατα θα λέει, κουνώντας το κεφάλι του: «Σας σχεδίασα μια πόλη-πρότυπο και την κάνατε σαν τα μούτρα σας».
Και πώς τα καταφέραμε; Με άναρχη δόμηση, λιγοστές και της… πλάκας υποδομές, καμία πρόβλεψη, κανέναν μεσοπρόθεσμο, έστω, σχεδιασμό για μια πόλη που θα έφτανε να είναι στις μέρες μας ένα εκτεταμένο, μητροπολιτικό, πολεοδομικό συγκρότημα με εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους και δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα.
Και τώρα, δυστυχώς, αυτό το χάλι δεν μπορεί πια εύκολα να διορθωθεί…




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [20:46:15]