Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 10:26      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΟΛΠΑ: Η «σκυτάλη» των 64 εκατ. € και των 2.500 θέσεων εργασίας

ΟΛΠΑ: Η «σκυτάλη» των 64 εκατ. € και των 2.500 θέσεων εργασίας



Αντιμέτωπη με ένα μεγάλο αναπτυξιακό, οικονομικό και κοινωνικό «στοίχημα» βρίσκεται η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Πατρών. Παραλαμβάνει από τους προκατόχους της μια προίκα σε λιμενικές υποδομές και αποθεματικό (περισσότερα από 6 εκατ. ευρώ), αλλά πρέπει και να λάβει σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον του λιμανιού και της πόλης.
Κυρίαρχο ζήτημα είναι η οικονομική ευμάρεια του λιμανιού, όχι μόνο για λόγους βιωσιμότητας του φορέα, αλλά και για την Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή. Είναι ενδεικτικό ότι σε μελέτη που έγινε την περίοδο που είχε ήδη ξεσπάσει η οικονομική κρίση (2011), υπολογίστηκε ότι το λιμάνι της Πάτρας μαζί με τις άμεσα εξαρτώμενες από αυτό επιχειρήσεις έχουν κύκλο εργασιών ύψους €64,3 εκατομμυρίων. Οι άμεσες θέσεις εργασίας ανέρχονταν σε 1.013 (και δημιουργούν εισόδημα €12,2 εκ.) και οι έμμεσες θέσεις εργασίας είναι 1.491 (εισόδημα
περίπου €9,2 εκ.). Συνολικά το λιμάνι της Πάτρας άμεσα και έμμεσα εμπλέκεται στη συντήρηση 2.504 θέσεων εργασίας, επηρεάζοντας συνακόλουθα την τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία.
Η απελθούσα διοίκηση μπήκε στη βάσανο να εξετάσει, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για το λιμάνι, την εξασφάλιση εσόδων για τον ΟΛΠΑ μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες σε βάθος 25ετίας.
Εξετάστηκαν τα κόστη και οι αποδόσεις της νέας μαρίνας μεγάλων σκαφών στην κεντρική λιμενολεκάνη, η εγκατάσταση υδροπλάνων και ο τομέας της κρουαζιέρας.
Από τη μελέτη και την ανάλυση των τεχνικοοικονομικών στοιχείων προκύπτει ότι σε βάθος χρόνου (2039), και με την προϋπόθεση ότι θα εκτελεστούν τα προτεινόμενα έργα εκσυγχρονισμού στο λιμάνι, τα ετήσια έσοδα θα ξεπεράσουν τα 2 εκατ. ευρώ, και τα έξοδα θα κυμαίνονται περίπου στα 700.000 ευρώ.
> Η κατασκευή της νέας μαρίνας για 17 μεγάλη σκάφη ολοκληρώθηκε και εκτιμάται ότι η λειτουργία της μπορεί να ξεκινήσει εντός του έτους. Εχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον 4-5 ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών για ελλιμενισμό. Η προηγούμενη διοίκηση σχεδίαζε να την επεκτείνει κατά 13 θέσεις, με έργα που θα ξεκινούσαν το 2016, ώστε οι νέες θέσεις να παραδίδονταν τον αμέσως επόμενο χρόνο. Στον σχεδιασμό μπαίνει και μια προοπτική ανάπτυξης μέχρι το 2022, οπότε οι θέσεις θα φτάσουν συνολικά τις 211. Οι πληροφορίες της «ΠτΔ» αναφέρουν ότι στον επικαιροποιημένο στρατηγικό σχεδιασμό γίνεται και υπολογισμός κόστους - απόδοσης της επένδυσης. Στην περίπτωση που υλοποιηθεί ο σχεδιασμός -σε δύο φάσεις μετά το 2020- για τις 211 θέσεις εκτιμήθηκε ότι τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών και τέλη ελλιμενισμού θα ανέλθουν στα 1,5 εκατομμύρια ευρώ. Σε μια προοπτική χρόνου μέχρι το 2035, το μοντέλο της μελέτης αναδεικνύει ότι τα έσοδα μπορούν να ξεπεράσουν τα 2 εκατ. ευρώ. Το κόστος των απαραίτητων έργων (λιμενικά, ηλεκτρομηχανολογικά, κτιριακά κ.ά.) για τη μεγάλη επένδυση των 211 θέσεων υπολογίστηκε στα 7,35 εκατ. ευρώ.
> Το υδατοδρόμιο μπορεί να αποτελέσει μια ακόμα πηγή εσόδων για τον λιμενικό φορέα μέσω της παραχώρησης χρήσης των εγκαταστάσεων στις εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν στην πόλη. Η Πάτρα περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό της Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ, όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Χαραλάμπους, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Π» τον προηγούμενο Μάιο. Από πληροφορίες, η λειτουργία του υδατοδρομίου τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 2017. Οι μελετητικές εκτιμήσεις και υπολογισμοί έγιναν με στοιχεία που αντλήθηκαν από την προηγούμενη περίοδο που πετούσαν τα υδροπλάνα πάνω από την Πάτρα. Με βάση αυτά τα στοιχεία υπολογίστηκε ότι τα μηνιαία έσοδα για τον ΟΛΠΑ μπορούν να ανέλθουν σε 2.500 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΣΤΗΝ «ΠτΔ»




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:26:27]