Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 17:12      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


CODE PATRAS: Μια έκθεση για να ξεπεράσουμε την "τρενοφοβία". ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

CODE PATRAS: Μια έκθεση για να ξεπεράσουμε την "τρενοφοβία". ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ



Αφορμή για να ξαναμπεί στην δημόσια συζήτηση η διέλευση του τρένου από τον αστικό ιστό της Πάτρας, αποτέλεσε η έκθεση της διεθνούς επιστημονικής πρωτοβουλίας τριών πολυτεχνείων, που παρουσιάζεται στην Αγορά Αργύρη από την Πέμπτη μέχρι και σήμερα.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία των καθηγητών Βασίλη Παππά από το Πανεπιστήμιο Πατρών, Κώστα Μωραΐτη από το ΕΜΠ και Bernd Scholl από το Πολυτεχνείο ΕΤΗ της Ζυρίχης, που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2013 με την μορφή ενός διαπολυτεχνειακού εργαστηρίου για την επανασύνδεση της Πάτρας με την σιδηροδρομική γραμμή και εξελίχθηκε στην υλοποίηση ενός test planning από τέσσερα κορυφαία μελετητικά γραφεία από την Ελλάδα, την Ελβετία και τη Γερμανία.
Τα γραφεία αυτά, κατέθεσαν στα τέλη Μαΐου τις προτάσεις τους, οι οποίες αξιολογήθηκαν από μία διεθνή επιστημονική επιτροπή εμπειρογνωμόνων και τον Ιούνιο του 2015 συντάχθηκε ένα κατευθυντήριο πόρισμα-πρόταση προς τους αρμόδιους φορείς. Ολη η διαδικασία χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από το Πολυτεχνείο ΕΤΗ της Ζυρίχης και υπεύθυνη για τον συντονισμό ήταν η αρχιτέκτων-πολεοδόμος Ειρήνη Φρεζάδου.
ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ
Η έκθεση προτείνει την επιφανειακή διέλευση του τρένου από τον αστικό ιστό της πόλης, με σκοπό την αξιοποίηση της γραμμής για την αστική, πολεοδομική και οικονομική ανάπλαση της περιοχής.
Όπως τονίζουν οι μελετητές, η πόλη πρέπει να ξεπεράσει την «τρενοφοβία» και για τον σκοπό αυτό στην έκθεση παρουσιάζεται βίντεο με πόλεις της Ευρώπης, οι οποίες φιλοξενούν σιδηροδρομικές γραμμές, πλήρως εναρμονισμένες με την καθημερινή τους λειτουργία.
Οι μελετητές επισημαίνουν ότι δεν έχει νόημα να λέμε ότι το τρένο θα μπλοκάρει την πόλη όταν ήδη υπάρχει ένα μεγάλο μπλοκάρισμα στην παραλιακή λεωφόρο. Επιπλέον ο σιδηροδρομικός διάδρομος πλάτους 12 μέτρων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναπτυχθεί περισσότερο πράσινο, να μειωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων κατά μήκος του παραλιακού μετώπου και συνολικά να λειτουργήσει ως ένας μοχλός αστικής και οικονομικής ανάπτυξης.

ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΓ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ
Η πρόταση, προβλέπει ακόμα την κατασκευή ενός κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού στον Άγιο Διονύσιο, ο οποίος θα έχει ρόλο πολυτροπικού κόμβου μέσων μεταφορών, αφού θα βρίσκεται δίπλα στην βόρεια λιμενολεκάνη για να εξυπηρετεί μελλοντικά τα κρουαζιερόπλοια ή τα υδροπλάνα και παράλληλα θα υποδεχθεί τον σταθμό του υπεραστικού ΚΤΕΛ.
Ο σταθμός θα αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα με στόχο να μην διακοπεί ούτε μια ημέρα η λειτουργία του Προαστιακού. Οσα τρένα θα έρχονται από την Αθήνα θα σταματούν στο άνω επίπεδο και όσα τρένα -μαζί και ο Προαστιακός- θα συνεχίζουν την πορεία τους νότια, θα διέρχονται από το δεύτερο επίπεδο του σταθμού. Η μετρική γραμμή θα διατηρηθεί ως έχει για να λειτουργεί ο Προαστιακός, απλά θα προστεθεί μια τρίτη ράγα για τα τρένα διεθνών προδιαγραφών.

Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ
Οπως εξήγησε ο συγκοινωνιολόγος Νίκος Μηλιώνης, για τη σύνδεση του τρένου με το νέο λιμάνι, οι μελέτη παρουσιάζει δύο εναλλακτικές λύσεις.
Η μια θέλει την δημιουργία ενός νέου κλάδου από τον φάρο έως το λιμάνι, μέσω του παραλιακού μετώπου, η οποία όμως προσκρούει στην δημιουργία του πάρκου, αλλά και στην αβεβαιότητα για το πότε θα δημιουργηθεί το εμπορικό τμήμα.
Η δεύτερη εναλλακτική που υποστηρίζεται και από τους μελετητές, προκρίνει την διατήρηση της υπάρχουσας γραμμής στις νότιες συνοικίες, καθώς εξυπηρετεί αστικές ανάγκες μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα, και παράλληλα θα καλύπτει και υπεραστικές ανάγκες μελλοντικά.
Η σιδηροδρομική κάλυψη του λιμανιού μπορεί να γίνει με την δημιουργία εμπορευματικού σταθμού μέσα στο ακίνητο της Πειραϊκής-Πατραϊκής, ή με την κατασκευή ενός μικρού κλάδου από το ύψος του Ι.Ν. Αγίου Ανδρέα που να διέρχεται κατά μήκος της Ακτής Δυμαίων, έξω από το παραλιακό πάρκο.
Να σημειωθεί ότι η μελέτη προϋπολογίζει το κόστος όλου του έργου, με ποσό 250 εκ. ευρώ, δηλ. πολύ μικρότερο από τα 600 εκ. ευρώ της υπογειοποίησης.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [17:12:42]