Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 00:35      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Κόκκινος... "Γαλιλαίος" σε κόκκινο "Απόλλωνα"

Κόκκινος... "Γαλιλαίος" σε κόκκινο "Απόλλωνα"



Μια αριστερόστροφη, αλλά όχι ατεκμηρίωτη, εκδοχή της ζωής, της δράσης και της εποχής του Γαλιλαίου προτείνει το ΔΗΠΕΘΕ, υπό την μπαγκέτα, τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία του Κώστα Καζάκου στο θεατρόφιλο κοινό της Πάτρας.
Χθες Παρασκευή το βράδυ...προς ξημέρωμα Σαββάτου, μια που η παράσταση έχει διάρκεια μαμούθ, παρουσιάστηκε η πρεμιέρα του "Γαλιλαίου", ώριμου και μεστού, αλλά άγνωστου στο τοπικό κοινό έργου του Μπ. Μπρεχτ.
Ηταν μια υπεραπαραγωγή, για τα δεδομένα του θέατρου, καλοδουλεμένη και σφιχτή, και είχε σαν πυρήνα τον στοχασμό ότι η επιστήμη μπορεί να βελτιώσει τη θέση του ανθρώπου αρκεί να υποστηριχθεί με πίστη και αυταπάρνηση, ώστε να γίνει δύναμη ανατροπής, τόσο από τον επιστήμονα, όσο και από την κοινωνία.
Ο Μπρεχτ, και στις προεκτάσεις που προσέδωσε στο έργο ο Κ. Καζάκος, μιλάει κατά μείζονα λόγο για πολιτικές ανατροπές, τις οποίες η άρχουσα τάξη δεν θα επιτρέψει, εξ ου και αντιστρατεύεται την αλήθεια, εφόσον η αλήθεια ισοδυναμεί με αμφισβήτηση της κομβικής της θέσης στην κοινωνική και θεσμική διαστρωμάτωση.
Το έργο, με όχημα και τη μουσική του Δ. Τσακνή, που μάλλον υποτάχθηκε στη διδακτική αντίληψη του Μπρεχτ για τη χρήση της μουσικής στο θέατρο, απαλλαγμένης από ομορφιές και "αστικές" αρετές, υπηρετεί την αντίληψη αυτή με καλοδουλεμένη στρατηγική και εξαιρετικές ερμηνείες, από τον ίδιο τον αειθαλή Κ. Καζάκο αλλά και το σύνολο των ηθοποιών που αξιοποίησε. Ηταν τιμή και κέρδος για την Πάτρα ότι μεγάλο βάρος της διανομής έπεσε στους ώμους ηθοποιών της πόλης, νέων και ώριμων, όπως οι Δ. Βούλτσος και Σπ. Χουβαρδάς.
Κατάμεστος ο "Απόλλωνας", με σύσσωμη τη δημοτική αρχή Πελετίδη παρούσα. Το αριστερό στοιχείο κυριάρχησε στη σύνθεση του ακροατηρίου, πέρα από "παντός καιρού" φίλους του θεάτρου. Παρούσα, ως συνοδός του Δ. Τσακνή, η πρώην υπουργός Νάντια Βαλαβάνη.
Ανεξάρτητα από την πολιτική προδιάθεση καθενός, το έργο προτείνεται χωρίς επιφυλάξεις, καθώς είναι τίμιο στους προβληματισμούς του, προκαλεί εγρήγορση και αμφίπλευρο σκεπτικισμό, μένει ανοιχτό στην άλλη άποψη, ενώ διατηρεί και επιμορφωτικό ενδιαφέρον σαν μια σπουδή στην καμπή, αλλά και την ήττα της Αναγέννησης.
Κ.Μ.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [00:35:24]