Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 19:13      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μία "άλλη" Οδύσσεια στο θέατρο act

Μία "άλλη" Οδύσσεια στο θέατρο act



Το θέατρο act παρουσιάζει, μόνο για τρεις βραδιές, την παράσταση «Οδύσσεια, ραψωδία έψιλον» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά. Μία διαφορετική οπτική για το έπος, που αξίζει την προσοχή μας. Ο σκηνοθέτης μας μιλά για την παράσταση, επιβεβαιώνοντας το γεγονός πως το θέατρο ακολουθεί μία γραμμή εξελικτική.

Η παράσταση παίζεται ήδη, με πολύ μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
και έχει λάβει πολύ θετικές κριτικές. Η αποκοπή του Οδυσσέα από το νησί της Καλυψώς και τα πάθη του στο πέλαγος. Η αναμέτρηση του Οδυσσέα με τα αισθήματά του, με τους θεούς, τους δαίμονές του και τον ίδιο τον εαυτό του. Ο αφηγητής μετατρέπεται σε πάσχον πρόσωπο διερευνώντας τη σχέση του με τις εσωτερικές του φωνές, τη ρήξη και την συμφιλίωση με το εγώ του.

«ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΛΕΓΟΝΤΑΝ ΣΑΝ ΜΥΘΟΙ»
Ενα έπος εκτυλίσσεται επί σκηνής και μας παρασύρει σε μία διαδρομή εσώτερη, βαθιά προσωπική. Ποιο ήταν άραγε το έναυσμα για το ανέβασμα της Οδύσσειας; «Η Οδύσσεια του Ομήρου είναι ένα γύρισμα πίσω στον χρόνο. Τότε, που τα πράγματα λέγονταν σαν μύθοι. Μέσα στον μύθο, ο άνθρωπος έχει κρύψει καλά τη σύσταση της ζωής του και της ύπαρξής του. Αυτά είναι παντοτινά αξιώματα, η ουσία τους δεν αλλάζει παρά μόνο ο τρόπος που τα βιώνει ανάλογα με την εποχή. Ηθελα να προκαλέσω τον εαυτό μου. Να τολμήσω την αποκρυπτογράφηση του μύθου, όπως ο Οδυσσέας προκαλεί τον εαυτό του να ανακαλύψει τι τον περιμένει μόλις βγει από τη θάλασσα…» απαντά ο Δημήτρης Γεωργαλάς.

«Ο ΟΜΗΡΟΣ ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΙ»
Πρωτότυπη σκηνοθετική ματιά, δύο ηθοποιοί αναλαμβάνουν να αποδώσουν την «Οδύσσεια». Ιδιαίτερο εγχείρημα, που εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο που αυτό επιτυγχάνεται. «Προσωπικά, με αφορά πολύ και είναι στους καλλιτεχνικούς μου στόχους η σύγχρονη οπτική κλασικών κειμένων. Και αυτό είναι το ''χάρισμα'' θα έλεγα όλων των μεγάλων έργων. Το ότι μπορούν να φωτίζονται από κάθε εποχή χωρίς να αλλοιώνεται η ουσία τους. Απεναντίας, αναδεικνύονται ακόμα περισσότερο» όπως σχολιάζει ο σκηνοθέτης. «Οσο για το κομμάτι των ηθοποιών, την εποχή που γράφτηκαν αυτά τα κείμενα απαγγέλλονταν από έναν άνθρωπο και μόνο… Επομένως, η επιλογή των δύο ηθοποιών διευκολύνει τα πράγματα! Η δυσκολία έγκειται στο ότι πρέπει να διατηρείς το ενδιαφέρον μιας σπουδαίας αφήγησης δίχως να παρασύρεσαι σε περιγραφικότητες. Ο Ομηρος μας μαθαίνει να είμαστε παραστατικοί. Οχι περιγραφικοί» συμπληρώνει.

«ΜΟΝΟ ΠΛΟΥΤΟ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΛΑΒΑΙΝΕΙΣ»
Τι είναι αυτό που παρακινεί έναν καλλιτέχνη, στις μέρες μας, να μελετήσει και ακολούθως να επιχειρήσει τη σύγχρονη δραματοποίηση του Ομήρου; Ποιες είναι οι προσδοκίες του; «Ο Ομηρος είναι ένας από τους μεγάλους δάσκαλους της ανθρωπότητας. Οποιαδήποτε συναναστροφή μαζί του έχει να σου δώσει πλούτο. Από θεατρική σκοπιά, πιστεύω πως είναι προάγγελος πολλών ειδών του αρχαίου και του σύγχρονου θεάτρου. Είναι ο μέγιστος αφηγητής και πρόκειται για το δυσκολότερο είδος λόγου. Αν τώρα μιλάμε για κάποιον που σκηνοθετεί για πρώτη φορά, όπως εγώ, ναι. Είναι ο καλύτερος δάσκαλος, φθάνει να συντονιστείς μαζί του» όπως όμορφα επισημαίνει ο σκηνοθέτης.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μετάφραση: Ζήσιμος Σιδέρης, Σκηνοθεσία: Δημήτρης Γεωργαλάς.
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου, Σκηνικό-Φωτισμοί: Βασίλης Αποστολάτος,
Ερμηνευτές: Στέλιος Δημόπουλος, Χρήστος Καπενής, Τραγούδι: Κωνσταντίνα Ψωμά. Παρασκευή 6, Σάββατο 7 και Κυριακή 8 Νοεμβρίου στις 21.30, Κρατήσεις: 2610272037 & 6936122263.

ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΜΕΣΙΣΚΛΗ





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [19:13:29]