Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 09:02      9°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Παίρνει μπροστά... με δάνειο η «Ολυμπία»

Παίρνει μπροστά... με δάνειο η «Ολυμπία»



To δάνειο ύψους 270 εκατομμυρίων ευρώ που είχε ζητήσει η Κυβέρνηση προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα ρευστότητας και να πάρουν και πάλι μπροστά τα έργα στους μεγάλους Αυτοκινητοδρόμους, ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Ηδη, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε χθες στην «Π» ο γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, αφού ενημερώθηκε και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, προχωρά η διαδικασία εκταμίευσης των χρημάτων στους παραχωρησιούχους ώστε μέχρι τα τέλη του μήνα, να επανεκκινήσουν τα μεγάλα έργα και κυρίως η Πατρών Κορίνθου όπου εκατοντάδες εργαζόμενοι στην Αχαΐα βρίσκονται από το καλοκαίρι σε υποχρεωτική άδεια, άνευ αποδοχών.
Σύμφωνα με τον κ. Δέδε μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου τα έργα θα βρίσκονται και πάλι σε πλήρη εξέλιξη, ιδιαίτερα όσα βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, όπως η Ιόνια Οδός ενώ υπάρχει αισιοδοξία ότι δύνανται να ολοκληρωθούν και μέσα στο τρέχον ΕΣΠΑ 2007-2014.
«Χωρίς το δάνειο», σύμφωνα με τον κ. Δέδε, «ήταν ανεδαφικό να θεωρούμε ότι τα έργα θα μπορούσαν να ξεκινήσουν και πάλι με τις υφιστάμενες χρηματορροές, λόγω των capital controls».
Σύμφωνα με τις συμβάσεις που υπογράφηκαν το 2013 από τη Βουλή, τα έργα αυτά πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο 2015 και με το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2007-2013) να ξεκινήσουν τα νέα τμήματα, η Πατρών-Πύργου και οι συνδέσεις με αεροδρόμια και λιμάνια, της Ιονίας και της Εγνατίας Οδού.
Αυτό βέβαια -η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού στο Τμήμα Πάτρα Κόρινθος αλλά και της Ιονίας Οδού από το τρέχον ΕΣΠΑ- αλλά και η ένταξη των νέων έργων στο νέο πρόγραμμα, με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, μοιάζει μόνο με… ουτοπία!
Ν. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
«Οι δρόμοι ήδη τραβούν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και πρόκειται να δεσμεύσουν κονδύλια από το νέο πρόγραμμα για την περίοδο 2014-2020. Τότε (σ.σ. η Βουλή, το 2013) λανθασμένα είχε θεωρηθεί πως κολοσσιαίες παρεμβάσεις 120 χλμ. και 150 χλμ. μπορούν να ολοκληρωθούν σε μόλις 2 χρόνια» αναφέρει στην «Π» ο Νίκος Καραγιάννης, δημοσιογράφος εξειδικευμένος στα έργα και υπεύθυνος του site «www.ypodomes.com».
«Επί της ουσίας η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι αναπόφευκτη. Το μεγάλο ερώτημα είναι πλέον αν τα χρήματα που είναι απαραίτητα για να ολοκληρωθούν τα έργα στους μεγάλους οδικούς άξονες, τελικά κόψουν από το νέο ΕΣΠΑ, πόσα και ποια;» αναφέρει ο κ. Καραγιάννης
Οι ανάγκες των έργων σε συμπληρωματικά κονδύλια βρίσκονται σε διαπραγμάτευση αυτή την περίοδο μεταξύ του υπουργού Ανάπτυξης κ. Σταθάκη, των παραχωρησιούχων, τραπεζών και ΕΕ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ «Π»



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [09:02:56]