Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 03:18      10°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


"Στον αέρα" πάλι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι. Στο νέο ΕΣΠΑ μεταφέρονται ανολοκλήρωτα έργα

"Στον αέρα" πάλι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι. Στο νέο ΕΣΠΑ μεταφέρονται ανολοκλήρωτα έργα



Στον αέρα συνεχίζει να παραμένει το θέμα της επανεκκίνησης μεγάλων έργων (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Σιδηρόδρομος) καθώς η κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες ότι υπο εκτέλεση έργα και παρεμβάσεις στις υποδομές μεταφέρονται στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020), όπου όμως, λόγω των πολλών εκκρεμοτήτων, δεν χωρούν πλέον οι μεγάλοι Αυτοκινητόδρομοι!
Η μεταφορά των έργων, αντί για τη δημιουργία ενός προγράμματος-γέφυρα, είναι μια αρνητική εξέλιξη για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς αναμένεται να δεσμεύσει όλους τους πόρους μέχρι το 2020 στα παλιά έργα.
Η κυβέρνηση βρίσκεται στη φάση, μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα για τα… έρμα τα έργα καθώς -αν οι αυτοκινητόδρομοι περάσουν στο νέο πρόγραμμα- είναι δεδομένο ότι δεν θα γίνει ούτε ένα νέο έργο (για την επόμενη πενταετία μένουν έξω πολλές μεγάλες αναπτυξιακές παρεμβάσεις στην περιοχή, και η Πατρών - Πύργου).
Οπως δήλωσε χθες το μεσημέρι ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης «βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση του αρμόδιου υπουργείου με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων αλλά και την Κομισιόν, η οποία δεν έχει καταλήξει ακόμη». Ο υπουργός άφησε ανοιχτό παράθυρο αισιοδοξίας στο… μέλλον, σημείωσε δε πως για να γίνει οποιαδήποτε συζήτηση, πρέπει να ολοκληρωθούν και οι διαπραγματεύσεις με τις τεχνικές εταιρείες για τις συμβάσεις. Δεσμεύθηκε πάντως ότι το σημερινό ανεκτέλεστο υπόλοιπο θα ολοκληρωθεί, για να μην εγκαταλειφθούν τα εργοτάξια (στην Ιόνια Οδό η επανεκκίνηση του έργου απαιτεί ένα ποσό 300 εκατ. ευρώ που οφείλει στην κοινοπραξία το δημόσιο ενώ στην Ολυμπία οφείλει ποσό της τάξης των 100 εκατ. ευρώ).
Από τους συνολικούς πόρους του νέου ΕΣΠΑ για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 που ανέρχονται στα 21 δισ. ευρώ, τα 4,2 δισ. ευρώ θα δεσμευθούν για τα παλιά έργα και τα χρήματα που θα πέσουν στην οικονομία για νέα έργα -κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020- μειώνονται έτσι σε 16,8 δισ. ευρώ.
«Εχουμε εδώ και καιρό τονίσει ότι θα πρέπει να δοθεί παράταση στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ, τουλάχιστο ένα εξάμηνο, για να καλυφθεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με ευθύνη της Κυβέρνησης, με το πάγωμα πληρωμών μέχρι το καλοκαίρι αλλά και μετά, με τα capital controls. Το ζήτησε όχι μόνο ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας αλλά όλοι οι περιφερειάρχες» αναφέρει στην «Π» ο αντιπεριφερειάρχης Γρηγόρης Αλεξόπουλος.
Ενώ η χρηματοδότηση για τη συνέχιση των έργων όπως η Μίνι Περιμετρική, η διάνοιξη της Κανακάρη και το λιμάνι της Κυλλήνης, δεν έχει επί της ουσίας επανέλθει σε κανονικά επίπεδα, όλα πλέον μεταφέρονται στο νέο ΣΕΣ 2014-2020.
Το αποτέλεσμα θα είναι πρώτα απ' όλα να χαθούν χρήματα καθώς, αντί για απορρόφηση της τάξης του 90-100%, το Δ' ΚΠΣ 2007-2013 -μετά τη μεταφορά των έργων στο νέο πρόγραμμα- η απορρόφηση θα πέσει σίγουρα στο 70% και πιο χαμηλά.
«Ιδιαίτερα στα έργα οδοποιίας και υποβοήθησης της προσπελασιμότητας, όπου το νέο πρόγραμμα έχει περιορισμένους πόρους, δε θα γίνει τίποτα. Αλλά και στα κονδύλια για τις επιχειρήσεις, με τις οφειλές που υπάρχουν σε υφιστάμενες εγκρίσεις, οι πόροι για νέες δράσεις θα μειωθούν» τονίζει ο κ. Αλεξόπουλος.
ΠΑΝΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [03:18:30]