Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 15:30      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανεπιστήμιο για όοοοοολους

Πανεπιστήμιο για όοοοοολους



Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι ένας από τους πιο σημαντικούς θεσμούς της 25ετίας. Εδωσε την ευκαιρία σε πολλούς Ελληνες να κάνουν ανώτατες σπουδές και να αποκτήσουν πτυχίο ή, έστω, να αναβαθμίσουν το επίπεδό τους.
Οι περισσότεροι αποδείχθηκε ότι το άξιζαν. Και έχει ένα ενδιαφέρον να αναλυθούν οι λόγοι γιατί, ενώ είχαν την ικανότητα να αποκτήσουν πανεπιστημιακή μόρφωση, αυτό δεν τους είχε συμβεί στην "προβλεπόμενη" ηλικία. Ενα κράτος σοβαρό, θα το μελετούσε αυτό. Δεν έχουμε στοιχεία από τα οποία να προκύπτει ότι το δικό μας κράτος το έκανε. Αλλά μια χώρα που αλλάζει υπουργούς κάθε έναν χρόνο και δεν διασφαλίζει μια αυτόνομη δομή στη διοίκησή της, δεν είναι εύκολο να σκεφτεί και να δράσει με αυτό τον τρόπο.
Υπήρξε και υπάρχει μεγάλη ζήτηση για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Για να διασφαλιστεί το επίπεδο των σπουδών, κρίθηκε ότι δεν ήταν δυνατόν να καλυφθεί η ζήτηση στο σύνολό της. Οι εξετάσεις δεν θεωρήθηκαν επιθυμητό ή σωστό κριτήριο ή πρακτικά υπηρετήσιμο. Εμενε, συνεπώς, η κλήρωση. Θα μπορούσε να εφαρμοστεί και η μέθοδος της καθολικής πρόσβασης, αλλά με μεγάλο ανέβασμα του πήχη, ώστε να πέφτουν στον τοίχο οι πολλοί και να συνεχίζουν οι λιγότεροι, αλλά αυτό θα αδικούσε τους φοιτητές που είχαν μικρό προσωπικό χρόνο, λόγω υποχρεώσεων, και είχαν μια ανάγκη για βατές συνθήκες σπουδών. Αυτή την πτυχή όφειλε το σύστημα να τη σεβαστεί. Αλλωστε ο όρος αυτός ήταν μια θεμελιώδης, ιδρυτική συνθήκη για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Ενας μορφωτικός θεσμός προσαρμοσμένος στις προκεχωρημένες λοιπές προτεραιότητες των σπουδαστών του.
Την ίδια στιγμή, το κόστος των σπουδών ήταν ψηλό. Από τη μια αυτό ήταν σωστό: Οταν πληρώνεις, μαθαίνεις να σέβεσαι και νιώθεις και την πίεση να μην τα φορτώνεις στον κόκκορα. Από την άλλη, ήταν ένα τσούξιμο. Επρεπε και να βγουν τα έξοδα, όμως.
Και γιατί να μην ενισχυθεί ο μηχανισμός του Πανεπιστημίου, ώστε να μπορεί να καλύψει εξ ολοκλήρου τη ζήτηση αλλά και να σμικρυνθεί το κόστος, διαχεόμενο σε πολλαπλάσιους φοιτητές, χωρίς ελλειμματικές καταστάσεις που θα επιβάρυναν τον φορολογούμενο; Ακούγεται ωραίο. Και αν πρόκειται αυτό να εννοεί η νέα υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου, εξαγγέλλοντας κατάργηση της κλήρωσης, γιατί όχι; Τι μας ενοχλεί να μπορούν να κάνουν ανώτερες και ανώτατες σπουδές οι πάντες σ' αυτή τη χώρα, εάν ο θεσμός ενός τέτοιου Πανεπιστημίου είναι καλά οργανωμένος, αξιόπιστος, ποιοτικός, ακαδημαϊκός;
Αν όμως εννοεί το ενδιάμεσο, τότε γεννιέται ένα θέμα. Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο μπορεί να απειληθεί με εκφυλισμό εάν κληθεί να σπουδάσει κακήν κακώς οποιονδήποτε υποβάλει σχετικό αίτημα, χωρίς το ίδρυμα να έχει υποδομές και μηχανισμούς που να τηρήσουν μια εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα υψηλό επίπεδο.
Εκτός αν μετατρέψουμε το ΕΑΠ σε έναν πάροχο γνώσεων και κατάρτισης που να μη συνεπάγονται κατοχύρωση ακαδημαϊκού τίτλου, αλλά απλή αναβάθμιση των σπουδαστών του.
Θα πρέπει η Υπουργός να ξεκαθαρίσει τι σκοπεύει να κάνει η νέα κυβέρνηση. Από την οποία περιμένουμε πολλά στον τομέα της Παιδείας. Η διαχείριση οικονομικών κρίσεων στους κόλπους διακρατικών οργάνων με τρομακτική παράδοση και εμπειρία, αποδείχθηκε ότι δεν είναι το δυνατό της κομμάτι, κάτι που δεν ξέρουμε πόσους και γιατί εξέπληξε, διότι χωριό που φαινόταν, κολαούζο δεν ήθελε. Τουλάχιστον, ας κάνουν μια επανάσταση στην παιδεία, να μείνει κάτι σ' αυτή τη χώρα, σαν λίπασμα για την επόμενη εποχή.
Αλλο αν κάτι μας λέει ότι ούτε η Παιδεία είναι το δυνατό κομμάτι της Κυβέρνησης. Η οποία συνεχώς δείχνει να έχει νταλκά πρωτίστως για τα διοικητικο-συντεχνιακά των πανεπιστημίων, παρά για την κυρίως δουλειά στα αμφιθέατρα και τα σχολεία.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [15:30:19]