Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 13:26      8°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ενα μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε

Ενα μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε



Η εταιρεία Celestyal Cruises ξεκινά σε λίγες μέρες πιλοτικά τη δρομολόγηση από την Πάτρα κρουαζιέρων που περιλαμβάνουν στο πρόγραμμα τους εμβληματικούς προορισμούς της Αδριατικής.
Πρόκειται για ένα τολμηρό και πολύ φιλόδοξο εγχείρημα, το οποίο ως κοινωνία πρέπει να το δούμε και να το αντιμετωπίσουμε σαν ένα μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε.
Εάν τα καταφέρουμε, η Πάτρα θα γίνει home port (λιμάνι αφετηρίας) για κρουαζιέρες, σε μια εποχή μάλιστα που το home porting εξακολουθεί να παραμένει πανελλαδικά σε χαμηλά επίπεδα.
Και είναι αυτός ο λόγος που οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα επιδιώκουν να αυξήσουν τον αριθμό των ελληνικών home ports.
Δεν είναι τυχαίο, επίσης, ότι την ίδια ώρα άλλα ελληνικά λιμάνια (π.χ. όπως αυτό του Βόλου) επιδιώκουν να μπουν στο χάρτη του home porting, το οποίο προσκομίζει σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικές μελέτες, αν το λιμάνι μίας περιοχής είναι port of call (λιμάνι διέλευσης στο πρόγραμμα μιας κρουαζιέρας), ο κάθε επιβάτης ξοδεύει κατά μέσο όρο γύρω στα 50 ευρώ, ενώ εάν είναι home port (λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας), το ποσό των εξόδων του διπλασιάζεται στα 100 ευρώ, με τις δαπάνες της εταιρείας προς το λιμάνι και την ευρύτερη περιοχή να ακολουθούν μια αντίστοιχη ανοδική πορεία.
Η προαναφερόμενη ειδοποιός διαφορά συνιστά μια απολύτως φυσιολογική παράμετρο, καθώς ο επιβάτης μιας κρουαζιέρας μεταβαίνει στο λιμάνι από το οποίο αυτή θα ξεκινήσει αρκετές ώρες πριν, συχνά και την παραμονή της αναχώρησης.
Η πολύωρη παρουσία του στο λιμάνι αφετηρίας έχει ως αποτέλεσμα να γνωρίσει την περιοχή, και βεβαίως να υποχρεωθεί εκ των πραγμάτων να ξοδέψει σ' αυτήν κάποια χρήματα για προσωπικές του ανάγκες.
Και η εν λόγω παράμετρος αφορά όλους τους επιβάτες μιας κρουαζιέρας, οι οποίοι στο σύνολό τους κατευθύνονται στο home port, σε αντίθεση με τα σημεία διέλευσης στα οποία δεν κατεβαίνουν όλοι οι επιβαίνοντες στο κρουαζιερόπλοιο, και πάντως δεν ξοδεύουν τα ίδια ποσά σε σχέση με αυτά που δαπανούν στα λιμάνια αναχώρησης.
Με βάση αυτή την αναντίρρητη πραγματικότητα, γίνεται αντιληπτό ότι η πιθανή εδραίωση της Πάτρας ως home port (λιμάνι αφετηρίας) για κρουαζιέρες θα έχει πολλαπλά οικονομικά οφέλη για την τοπική οικονομία και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη της αχαϊκής πρωτεύουσας.
Επομένως, θέλει και ρώτημα ότι έχουμε μπροστά μας μια ιστορική ευκαιρία, μια μεγάλη πρόκληση, που πρέπει να πιάσουμε από τα μαλλιά;
Θέλω να πιστεύω ότι στο σύνολό τους οι τοπικοί φορείς το αντιλαμβάνονται αυτό επίσης, συμβάλλοντας από την πλευρά τους τα μέγιστα στην επιτυχία του εγχειρήματος.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [13:26:29]