Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 23:48      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η «πανστρατιά» που... κοιμήθηκε

Η «πανστρατιά» που... κοιμήθηκε



«Καίγονται» οι φορείς της Αχαΐας για να ξεκινήσουν οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου εντός του 2015, καθώς εκτιμούν ότι μόνο έτσι θα εξασφαλιστεί η μεταφορά του έργου στη νέα χρηματοδοτική περίοδο.
Σε διαφορετική περίπτωση εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί και να μπει σε περιπέτειες η ανακατασκευή του οδικού άξονα.
Ετσι ερμηνεύεται και η επισήμανση του αντιπεριφερειάρχη Αχαϊας, Γρηγόρη Αλεξόπουλου, μετά από τη συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Γιώργο Δέδε. Ο κυβερνητικός παράγοντας τον ενημέρωσε πως η δημοπράτηση της Πατρών-Πύργου θα γίνει μέσα στο φθινόπωρο. Οσο κι αν δεν θέλουν οι τοπικοί πολιτικοί φορείς να αμφισβητήσουν τη βούληση της κυβέρνησης, το γεγονός ότι η αρχική δημοπράτηση αναβλήθηκε τον περασμένο Μάρτιο και οι εξαγγελίες για την διενέργεια διαγωνισμών εντός του καλοκαιριού δεν εκπληρώθηκαν, τους επιτρέπει να κρατούν μικρό καλάθι.
Εχουν ήδη χαθεί αρκετοί μήνες κι αν δεν ξεκινήσει έγκαιρα το έργο κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα αποτελέσει «γέφυρα» στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) που θα διαδεχθεί το ΕΣΠΑ.
Το συγκεκριμένο σημείο θεωρείται κρίσιμο γιατί η έναρξη εργασιών με χρήματα από το ΕΣΠΑ πριν από το τέλος του 2015 επιτρέπει την μεταφορά του έργου στο ΣΕΣ και τη συνέχιση της χρηματοδότησής του.
Σε εγρήγορση είχε θέσει τους τοπικούς φορείς πριν τα μέσα Σεπτεμβρίου ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, όταν μετά από επίσκεψη στον υπηρεσιακό υπουργό Νίκο Χριστοδουλάκη τόνισε πως αμέσως μετά τις εκλογές θα πρέπει να υπάρξει μια πανστρατιά με όλους τους εμπλεκόμενους ώστε να αρχίσουν άμεσα οι διαδικασίες που συνεχώς αναβάλλονται. Πρωτοβουλία δεν ανέλαβε, πάντως.
Σημειωτέον ότι για την Περιφέρεια έχει χαρακτηριστεί ζήτημα δικαίου, αξιοπρέπειας και ίσων ευκαιριών για τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας η κατασκευή του συνόλου του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, το Καλό Νερό και την Τσακώνα.
Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αποφασίσει να προκηρύξει ως ενιαίο έργο την κατασκευή / αναβάθμιση των 75 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 443.000.000 ευρώ, ενώ η προηγούμενη και σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να το σπάσει σε πολλά τμήματα (τουλάχιστον οκτώ) ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν και μικρότερες τεχνικές εταιρείες για λόγους αύξησης του ανταγωνισμού. Επίσης, ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης έχει δηλώσει ότι δεν βρήκε ούτε ολοκληρωμένες μελέτες, ούτε ολοκληρωμένους προϋπολογισμούς.
Ενα ζήτημα που παραμένει ανοικτό είναι αυτό της χάραξης του αυτοκινητόδρομου. Τοπικοί φορείς έχουν ζητήσει να αλλάξει η χάραξη για να μην διχοτομηθεί η παραλιακή ζώνη από Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα. Εκκρεμεί η απάντηση του υπουργείου στο αίτημα των φορέων για αλλαγή χάραξης, αφού πρώτα μελετηθούν από τους υπηρεσιακούς παράγοντες οι οικονομικές και νομικές πτυχές του.
Στη διάρκεια συνάντησης με τους φορείς της περιοχής, ο Χρ. Σπίρτζης είχε υποστηρίξει πως με τη νέα διαγωνιστική διαδικασία δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις. Μάλιστα έχει πει ότι ακόμα και αν προκηρύσσονταν νωρίτερα ο διαγωνισμός, οι προσφορές δεν θα άνοιγαν πριν από τα τέλη του φθινοπώρου αφού το έργο δεν είχε ενταχθεί οριστικά στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
vasilak@pelop.gr




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [23:48:08]