Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 15:27      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ανοιχτά μυαλά, ανοιχτά σχολεία

Ανοιχτά μυαλά, ανοιχτά σχολεία



ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΝ να ανοίξουν τα σχολεία και τα λουκέτα των καταλήψεων έκαναν την εμφάνισή τους. Ομάδες μαθητών επικαλούμενοι τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, τους χαμηλούς μισθούς των καθαριστριών κ.α. έκλεισαν τα σχολεία τους αποκλείοντας δεκάδες συμμαθητές τους από το δικαίωμα της μάθησης.
ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ γινόμαστε θεατές του ίδιου έργου. Αδιαμαρτύρητα η Ελληνική κοινωνία αποδέχεται από τις αρχές Οκτωβρίου το σχολείο να βάζει λουκέτο επειδή έτσι το θέλησαν κάποιοι. Διαδικασία η οποία, όπως αποδεικνύεται από την έλλειψη διαμαρτυριών και παρεμβάσεων, βολεύει κάποιους. Κατ' αρχήν τους μαθητές που φοιτούν στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου για τους οποίους μάλλον το σχολείο αποτελεί εμπόδιο αφού η όλη τους προσπάθεια εστιάζεται στις Πανελλήνιες εξετάσεις και η οδός που οδηγεί σε αυτές είναι τα φροντιστήρια. Ακολούθως βολεύει κι ένας μέρος εκπαιδευτικών. Πέραν του ότι επιστρέφουν στην ηρεμία του σπιτιού τους ορισμένοι από αυτούς μπορούν να κάνουν χωρίς πίεση τα ιδιαίτερά τους. Από την άλλη τα φροντιστήρια κάνουν χρυσές δουλειές αφού καλούνται να καλύψουν τα διδακτικά κενά του σχολείου. Κι έτσι όλοι είναι ευχαριστημένοι.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ η μεγαλύτερη απαξίωση του σχολείου. Για την οποία όλοι μιλούν αλλά κανείς δεν πράττει τα δέοντα. Ελάχιστοι διευθυντές και καθηγητές σχολικές μονάδων συναισθάνονται το βάρος της ευθύνης τους και μέσω διαλόγου και συνετών επιλογών επιτυγχάνουν να διατηρούν τα σχολεία τους ανοιχτά. Ελάχιστοι σύλλογοι γονέων αναλαμβάνουν δράση και πείθουν τα παιδιά τους να επιστρέψουν στις αίθουσες διδασκαλίας τους. Η πλειοψηφία των γονέων ούτε καν ασχολείται με το ζήτημα παρ ότι έχει άμεσες και καίριες επιπτώσεις στο παιδί του από εκπαιδευτική και παιδαγωγική άποψη. Σε αντίθεση με τα αυξημένα αντανακλαστικά που διαθέτει όταν κρίνει ότι ο καθηγητής αδίκησε βαθμολογικά το παιδί του ή τόλμησε να του κάνει παρατήρηση.
ΦΥΣΙΚΑ ΟΛΑ αυτά δεν τα βλέπει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Έσπευσε η Αχαιή αναπληρώτρια υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου να προστατέψει τους αλλοδαπούς και αλλόθρησκους μαθητές- με τους οποίους σημειωτέον ουδέποτε μέχρι σήμερα έχει προκύψει πρόβλημα σε σχολείο- αλλά δεν φρόντισε, έστω παράλληλα, να προστατέψει τον μαθητή που ξεκινάει να πάει για το μάθημά του και βρίσκει την εξώπορτα του σχολείου του αποκλεισμένη από θρανία και καρέκλες.
ΠΟΣΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ για το κατακρεουργημένο δημόσιο σχολείο μας που όλοι το έχουν σε προτεραιότητα τις τελευταίες δεκαετίες. Δυστυχώς όμως όχι για να το διορθώσουν, αλλά να το υποβαθμίσουν περαιτέρω. Πλην βέβαια ελαχίστων περιπτώσεων. Άλλωστε αυτό εξυπηρετεί στην παραγωγή ενός αμόρφωτου και επομένως μη σκεπτόμενου λαού. Από τη στιγμή που ο Έλληνας σταμάτησε να μελετά συστηματικά, να σκέφτεται και να έχει κρίση, τα έδρανα του ελληνικού κοινοβουλίου άδειασαν από προσωπικότητες. Στις θέσεις τους κάθονται υπέρμαχοι ακραίων ιδεολογιών, μοντέλα, ηθοποιοί, αθλητές, ανεπάγγελτοι, αμόρφωτοι κ.τ.λ. Θύμα αυτών είναι και η παιδεία μας, την οποία κατάντησαν ένα κουρέλι, με τους εναπομείναντες ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, να δίνουν μάχη για να περισώσουν ότι μπορούν.
ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΕΠΑΡΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ μπορεί να απαντήσει στις προκλήσεις των καιρών. Να βάλει τα θεμέλια σε μία υγιή κοινωνία κι ένα κράτος που θα χαρακτηρίζεται από την αξιοκρατία που θα υπηρετείται από ικανούς και άξιους. Η κοινωνία μας οφείλει να αφυπνιστεί και να το διεκδικήσει εάν θέλουμε να έχουμε μέλλον ως χώρα.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [15:27:17]