Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 05:07      9°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Οι αφόρητες μοναδικότητες της Πάτρας

Οι αφόρητες μοναδικότητες της Πάτρας



Η Πάτρα, ως γνωστόν, είναι η τρίτη μεγαλύτερη ελληνική πόλη. Αλλά αυτό δεν μας αφαιρεί το δικαίωμα -κάτι που ισχύει και για το Αίγιο και την Κάτω Αχαΐα- να διατηρούμε ορισμένες μοναδικότητες.
Φερ' ειπείν είμαστε η μόνη περιοχή της χώρας -ίσως και ολόκληρης της Δυτικής Ευρώπης- που δεν συνδέεται, έστω και ακροθιγώς, μ' έναν σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 σ' ολόκληρη την Ελλάδα - πλην της Δυτικής…- ολοκληρώθηκαν μεγάλου βεληνεκούς οδικά έργα.
Ορισμένα εξ αυτών με μεγάλο βαθμό δυσκολίας, όπως η Εγνατία Οδός ή ο οδικός άξονας Κορίνθου - Τριπόλεως - Καλαμάτας και παλιότερα το τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος.
Είμαστε, επίσης, η μόνη περιοχή της χώρας που από το 2008, όταν δηλαδή ξεκίνησε ν' ανακατασκευάζεται ο δρόμος που οδηγεί εδώ με προοπτική να φτάσει ως τα όρια με τη Μεσσηνία (Ολυμπία Οδός), οι εργασίες σταμάτησαν δυο φορές για αθροιστικό χρόνο περισσότερο των 25 μηνών.
Ακόμα, είμαστε η μόνη περιοχή της χώρας (και της Ευρώπης) που οι οδηγοί της κάνουν σλάλομ ανάμεσα σε πλαστικά κολονάκια για 120 και πλέον χιλιόμετρα και δεν είδαν ούτε ένα χιλιόμετρο νέου δρόμου να παραδίδεται την τελευταία επταετία αν και το έργο είναι έτοιμο σε ποσοστό 67%.
Ακόμα και στην ομοίως πολύπαθη Ιόνια Οδό εδώ και καιρό έχουν παραχωρηθεί τα τμήματα των παρακάμψεων Αγρινίου και Αρτας. Απεναντίας, στην Πατρών - Κορίνθου το σύμπαν συνωμοτεί ώστε η Πάτρα να διατηρεί μια απ' τις αφόρητες μοναδικότητες της…
Αν παίρναμε τοις μετρητοίς τα όσα κατά καιρούς μάς έλεγαν οι εκάστοτε υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ που αργότερα μετονομάστηκαν σε Υποδομών, τότε αυτά τα Χριστούγεννα, δηλαδή σε λιγότερο από 90 μέρες, η Ολυμπία Οδός θα είχε φτάσει ήδη στα Μποζαΐτικα ενώ και απ' την άλλη πλευρά, προς τον Πύργο, η πρόοδος θα ήταν ανάλογη.
Ομως, επειδή στην Ελλάδα ζούμε και επειδή μάθαμε να μην παίρνουμε τοις μετρητοίς την πολλές φορές υπεραισιόδοξη παραζάλη υπουργών, βουλευτών και λοιπών αξιωματούχων, ουδείς ποτέ πίστεψε ότι η «εδραία δέσμευση» περί ολοκλήρωσης του έργου στα τέλη του 2015 έκρυβε κάποιας μορφής αντίκρισμα.
Ειδικοί περί τα τεχνικά έργα λένε ότι με τους ρυθμούς που προχωρούν οι εργασίες η Ολυμπία Οδός δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν τα μέσα του 2017 αν, φυσικά, δεν υπάρξουν νέες εμπλοκές.
Προχθές έγινε γνωστό ότι στις αρχές του νέου χρόνου θα δοθεί στην κυκλοφορία ένα κομμάτι του νέου αυτοκινητόδρομου, μήκους 37 χιλιομέτρων, από την Κόρινθο έως το Ξυλόκαστρο. Δεν αντιλέγει κανείς, ευχάριστη είδηση που δείχνει μια κάποια εξέλιξη.
Ωστόσο, τα 37 χιλιόμετρα δεν μπορούν να κρύψουν κάτω απ' τον ασφαλτοτάπητα τους μια αναντίρρητη πραγματικότητα. Ότι στο θέμα των αυτοκινητόδρομων, διαχρονικά, το πολιτικό προσωπικό της τελευταίας και καταϊδρωμένης Δυτικής Ελλάδας έχει υποστεί συντριπτική ήττα.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [05:07:29]