Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 14:33      0°-11° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μόλις 18 αναπληρωτές για 180 κενές θέσεις δασκάλων στην Αχαΐα

Μόλις 18 αναπληρωτές για 180 κενές θέσεις δασκάλων στην Αχαΐα



Σε περιπέτειες μπαίνει η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Αχαΐα και την Πάτρα μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας ότι προορίζονται μόνο 18 αναπληρωτές δάσκαλοι στον Νομό. Εκτιμάται από τους συνδικαλιστικούς κύκλους των δασκάλων ότι στο 70% των σχολείων παρουσιάζονται μικρές και μεγαλύτερες ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού.
Τα προβλήματα εντοπίζονται τόσο στην πρωινή λειτουργία των δημοτικών σχολείων όσο και στα ολοήμερα. Οσον αφορά στα ολοήμερα υπολογίζεται ότι ο αριθμός των σχολείων που δεν λειτουργεί ο θεσμός ή λειτουργούν παράτυπα (π.χ. ένας εκπαιδευτικός για 60, 70 και 80 παιδιά…) ανέρχεται στα 50.
ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
«Το πρόβλημα είναι τεράστιο» δήλωσε στην «ΠτΔ» ο αιρετός στο Πρωτοβάθμιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας (ΠΥΣΠΕ) και π. πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Νηπιαγωγών Πάτρας, Τάσος Σταυρογιαννόπουλος. Προσπαθεί να βρει μια εξήγηση για το γεγονός ότι εγκρίθηκαν μόλις τέσσερις προσλήψεις δασκάλων τακτικού προϋπολογισμού και 18 δασκάλων μέσω ΕΣΠΑ για τα ολοήμερα σχολεία, όταν τα κενά ξεπερνούν τα 130. Σημειωτέον ότι δεν εγκρίθηκε ούτε μία θέση νηπιαγωγού. Η έκπληξη είναι ότι σε γειτονικούς νομούς εγκρίθηκαν περισσότερες θέσεις.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
Η προσπάθεια εντοπίστηκε στο άνοιγμα όλων των εκπαιδευτικών μονάδων τις τρεις πρώτες εβδομάδες του σχολικού έτους. Ωστόσο, η εμπειρία διδάσκει ότι προκύπτουν σοβαρά ζητήματα σε βάθος χρόνου (π.χ. αναρρωτικές άδειες). Κι αν ο αριθμός των κενών είναι υψηλός σήμερα, μπορεί κανείς εύκολα να προβλέψει τι ενδέχεται να συμβεί τους επόμενους μήνες.
ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Σοβαρό πρόβλημα υπάρχει με τις αποσπάσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και με δασκάλους (περισσότερους από 60) οι οποίοι υπηρετούσαν -αρκετοί επί χρόνια- στην Αχαΐα, και παραμένουν σήμερα σε άλλους νομούς.
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται στην εκπαιδευτική του διάσταση (κενά) και την οικονομική. Εχει και κοινωνικό αντίκτυπο, καθώς οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις προαναφερόμενες κατηγορίες αδυνατούν να κάνουν έναν ρεαλιστικό οικογενειακό προγραμματισμό.
ΕΛΠΙΔΑ
Μια ελπίδα για την Αχαΐα είναι να εγκριθούν θέσεις στο νέο προγραμματισμό που θα κάνει το Υπουργείο Παιδείας. Θέσεις οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [14:33:09]