Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 23:17      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Σωτήρης Δούβρης: «Αλλο η διασκέδαση και άλλο η ψυχαγωγία»

Σωτήρης Δούβρης: «Αλλο η διασκέδαση και άλλο η ψυχαγωγία»




Σωτήρης Δούβρης
«Αλλο η διασκέδαση και άλλο η ψυχαγωγία»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΤΥ ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗ
Τον συναντήσαμε λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του «Επίκεντρου», όπου φιλοξενείται η υπερ-επιτυχημένη παράσταση «Ιnterview», που ολοκληρώνεται σήμερα Κυριακή, έχοντας προκαλέσει μεγάλη αίσθηση στο πατρινό κοινό, το οποίο συρρέει στο όμορφο θέατρο της Νόρμαν για να απολαύσει μια άκρως επίκαιρη μαύρη κωμωδία. Ο πατρινός ηθοποιός Σωτήρης Δούβρης δηλώνει χαρούμενος για τη μεγάλη απήχηση της παράστασης και συνάμα τυχερός για τη συμμετοχή του στην ομάδα «Εμείς», της οποίας ο δημιουργικός οίστρος αποδίδει χυμώδεις καρπούς, που τέρπουν το θεατρόφιλο κοινό, βραβεύονται και ταξιδεύουν εκτός ελληνικών συνόρων.
Το «Ιnterview», όπως λέει ο Σωτήρης Δούβρης, ήταν «μια ιδέα του Χρήστου του Θάνου, του σκηνοθέτη μας και ''φωνή'' της παράστασης, και της Σοφίας Καψαμπέλη, που συμμετέχει στην παράσταση. Ηθελαν να κάνουν μια παράσταση με θέμα μια συνέντευξη για δουλειά τεσσάρων υποψηφίων. Πηγαίναμε, λοιπόν, κάθε φορά, στις πρόβες, καθένας με ένα ρόλο που είχε προετοιμάσει και αυτοσχεδιάζαμε, μέχρι να καταλήξουμε στον οριστικό μας ρόλο. Κι έπειτα, πάλι αυτοσχεδιάζοντας, βγήκαν τα κείμενα, τα οποία είναι δικά μας από την πρώτη λέξη μέχρι την τελευταία».
Αν και είχε δοκιμάσει τον «λογιστή», τον «μαθηματικό», τον «χτίστη», τελικά ο Σωτήρης Δούβρης «ντύθηκε» τον επιστήμονα: «Υποδύομαι ένα νευροβιολόγο με σπουδές σε δύο πανεπιστήμια, με μεταπτυχιακό, με διδακτορικό, ο οποίος εργαζόταν σ' ένα ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα, το οποίο έκλεισε, αφού κόπηκαν τα κονδύλια, λόγω κρίσης, κι αυτός έμεινε στον δρόμο. Ανεργος».
Επειδή, ωστόσο, η ανεργία έχει απλώσει τα πλοκάμια της παντού, η ομάδα «Εμείς», όπως εξηγεί ο ηθοποιός, προσπάθησε «κάθε ρόλος να αντιπροσωπεύει μια ομάδα, η οποία έχει πληγεί περισσότερο, ίσως, από κάποιες άλλες στην κρίση. Γι' αυτό και ως υποψήφιους παρουσιάζουμε ένα νευροβιολόγο -από τον επιστημονικό χώρο-, μια ηθοποιό, που εκπροσωπεί τον καλλιτεχνικό κόσμο γενικότερα, έναν χειρώνακτα -χτίστη- και μια ανειδίκευτη».
Η απορία εύλογη: Ποια θέση εργασίας διεκδικούν τόσο διαφορετικοί, μεταξύ τους, άνθρωποι; «Δεν το μαθαίνουμε ποτέ, όπως δεν μαθαίνουμε ποτέ ποιος παίρνει τη συνέντευξη, ακούμε μόνο τη φωνή του. Είναι κάτι σαν Big Brother» απαντά ο Σωτήρης Δούβρης.
Υποψήφιοι-νούμερα, απρόσωπος εργοδότης εξευτελιστικές ερωτήσεις, δοκιμασίες που φτάνουν στα άκρα... Αλήθεια, πόσο κοντά έχουμε φτάσει, σήμερα, στον κανιβαλισμό, τον ρωτάμε;
«Εχουμε φτάσει ήδη εκεί. Απλά δυσκολευόμαστε να το συνειδητοποιήσουμε. Μπορεί σε κάποιες στιγμές της παράστασης να θεωρούσα ότι υπερβάλλαμε λιγάκι θεατρικά, για να τονίσουμε κάποια στοιχεία, οι θεατές, ωστόσο, μας απέδειξαν ότι δεν είναι έτσι, καθώς δεν απέχουμε πολύ από την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί. Ζωντανό παράδειγμα, η καταγγελία μιας Ισπανίδας σε μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών, επειδή υπέβαλε τους υποψήφιους για μια θέση σε απίστευτες δοκιμασίες -με αποκορύφωμα το 50ευρω που τοποθετήθηκε στη μέση της αίθουσας συνεντεύξεων, ως έπαθλο-πρόσληψη για όποιον προλάβαινε να το πάρει πρώτος. Αν δεν είναι αυτό κανιβαλισμός, τότε τι είναι;».
Και το κοινό, πώς αντιδρά, αφού πέσει η αυλαία; «Η αγαπημένη μου ατάκα, απ' αυτά που μου λέει ο κόσμος μετά την παράσταση είναι το ''γελάσαμε και μετά μετανιώσαμε που γελάσαμε''. Κι αυτό γιατί ενώ πρώτα γελάνε, μετά συνειδητοποιούν ότι έχουν ζήσει κι αυτοί κάτι παρόμοιο» λέει ο Σωτήρης Δούβρης. Δεν είναι τυχαία, λοιπόν, η μεγάλη επιτυχία της παράστασης, που θα συνεχιστεί φέτος, για 4η χρονιά.
«Η αλήθεια είναι ότι προσωπικά υπέθετα ότι το ''Interview'' θα είχε κάποια απήχηση λόγω του ότι το θέμα του ''καίει'' πολύ κόσμο, αλλά δεν περίμενα ότι θα ''πάει'' τόσα χρόνια. Βέβαια, τη δεύτερη χρονιά το ''μυριστήκαμε'' ότι δεν θα μας αφήσουν να το κατεβάσουμε».

Μια ετερόκλητη, αλλά δεμένη ομάδα
Η ανεργία κορυφώνεται, ο κόσμος αγχώνεται… Μέλλον για τη χώρα αλλά και για το θέατρο βλέπετε;
Μέλλον βλέπω, ναι. Αβέβαιο μεν, αλλά κατά καιρούς βλέπω κάποια σημάδια ότι μπορεί να γίνει κάτι για τη χώρα. Οσο για το θέατρο διαπιστώνω ότι την πτώση που φοβόμουν ότι θα είχε, δεν την έχει. Τουναντίον. Αυτό που με κάνει χαρούμενο είναι ότι ο κόσμος, πλέον, επιλέγει την παράσταση που θα δει με κριτήριο τη θεματολογία και την ποιότητά της και όχι τη συμμετοχή κάποιου τηλεοπτικού αστέρα. Το εισιτήριο τον «πονάει» τον θεατή, συνεπώς δίνει σημασία στην ουσία. Οπως λέω, ο κόσμος αρχίζει να καταλαβαίνει σιγά-σιγά τη διαφορά της ψυχαγωγίας από τη διασκέδαση. Διασκέδαση προσφέρεται σ' ένα μπαρ, ψυχαγωγία προσφέρει μόνο η τέχνη.

Υπέρ της τέχνης, λοιπόν, οι «Εμείς». Ποια τα καλά της ομαδικής δουλειάς; Χαραμάδες να τρυπώσει ο ανταγωνισμός υπάρχουν;
Θεωρώ ότι σε οποιαδήποτε σχέση, είτε αυτή είναι φιλική, είτε ερωτική είτε επαγγελματική, ο ανταγωνισμός πάντα καραδοκεί. Το θέμα είναι κατά πόσο είσαι έτοιμος εσύ να τον αφήσεις απ' έξω. Η δική μας σχέση με τα παιδιά της ομάδας «Εμείς», δεν είναι καθόλου ανταγωνιστική από την άποψη ότι, επειδή, ακριβώς, μπαίνουμε και στη διαδικασία της συγγραφής του έργου, λειτουργούμε συμπληρωματικά. Ενας πληκτρολογεί και οι υπόλοιποι ρίχνουν ιδέες, τις οποίες στη συνέχεια χτενίζουν ο σκηνοθέτης και ο βοηθός του. Ανταγωνισμός, λοιπόν, δεν χωράει. Και παρ' ότι είμαστε εντελώς ετερόκλητοι μεταξύ μας, έχουμε δέσει πολύ καλά. Το ότι θα ακούσεις από τον άλλο, πάνω στο έργο, ένα διαφορετικό από τον δικό σου τρόπο σκέψης, συμβάλλει πολύ θετικά στην όλη διαδικασία και στο τελικό αποτέλεσμα.

Το «Interview» βραβεύτηκε από τον Ομιλο για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων, ενώ ταξίδεψε εκτός Ελλάδας.
Ναι, ήταν τεράστια τιμή για εμάς ότι ένας φορέας που ασχολείται με την πολιτιστική κληρονομιά βράβευσε το έργο μας. Επίσης, πέρυσι μετά το Πάσχα, παίχτηκε στη Ζυρίχη, στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ ελληνικού πολιτισμού, απ' όλο τον θίασο πλην εμού, λόγω του ότι εκείνη την περίοδο είχα παραστάσεις με το «Ολη η Βίβλος (Λέμε τώρα)» οπότε δεν μπορούσα να φύγω, δυστυχώς. Στις 23 Οκτωβρίου, το έργο θα ανέβει στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού στη Νέα Υόρκη, με άλλο θίασο, σε σκηνοθεσία Μυρτώς Τριανταφυλλίδου.

Σχέδια για τον χειμώνα;
Επιστρέφουμε στο «Fabricα Athens» στον Κεραμεικό, με το «Interview» κάθε Παρασκευή, ενώ από μέσα με τέλη Νοεμβρίου, κάθε Σάββατο και Κυριακή, θα παίζουμε ένα νέο έργο, που ετοιμάζουμε με την ομάδα, «φωτίζοντας» τώρα την άλλη πλευρά: Του κεφαλαίου(!). Δευτέρες Τρίτες, στο «Δημήτρης Χορν», θα συμμετέχω, για δεύτερη χρονιά, στο «Ολη η Βίβλος (Λέμε τώρα)», ενώ συγχρόνως έχω τις μεταγλωττίσεις και το Εργαστήρι Ερασιτεχνικού Θεάτρου, όπου διδάσκω. Φουλ πρόγραμμα, πολύ τρέξιμο, παράπονο δεν έχω!




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [23:17:56]