Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 18:38      7°-16° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Εκλογές στην εποχή του τρόλινγκ

Εκλογές στην εποχή του τρόλινγκ



Χθες το πρωί. Σε ραδιοφωνική εκπομπή ακροατής μεταφέρει και σχολιάζει συζήτηση στην κοινωνική δικτύωση σχετικά με τα αίτια της ζημιάς που προκλήθηκε στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου απ' το μπουρίνι της Δευτέρας.
Η συζήτηση εμπλέκει τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο Κώστα Χριστόπουλο, τον δήμαρχο Κώστα Πελετίδη αλλά και δυο πρώην δημάρχους, τον Ευάγγελο Φλωράτο και τον Ανδρέα Φούρα.
Μια μέρα νωρίτερα, ο Δημήτρης Καμμένος, ύστερα από μόλις εντεκάμισι ώρες υφυπουργός Υποδομών, είχε υποβάλει την παραίτησή του εξαιτίας αναρτήσεων του στο Τουίτερ, με ρατσιστικό και ομοφοβικό περιεχόμενο, τις οποίες ο ίδιος απέδωσε σε χάκερς. Ο κ. Καμμένος θα περάσει, εν τούτοις, στην ιστορία όχι μόνο ως ο πλέον βραχύβιος υφυπουργός, αλλά και ως το πρώτο κυβερνητικό στέλεχος που, επί της ουσίας, αποπέμπεται και η αποπομπή του συνδέεται ευθέως με την κοινωνική δικτύωση.
Το είδαμε σε όλες τις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις, το είδαμε με την ίδια ένταση και την περίοδο του δημοψηφίσματος και, πλέον, πρέπει να εξοικειωνόμαστε με την ιδέα ότι η κοινωνική δικτύωση εξελίσσεται αναπότρεπτα σ' έναν δυναμικό παίκτη στο παιχνίδι της πολιτικής επικοινωνίας.
Σε μέσο που διεκδικεί ένα σημαντικό μερίδιο στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης, υπό κανόνες που θεαματικά διαφέρουν απ' το δεσμευτικό πλαίσιο των παραδοσιακών μέσων επικοινωνίας.
Ενα παράδειγμα. Το τρόλινγκ ή τρολάρισμα, ο νέος όρος στο λεξιλόγιο των χρηστών της κοινωνικής δικτύωσης που επιχειρεί να περιγράψει την σχεδόν προβοκατόρικη αντίκρουση κάθε «σοβαρής» ανάρτησης, με μια βεντάλια υφολογικών στοιχείων που ξεκινούν απ' την ειρωνεία και τη χλεύη και μπορούν να φτάσουν ως το συνειδητό ψέμα και την κανονική ύβρη, έδωσε και πήρε σ' όλη την προεκλογική περίοδο.
Επιπλέον, ατάκες, σκιτσάκια, παραποιημένες φωτογραφίες, όλα μαζί επιστρατεύτηκαν ώστε να δημιουργηθεί ένα τείχος παρωδίας γύρω από πολιτικούς και κόμματα και να εξουδετερωθούν οι θέσεις, οι προθέσεις τους, τα πολιτικά τους επιχειρήματα.
Μέσα από αμέτρητες κοινοποιήσεις σε χιλιάδες λογαριασμούς στο Φέισμπουκ και στο Τουίτερ χοντροκομμένα αστεία και δήθεν σατιρικά σχόλια, πινακάκια με καφενειακού τύπου ευφυολογήματα και τσιτάτα, εκμεταλλευόμενα την «ελευθεριάζουσα φύση» της κοινωνικής δικτύωσης, αποδομούσαν εν ριπή οφθαλμού πρόσωπα και κόμματα. Ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης, ο Σταύρος Θεοδωράκης, η Ζωή Κωνσταντοπούλου ήσαν μερικοί απ' τους πολιτικούς που δέχθηκαν αυτής της μορφής επιθέσεις.
Δεν είναι μυστικό ότι όλα τα κόμματα έχουν εντάξει πια στο επιτελείο τους ανθρώπους που έχουν την ικανότητα να χειρίζονται μαεστρικά την κοινωνική δικτύωση και μέσα σε λίγες ώρες να φτιάχνουν «κλίμα» στην κοινή γνώμη γύρω από σημαντικά πολιτικά γεγονότα.
Εναπόκειται στον χρήστη της κοινωνικής δικτύωσης αν θα γίνει μέρος αυτής της καλομεθοδευμένης καλλιέργειας «κλίματος», αν θα διακρίνει τους σκοπούς των εμπνευστών της και αν θα συνειδητοποιήσει ότι αυτή η χοντροκομμένη πλακίτσα δεν είναι και τελικά και τόσο αθώα…






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [18:38:50]