Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 23:11      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ανοίγουν πόρτες για τα κρασιά της Αχαΐας

Ανοίγουν πόρτες για τα κρασιά της Αχαΐας



Θετικός ήταν ο απολογισμός του προγράμματος προώθησης των οίνων ΠΟΠ της Αχαΐας σε τέσσερις χώρες του εξωτερικού (ΗΠΑ, Καναδάς, Ελβετία, Κίνα), που υλοποιήθηκε από το Επιμελητήριο, σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς.
Τα αποτελέσματα του προγράμματος παρουσιάστηκαν χθες το βράδυ στην συνεδρίαση του ΔΣ του φορέα, κατά την οποία προέκυψαν σημαντικές προοπτικές για τα τοπικά κρασιά σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού.
Το πρόγραμμα προϋπολογισμού 250.000 ευρώ, χρηματοδοτήθηκε κατά 50% από κοινοτικούς πόρους, κατά 30% από εθνικούς πόρους και κατά 20% από ίδιους πόρους του Επιμελητηρίου Αχαΐας και όπως επισημάνθηκε, αποτέλεσε έναν άθλο σε οργανωτικό επίπεδο, καθώς υλοποιήθηκε μέσα σε μια περίοδο με έντονη πολιτική και οικονομική ρευστότητα (διαπραγματεύσεις με τους εταίρους, δημοψήφισμα και capital controls).
Ο Κ. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Κεντρικό ρόλο στην υλοποίηση του προγράμματος είχε ο μοναδικός έλληνας Master of Wine Κώστας Λαζαρίδης, ο οποίος κατέθεσε τα συμπεράσματά του ενώπιον του ΔΣ του Επιμελητηρίου μέσω σύνδεσης Skype, παράλληλα με τις προτάσεις του για τα επόμενα βήματα που θα πρέπει να γίνουν, ώστε τα κρασιά της Αχαΐας να μπουν πιο δυναμικά σε αγορές του εξωτερικού.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Κατά τον κ. Λαζαρίδη, τα κρασιά ΠΟΠ της Αχαΐας έχουν τη δυνατότητα να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό του εξωτερικού, αρκεί να γίνει μια καλύτερη προετοιμασία με ορίζοντα τουλάχιστον ενός εξαμήνου.
Επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων και παραγωγών ώστε η προσέγγιση των αγορών στόχων να γίνει με πιο οργανωμένο τρόπο, ακόμα και σε συνδυασμό με άλλα τοπικά προϊόντα, όπως π.χ, η σταφίδα της Αιγιάλειας ή τοπικά τυριά.
Η εκπαίδευση των επαγγελματιών του κλάδου είναι ένα ακόμα κομβικό σημείο που επισήμανε ο κ. Λαζαρίδης, προκειμένου να μάθουν τρόπους προσέγγισης των αγορών και πελατών.
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
Παρόντες στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος ήταν και τοπικοί παραγωγοί κρασιών που συμμετείχαν με προϊόντα τους σε επιμέρους δράσεις, όπως ο Αγγελος Ρούβαλης, η Εριφύλη Παρπαρούση, Γιώργος Καρέλας και ο εκπρόσωπος της ΕΑΣ Πατρών Τάκης Γερασιμόπουλος, οι οποίοι δήλωσαν ικανοποιημένοι για την πρώτη οργανωμένη προσπάθεια προβολής και προώθησης των τοπικών οίκων, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα ότι η εκστρατεία αυτή θα συνεχιστεί.
Ευχάριστη έκπληξη χαρακτήρισε το πρόγραμμα ο Αγγελος Ρούβαλης, τονίζοντας την ανάγκη να επεκταθεί και στην εγχώρια αγορά, σε συνεργασία με τους κλάδους της εστίασης και του τουρισμού.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνας Μαρλαφέκας, απηύθυνε ανοικτή πρόσκληση συνεργασίας προς όλους τους παραγωγούς οίνων ΠΟΠ, προκειμένου το επόμενο πρόγραμμα να εμπλουτιστεί και να προετοιμαστεί έγκαιρα μέχρι τον προσεχή Μάιο.
Το στέλεχος του Επιμελητηρίου Νόρα Νικολοπούλου παρουσίασε αναλυτικά τις δράσεις που υλοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες, επισημαίνοντας ότι λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν, έγινε ένας οργανωτικός άθλος.
Τις δράσεις που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν μέσα από το πρόγραμμα, παρουσίασε και το στέλεχος της Αναπτυξιακής κ. Γιωτόπουλος και περιλάμβαναν συμμετοχή σε εξειδικευμένες εκθέσεις σε ΗΠΑ, Καναδά. Ελβετία και Κίνα, δημιουργία ξενόγλωσσου έντυπου υλικού, ιστοσελίδα, οινικό χάρτη της Αχαΐας, φιλοξενία επαγγελματιών του οίνου, διαφημιστικές καταχωρήσεις στον εξειδικευμένο Τύπο του εξωτερικού, σεμινάρια, γεύματα γευσιγνωσίας, μελέτες των αγορών στόχων, κ.ά.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [23:11:59]