Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 10:43      6°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Συντήρηση στην "111" μετά από 30 χρόνια

Συντήρηση στην "111" μετά από 30 χρόνια



Μετά από πολλές δεκαετίες εγκατάλειψης, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έβαλε μπροστά μια μεγάλη εργολαβία 4,5 εκατ. ευρώ για συντήρηση, βελτίωση και αποκατάσταση των φθορών στην «111». Χθες το πρωί, ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, βρέθηκε στα σημεία όπου ξεκίνησαν και γίνονται παρεμβάσεις.
«Μετά από 30 και πλέον χρόνια, γίνεται μια τέτοια παρέμβαση, ιδιαιτέρως σημαντική, η οποία θα συμβάλει στην οδική ασφάλεια, εξαλείφοντας -κατά το δυνατόν- κινδύνους που παρουσιάζονται κατά καιρούς, εξαιτίας των κατολισθητικών φαινομένων» επεσήμανε σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας.
Ολα αυτά τα χρόνια λαμβάνονταν μέτρα βελτίωσης, όμως προσωρινά. Με τη συγκεκριμένη εργολαβία η Περιφέρεια προσπαθεί να κάνει μια ουσιαστικότερη παρέμβαση, ενώ θα αποκαταστήσει και φθορές που έχουν προκληθεί από τις κατολισθήσεις.
Συνάντηση με δημάρχους
Σε σημεία όπου εκτελούνται εργασίες ο κ. Κατσιφάρας συνάντησε τον δήμαρχο Καλαβρύτων Γιώργο Λαζουρά και τον αναπληρωτή δημάρχου Αρχ. Ολυμπίας Γιώργο Δέδε, οι οποίοι, μαζί με άλλους συναδέλφους τους στα ορεινά της Περιφέρειας, θέτουν εδώ και καιρό θέμα συνολικής ανακατασκευής της «111». Σύμφωνα με τον κ. Λαζουρά, πρέπει να προχωρήσει και να εκτελεσθεί τάχιστα η εργολαβία που ξεκίνησε, αλλά -όπως έχει ήδη συζητηθεί με δημάρχους από την Ηλεία- να μελετηθούν άμεσα, έργα βελτίωσης, περιορισμού στροφών και (κατά τμήματα) ανακατασκευής της οδού.
Θα μπορούσε δηλαδή, όπως υποστηρίζουν οι δήμαρχοι, ως αυτοκινητόδρομος, η Πατρών-Τριπόλεως (ταυτόχρονα με την Πατρών-Καλαβρύτων) να αποτελέσει ένα πρότυπο παραγωγικής, αγροτικής και τουριστικής ανάπτυξης, όπως η Κορίνθου-Τριπόλεως και ο δευτερεύων άξονας Λεβίδι-Δημητσάνα.
Το θέμα της ανακατασκευής
Ενας τέτοιος άξονας, εκτός από λιγότερα τροχαία, θα βοηθούσε στη συγκράτηση του πληθυσμού σε αγροτικούς οικισµούς που συνεχίζουν να φθίνουν. Θα προσέφερε ταχύτερη και φθηνότερη πρόσβαση σε τοπικά αστικά κέντρα, θα συνέβαλε στην απασχόληση, την ενίσχυση των µεταφορών γεωργικών προϊόντων και την ενδοπεριφερειακή συνοχή. Θα μπορούσε να τονώσει δηλαδή όλο το παραγωγικό σύστηµα της περιοχής, µε δυνατότητα εγκατάστασης νέων παραγωγικών δραστηριοτήτων.
Το κόστος όμως για την εξ ολοκλήρου ανακατασκευή της «111» μοιάζει σχεδόν άπιαστο. Είναι ένας δρόμος 120 χλμ. περίπου, που απαιτεί σχεδόν 400 εκατ. ευρώ για να γίνει από την αρχή και από 15 εκατ. ευρώ για ετήσια συντήρηση. Ομως μέσω του νέου ΕΣΠΑ και με έναν παραχωρησιούχο που θα αναλάμβανε το 50% περίπου του κόστους, αυτό δε μοιάζει ανέφικτο ακόμη και σήμερα…




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [10:43:24]