Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 11:42      4°-14° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


14 λεπτά για απόσταση 300 μέτρων

14 λεπτά για απόσταση 300 μέτρων



Χθες το πρωί, λίγο μετά τις έντεκα. Μια διαδρομή τριακοσίων μέτρων με ΙΧ στο κέντρο της Πάτρας διήρκεσε 14 λεπτά. Από Ρήγα Φεραίου, Αράτου, Μαιζώνος και έως το κάτω μέρος της πλατείας Γεωργίου.
Η πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς θύμισε πόσο εκρηκτικό είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Πάτρα, για να χρησιμοποιούμε έναν όρο στον οποίο είχε καταφύγει προ μηνών και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παύλος Στάμος (Δήλωση στην «Πελοπόννησο» στις 24 Φεβρουαρίου).
Σημειωτόν τα αυτοκίνητα, εκνευρισμός και ταλαιπωρία για ώρες στους κατά παράδοση «προβληματικούς» από πλευράς διπλοπαρκαρίσματος δρόμους. Δηλαδή, στην Αγίου Ανδρέου (κυρίως στο τμήμα απ' την Γούναρη έως την Αγίου Νικολάου), στην Κορίνθου, στην Ερμού, στην Καραϊσκάκη και σ' όλη την Κολοκοτρώνη.
Η χθεσινή εικόνα -που εξομαλύνθηκε κάπως προς το μεσημέρι- δείχνει ότι η δημοτική αρχή θα πρέπει, πλέον, απ' την φάση των σχεδιασμών να περάσει στο σκέλος της εφαρμογής κάποιων πρώτων παρεμβάσεων. Ηδη έχει προηγηθεί ένας κύκλος διαβούλευσης με φορείς που έχουν συνάφεια με το πρόβλημα ενώ και ο αντιδήμαρχος κ. Στάμος έχει κατά καιρούς αναφερθεί σε μια δέσμη άμεσα εφαρμόσιμων μέτρων που ασφαλώς δεν θα λύσουν το κυκλοφοριακό αλλά σίγουρα θα λειτουργήσουν καταπραϋντικά.
Η αθεράπευτα κακή νοοτροπία πολλών εξ ημών να διπλοσταθμεύουμε σε ώρα αιχμής στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, το καρκίνωμα του διπλοπαρκαρίσματος που δεν περιορίζεται ακόμα κι όταν η Τροχαία, με τις μικρές από πλευράς προσωπικού δυνάμεις της, αποφασίζει να παρέμβει, έχει άπειρες φορές περιγραφεί ως η πρώτη αιτία των φρακαρισμένων δρόμων.
Η διπλοστάθμευση -το ξέρουμε όλοι- δεν αντιμετωπίζεται με νουθεσίες και παρακλήσεις. Αλλά με μέτρα που θα επιβάλλουν τη συμμόρφωση των οδηγών.
Η δημοτική αρχή έχει ήδη στα χέρια της προτάσεις που έχουν κατατεθεί από φορείς της πόλης. Τόσο σε ό,τι αφορά έναν μακρόπνοο σχεδιασμό που συνδέεται με μεγάλα έργα υποδομής όπως η διάνοιξη της Κανακάρη και η Μίνι Περιμετρική, όσο και ένα πιο βραχυπρόθεσμο πλάνο κινήσεων που θα πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσει να υλοποιείται ή καλύτερα θα έπρεπε ήδη να είχε υλοποιηθεί.
Και επειδή το κυκλοφοριακό είναι απ' την φύση του πολυσύνθετο πρόβλημα, όπου μια «τοπική» λύση μπορεί να δημιουργεί μεγαλύτερες δυσκολίες τρία οικοδομικά τετράγωνα πιο μακριά, υπάρχουν στην πόλη επιστημονικοί φορείς που θα μπορούσαν να διαθέσουν την τεχνογνωσία τους ώστε κάθε μέτρο, πριν αποφασιστεί, να έχει μια μίνιμουμ εγγύηση αποτελεσματικότητας. (Σχετική πρόταση για μια μόνιμη Επιτροπή Παρακολούθησης του κυκλοφοριακού έχει καταθέσει ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Θανάσης Γιανναδάκης).
Η χθεσινή εικόνα πρόβαλε ξανά μια πόλη όπου από πλευράς λειτουργίας πάσχει σε αναρίθμητα σημεία. Απ' τα πάρκινγκ και την αστυνόμευση, από ένα επαρκές δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς ως την εμπέδωση μια φιλοσοφίας που θα λειτουργεί αποτρεπτικά στην χρήση του ΙΧ στο κέντρο της.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [11:42:57]