Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 20:55      0°-11° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πελετίδης για διέλευση τρένου: ««Μην διανοηθεί κανείς να είναι υπέργεια…».

Πελετίδης για διέλευση τρένου: ««Μην διανοηθεί κανείς να είναι υπέργεια…».



Τα οφέλη του διαλόγου, ακόμα κι όταν υπάρχουν πολιτικές ή άλλες διαφωνίες, ανέδειξε η χθεσινή ημερίδα της «Π» για το θαλάσσιο μέτωπο.
Η δημοτική αρχή μοιράστηκε τις σκέψεις της για την αξιοποίησή του, ενώ το αισιόδοξο μήνυμα ήταν πως όλα τα κόμματα συμμερίζονται την απόδοση του θαλασσίου μετώπου στην πόλη, έστω κι αν υπάρχουν διαφορές στις νομικές διατυπώσεις της συμφωνίας παραχώρησης με το Δημόσιο. Ομως εκδηλώνεται τραχύτητα διαφορών μεταξύ κομματικών φορέων και δημοτικής αρχής, σε βαθμό που μπορεί να απειλήσει την όποια θετική μετεκλογική πρωτοβουλία ή έκβαση.



ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ: ΞΕΚΙΝΑΩ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΜΕ
«Την 1η Οκτώβρη θα ξεκινάμε ανεξάρτητα από το ποια θα είναι η κυβέρνηση…» είπε ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης για την διαμόρφωση του χώρου στάθμευσης δίπλα στο ΝΟΠ. Είναι από τους βασικούς πυλώνες του σχεδιασμού του για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού.
«Θα συνεχίσουμε» είπε ο δήμαρχος, «τις παρεμβάσεις μας στην παραλιακή ζώνη με την ολοκλήρωση του νότιου πάρκου στην Ακτή Δυμαίων, την επέκταση των ποδηλατόδρομων, την πεζοδρόμηση τμημάτων, την άμεση λειτουργία των δύο δωρεάν χώρων στάθμευσης, την λειτουργία λεωφορειακής γραμμής». Διεκδικεί ακόμα την κατάργηση κάθε περιορισμού στην κίνηση πεζών και ποδηλάτων στο βόρειο λιμάνι και να φύγουν οι μπάρες και η περίφραξη απ' όλη τη λιμενική ζώνη.
Η δημοτική αρχή δηλώνει αντίθετη στο κείμενο παραχώρησης Δρίτσα, και τάσσεται υπέρ της άμεσης και οριστικής παραχώρησης ολόκληρης της παραλιακής ζώνης. Ο Κ. Πελετίδης εξέφρασε την άποψη ότι πρέπει να φύγει από την ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας της και η ελεύθερη χρήση της από τους πολίτες.
Για το νέο εμπορικό λιμάνι διατύπωσε ότι πρέπει να χωροθετηθεί στο νότιο λιμένα, ενώ για την διέλευση του σύγχρονου τρένου μέσα από την πόλη η δήλωσή του δεν επέτρεπε παρερμηνείες: «Μην διανοηθεί κανείς να είναι υπέργεια…».


Στο ξεκίνημα της διαδικασίας, ο διευθυντής σύνταξης της «Π» Κωνσταντίνος Μάγνης, όρισε ως ζητούμενο της πρωτοβουλίας διαλόγου που ανέλαβε η εφημερίδα, «να δούμε τι έχουμε σήμερα στα χέρια μας, πόσο απέχει σε σχέση με το κοινό ζητούμενο, αν υπάρχει κοινό ζητούμενο, τι προοπτική υπάρχει να κατακτήσουμε κάτι ικανοποιητικό από τη νέα νομοθετική και εκτελεστική εξουσία, και με ποια εργαλεία μπορεί να γίνει αυτή η μάχη…».
Διαφάνηκε από τη πορεία της συζήτησης ότι η δημοτική αρχή εξαρτά σε μεγάλο βαθμό την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος από τις εξελίξεις στο θαλάσσιο μέτωπο. Ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης είναι προσανατολισμένος στην αξιοποίηση χερσαίων λιμενικών εκτάσεων για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης και την παράλληλη μεταφορά των χρηστών τους στο κέντρο με λεωφορεία (park and ride). Προβλέπεται ακόμα η συνέχιση των ήπιων παρεμβάσεων στο νότιο πάρκο της Ακτής Δυμαίων και διεκδικείται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στα τμήματα που είναι κλειστά με μπάρες και φυλάσσονται σήμερα. Κατά τα λοιπά, η δημοτική αρχή επιμένει στο να μην αποδέχεται το προτεινόμενο σχέδιο παραχώρησης του θαλασσίου μετώπου για τους λόγους που έχει ανακοινώσει (πιστεύει ότι είναι ορατός ο κίνδυνος ιδιωτικοποίησης του λιμανιού).
Κατά γενική ομολογία -μεταξύ των κομμάτων- η ανακίνηση του θέματος προεκλογικά, μάλλον έβλαψε τον πολιτικό και κοινωνικό διάλογο, καθώς θεωρείται ότι αποσκοπεί στη δημιουργία εντυπώσεων. Ωστόσο, θα πρέπει να αναγνωριστεί στον πρώην υπουργό Ναυτιλίας Θεόδωρο Δρίτσα ότι ζητούμενό του ήταν να φανεί συνεπής απέναντι στην υπόσχεση που έδωσε από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου της «Π», για τη σύνταξη και αποστολή του προτεινόμενου σχεδίου παραχώρησης στον Δήμο εντός του καλοκαιριού. Τον πρόλαβαν οι πολιτικές εξελίξεις, όμως δεν πολιτεύεται στην Αχαΐα ώστε να κατηγορηθεί ότι είχε πολιτικά ελατήρια η πρωτοβουλία του.
Εξακολουθούν να υπάρχουν δύο τάσεις, χωρίς να ταυτίζονται ιδεολογικά, ως προς την μελλοντική διαχείριση του θέματος. Η μία υποστηρίζει ότι το προσχέδιο Δρίτσα πρέπει να απορριφθεί ασυζητητί, ενώ η δεύτερη το θεωρεί σαν μια καλή αφετηρία διαλόγου που επιδέχεται βελτιώσεις και τροποποιήσεις.
Δύο είναι τα σημεία «κλειδιά» που χρειάζεται -επίσης- να στρέψει το ενδιαφέρον του το τοπικό πολιτικό προσωπικό: Η κατασκευή του εμπορικού τμήματος του λιμανιού, και η διέλευση του σύγχρονου τρένου μέσα από την πόλη. Η διευθέτηση και κατασκευή των σχετικών υποδομών θα επιτρέψει να περάσει η διεκδίκηση της πόλης για το θαλάσσιο μέτωπο από τη συζήτηση στην εφαρμογή.

ΟΙ ΔΥΟ ΒΑΡΚΕΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ
«Ο δρόμος (σ.σ. της παραχώρησης) άνοιξε. Καλούμαστε όλοι να τον κρατήσουμε ανοικτό, να τον διευρύνουμε και να τον διανύσουμε μέχρι τέλος. Η Πάτρα έχει τώρα τον πρώτο λόγο» καταλήγει η παρέμβαση του πρώην υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, στην ημερίδα της «Π».
Ο ίδιος αναφέρει ότι δεν υπήρξαν αλλαγές σε όσα κατά καιρούς έχει δηλώσει σχετικά με τα νομικά βήματα που είναι αναγκαία για την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου και πιστεύει ότι η διαβούλευση θα συνεχιστεί μετά τις εκλογές.
Ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ΡΑΠ, Κώστας Σπαρτινός, υποστήριξε ότι αν θέλει η πόλη να φτάσει στην οριστική παραχώρηση θα πρέπει αντιμετωπίσει νομικά το θέμα. Απέδωσε στην προεκλογική περίοδο την αρνητική στάση της δημοτικής αρχής στο κείμενο Δρίτσα και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα άρθρα του σχεδίου σύμβασης, άλλα από τα οποία πιστεύει ότι άρουν τους φόβους για ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, και άλλα τα οποία επιδέχονται βελτιώσεις ώστε να διασφαλιστούν περαιτέρω τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας.
>Ο βουλευτής Αχαΐας του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι «δεν μπορείς να πατάς σε δυο βάρκες». Το κόμμα που ανήκει, είπε, έχει επιλέξει τη σύγκρουση με τα συμφέροντα που εκφράζονται από τις συγκυβερνήσεις (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) και τις πολιτικές τους.
>Ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος τόνισε ότι η διαχείριση του θαλασσίου μετώπου πρέπει να περάσει στον Δήμο και απέδωσε στην έλλειψη πολιτικής βούλησης τη στασιμότητα από το 2010 μέχρι σήμερα.
>Ο πρώην δήμαρχος Πατρέων Ανδρέας Καράβολας θύμισε στο ακροατήριο ότι η θέση του νέου (νοτίου) λιμανιού επιλέχθηκε με κριτήριο να αποδεσμευθεί το βόρειο τμήμα και να αποδοθεί στην πόλη, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι οι σημερινές λιμενικές δραστηριότητες μπορούν να μετατοπιστούν βορειότερα προς την πύλη «7».
>Ο υποψήφιος βουλευτής της Λαϊκής Ενότητας Αχαΐας, Κώστας Γαβριηλίδης, ανέφερε ότι η όποια συζήτηση γίνεται σε τοπικό επίπεδο είναι άνευ αντικειμένου, αφού με την πρόσφατη υπογραφή του μνημονίου, το ελληνικό κράτος έχει δώσει στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (μέσω ΤΑΙΠΕΔ), το δικαίωμα της μονομερούς ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων της χώρας.
>Ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ηρακλής Ρούπας χαρακτήρισε μονόδρομο την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου και σημείωσε ότι η αξιοποίησή του δεν μπορεί να γίνει από το Κράτος και το Δήμο για ευνόητους λόγους.
>Ο υποψήφιος βουλευτής των ΑΝΕΛ, Αντώνης Λεχουρίτης, εκτίμησε ότι έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες για την απόδοση του θαλασσίου μετώπου στην πόλη και τόνισε ότι «μπορούμε να το διεκδικήσουμε όλοι μαζί».
>Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/Δυτικής Ελλάδας Θανάσης Γιανναδάκης εστίασε στην ανάγκη να ολοκληρωθεί το εμπορικό τμήμα του νέου λιμανιού και στη διέλευση του σιδηρόδρομου μέσα από την πόλη. Με καυστικό τρόπο αναφέρθηκε σε αναθέσεις μελετών από τον ΟΛΠΑ ΑΕ, γεγονός το οποίο κατά πληροφορίες έχει οδηγήσει τον πρόεδρο του φορέα Κώστα Πλατυκώστα να ζητήσει περαιτέρω εξηγήσεις.
>Η απουσία πάντως του ΟΛΠΑ και του Κ. Πλατυκώστα από την ημερίδα σχολιάστηκε δυσμενώς, καθώς έδωσε την εντύπωση ότι έτσι αναγνωρίζει τον εαυτό του σαν μέρος του προβλήματος και ότι προτιμά την ασφαλή υπεκφυγή από την ενημέρωση των φορέων σε ό,τι αφορά τις δικαιοδοσίες του.
>Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Δημαρά, Ανδρέας Φίλιας, ζήτησε να «μην χανόμαστε στα τεχνικά θέματα». Επεσήμανε ότι ο Δήμος δεν έχει τα νομικά περιθώρια για παρεμβάσεις στο θαλάσσιο μέτωπο με το σημερινό νομικό καθεστώς και υπενθύμισε ότι δημοτικοί παράγοντες οδηγήθηκαν στο κεντρικό λιμεναρχείο πριν από λίγα χρόνια γι' αυτό τον λόγο.
>«Αν κάνουμε πίσω από την προσωρινή παραχώρηση καήκαμε…» είπε ο Νίκος Τζανάκος, δημοτικός σύμβουλος και μέλος της επιτροπής πολιτών για το θαλάσσιο μέτωπο. Διαφώνησε με όσους αμφισβητούν την προϋπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης, σε αντίθεση με το κείμενο Δρίτσα, και υποστήριξε ότι ο ΟΛΠΑ πρέπει να αποσυρθεί από την διαδικασία παραχώρησης.

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΟΧΙ ΛΕΒΕΝΤΕΣ
Ο βουλευτής της ΝΔ Ανδρέας Κατσανιώτης υπεραμύνθηκε της πρότασης που είχε καταθέσει ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τονίζοντας ότι το κράτος και η πόλη πρέπει να είναι οι δύο εταίροι της διαπραγμάτευσης για την παραχώρηση. «Οι πολίτες θέλουν αποτέλεσμα… Δεν θέλουν να κάνουμε τους λεβέντες» είπε και απευθύνθηκε στο δήμαρχο Κ. Πελετίδη, λέγοντας ότι η δημοτική αρχή θα κριθεί και για το αποτέλεσμα των χειρισμών που θα κάνει στο θέμα του λιμανιού. Προηγουμένως, ο Α. Κατσανιώτης είχε σχολιάσει ότι οι πολίτες αντιμετωπίζουν με καχυποψία αυτά που τους λένε οι πολιτικοί στη μέση της προεκλογικής περιόδου. Και ζήτησε να μην αφήνονται υπονοούμενα και σκιές για τον ρόλο που έχει ο καθένας στην διεκδίκηση του θαλασσίου μετώπου, αλλά να εκφράζονται με ονοματεπώνυμο.
Ο πρώην βουλευτής Θανάσης Νταβλούρος επεσήμανε ότι δεν μπορεί η υπόθεση του θαλασσίου μετώπου να αποτελεί αντικείμενο αντιπαράθεσης και εξέφρασε τη γνώμη ότι πρέπει να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον των φορέων, σε αυτά που είναι εφικτό να εξασφαλιστούν το συντομότερο δυνατόν προς όφελος των πολιτών. «Εφτασε η ώρα για την αναζήτηση ρεαλιστικής λύσης» είπε και πρόσθεσε την ανάγκη να διεκδικηθεί η λειτουργία του εμπορικού τμήματος του λιμανιού.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [20:55:40]