Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 00:07      9°-15° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ζωηρός διάλογος αλλά και σύγκλιση απόψεων στην ημερίδα της «Π» για το Παραλιακό Μέτωπο

Ζωηρός διάλογος αλλά και σύγκλιση απόψεων στην ημερίδα της «Π» για το Παραλιακό Μέτωπο



Ολοκληρώθηκε αργά το μεσημέρι στην Αγορά Αργύρη, η ημερίδα της «Π» για το θαλάσσιο μέτωπο με την συμμετοχή της δημοτικής αρχής της Πάτρας, υποψήφιων βουλευτών, δημοτικών παρατάξεων, του ΤΕΕ και εκπροσώπων φορέων.
Κατά την διάρκεια της ενδιαφέρουσας εκδήλωσης, αναπτύχθηκε ζωηρός διάλογος μεταξύ όλων των πλευρών, ωστόσο υπήρξε και σύκλιση απόψεων, ενώ ανανεώθηκε το ενδιαφέρον για υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων για μετά τις εκλογές.
Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που έγιναν, ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης, παρουσίασε τα σχέδια της δημοτικής αρχής για σειρά παρεμβάσεων στην παραλιακή ζώνη ως εργαλείο για άμβλυνση του κυκλοφοριακού της Πάτρας.
Ο κ. Πελετίδης καυτηρίασε την απόφαση για παραχώρηση της παραλιακής στο ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνοντας ότι πλέον χάνεται από τον δήμο η δυνατότητα διαχείρισης. Παρουσίασε επίσης τους σχεδιασμούς του Δήμου για την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου, όπως για παράδειγμα τη δημιουργία παραλιακού πάρκινγκ δίπλα από τις εγκαταστάσεις του ΝΟΠ (απέναντι από το κτίριο της ΔΕΗ), αλλά και τη μετατροπή σε πάρκινγκ του χώρου μπροστά από το «Θεατράκι».
«Με τον τρόπο αυτό θα δοθεί μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, όλα είναι μπροστά μας» επεσήμανε ο κ. Πελετίδης.
Ανέφερε επίσης ότι από τους χώρους του πάρκινγκ θα ξεκινούν λεωφορεία τα οποία στη συνέχεια θα μεταφέρουν τους οδηγούς στο κέντρο δωρεάν.
Να σημειωθεί ότι υπήρξε ζωηρή συζήτηση μεταξύ του Κ. Πελετίδη και του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ΡΑΠ Κώστα Σπαρτινού, καθώς ο δεύτερος αμφισβήτησε την άποψη του δημάρχου περί ιδιωτικοποίησης της παραλιακής ζώνης. Σύμφωνα με τον κ. Σπαρτινό με το σχέδιο συμφωνίας που κατέθεσε ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, το ΤΑΙΠΕΔ εξαιρεί το θαλάσσιο μέτωπο από την προς πώληση κρατική περιουσία και ότι είναι αφετηρία διαλόγου. Μάλιστα ο κ. Σπαρτινός τόνισε ότι από κάπου πρέπει να ξεκινήσει η συζήτηση για την επίτευξη συμφωνίας καταθέτοντας συγκεκριμένα σημεία πιθανής σύγκλισης.
Ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ Ανδρέας Κατσανιώτης τόνισε ότι οι πολίτες θέλουν αποτέλεσμα και απευθυνόμενος στον δήμαρχο του είπε ότι θα κριθεί για το αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά το παραλιακό μέτωπο.
Ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος υπερασπίστηκε την θέση ότι διαχειριστής του θαλασσίου μετώπου πρέπει να είναι ο Δήμος Πατρέων.
Ο υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος σταθερός στην θέση του κόμματός του, τόνισε ότι βρίσκεται απέναντι στα οικονομικά συμφέροντα που εποφθαλμιούν την παραλιακή ζώνη και που εκφράζονται από πολιτικές και κόμματα.
Ο υποψήφιος βουλευτής της ΛΑΕ Κώστας Γαβριηλίδης είπε ότι θα πρέπει να απαιτήσουμε να εξαιρεθεί η παραλιακή ζώνη από την περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Θανάσης Γιανναδάκης πλην της πάγιας θέσης του φορέα για παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στην πόλη, αναφέρθηκε και σε δύο παράλληλες πτυχές του θέματος, όπως το εμπορικό τμήμα του νέου λιμανιού και η σύνδεσή του με τη σιδηροδρομική γραμμή.

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΕΛΕΤΙΔΗ

Η εισήγηση του Δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη, στην ημερίδα που διοργάνωσε σήμερα η εφημερίδα «Πελοπόννησος», με θέμα: «Παραλιακό Μέτωπο της Πάτρας, κόμματα, προγράμματα και δεσμεύσεις»:
«Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
Εκπρόσωποι των κομμάτων και των φορέων.
Με τη σημερινή παρέμβασή μας επιδιώκουμε να συνεχίσουμε τον κύκλο των πολύμορφων παρεμβάσεών μας.
Θέλουμε κατ' αρχήν να σας ενημερώσουμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο σε πρόσφατη συνεδρίασή του απέρριψε στο σύνολό της το σχέδιο προγραμματικής συνεργασίας ΟΛΠΑ ΑΕ - Δήμου Πατρέων που ετοίμασε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Δεν αποδεχόμαστε να αποτελέσει βάση για συζήτηση.
Ολοι γνωρίζουμε το συγκεκριμένο σχέδιο. Αξίζει να σας αναφέρω μόνο δύο χαρακτηριστικά σημεία.
- Το Αρθρο 6 του Σχεδίου της Προγραμματικής Συνεργασίας αναφέρει : «Ο Δήμος Πατρέων δια του νομίμου εκπροσώπου του και Δημάρχου κ. Πελετίδη αναγνωρίζει και συνομολογεί όλα τα ανωτέρω καθώς και ότι όλα τα δικαιώματα που αφορούν τους χώρους του άρθρου 3 της παρούσας σύμβασης ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και στους άνω φορείς διαχείρισης αυτού (ΤΑΙΠΕΔ - ΟΛΠΑ ΑΕ) μόνον κατά παραχώρηση από το Ελληνικό Δημόσιο». Ουσιαστικά ομολογούν πως ζητούν από το Δήμο να γίνει μέρος του προβλήματος, υπογράφοντας μια κάλπικη «παραχώρηση». Να συμφωνήσει με το αντιλαϊκό πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων, να αποδεχθεί πως το θαλάσσιο μέτωπο ανήκει ουσιαστικά στον ΟΛΠΑ ΑΕ.
Να προσφέρει άλλοθι ο Δήμος στην εξελισσόμενη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, που είναι στα πλαίσια και σε εφαρμογή του 3ου μνημονίου που ξεπούλησε πρόσφατα τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας στο γερμανικό κεφάλαιο.
- Χρησιμοποιούν σαν δόλωμα τα 500.000 ευρώ για τα διάφορα έργα που θα γίνουν μέσω του ΟΛΠΑ ΑΕ, ώστε να κρύψουν το αγκίστρι. Η αλήθεια είναι πως με το σχέδιο προσωρινής παραχώρησης κουμάντο στη λιμενική ζώνη θα κάνει ο ΟΛΠΑ ΑΕ, που είναι μέρος του ΤΑΙΠΕΔ, με ανοιχτό το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησής του. Αναφέρεται στο άρθρο 7 πως, «… Ολες οι απαιτήσεις πάσης φύσεως του Δήμου Πατρέων έναντι τρίτων για τέλη και δικαιώματα περιέρχονται στον ΟΛΠΑ ΑΕ ο οποίος νομιμοποιείται να τα διεκδικήσει από τρίτους αρχής γενομένης από την υπογραφή της παρούσας σύμβασης και εφεξής...».
Η σύμβαση αυτή είναι αντιλαϊκή γιατί βρίσκεται απέναντι από τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις για απόδοση του θαλασσίου μετώπου στον πατραϊκό λαό, και ως τέτοια πρέπει να απορριφθεί.
Να θυμίσουμε πως το Δημοτικό Συμβούλιο έχει ομόφωνα αποφασίσει στις 1/4/2015 πως:
«Η Λιμενική ζώνη όπως και το υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο, αποτελεί ζωτικής σημασίας χώρο για την απρόσκοπτη επαφή με το υγρό στοιχείο του λαού και της νεολαίας. Αποτελεί το φυσικό περιβάλλον, που πρέπει να υπερασπίσουμε από την ιδιωτικοποίηση και την παράδοση σε επιχειρηματικούς ομίλους, που είναι στους σχεδιασμούς της ΕΕ, του κεφαλαίου και του ΤΑΙΠΕΔ.
Το Δημοτικό Συμβούλιο απαιτεί την οριστική παραχώρηση για την ελεύθερη πρόσβαση και την δωρεάν χρήση, για να ικανοποιηθούν οι πιεστικές λαϊκές ανάγκες στην ξεκούραση, στην αναψυχή, στον πολιτισμό και τον αθλητισμό.
Διεκδικούμε από την κυβέρνηση την άμεση και οριστική παραχώρηση του παραλιακού μετώπου (από τις εκβολές του Διακονιάρη, μέχρι τις εκβολές του Μειλίχου), καθώς και την χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την ανάπλασή της.
Να μην ιδιωτικοποιηθεί με οποιαδήποτε μορφή το νέο εμπορικό λιμάνι, γιατί αποτελεί κρίσιμη υποδομή στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας...».
Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της απόφασης, η Δημοτική Αρχή οργάνωσε κινητοποίηση στις 4/4/2015, και είχε συναντήσεις στις 28/4/2015 στα αντίστοιχα υπουργεία. Δεν μας αιφνιδιάζει η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης γιατί, όπως έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει, κινείται στο πλαίσιο όλων των μέχρι σήμερα αστικών κυβερνήσεων, που υπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Σταθερά ξεπουλούν τη δημόσια περιουσία, με αποχαρακτηρισμούς δασικών εκτάσεων, ιδιωτικοποιήσεις λιμένων και αεροδρομίων, ξεπούλημα φιλέτων γης.
Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε μαζί με τον πατραϊκό λαό, γιατί η λαϊκή απαίτηση και η διεκδίκηση μπορεί να εμποδίσει την πολιτική της κυβέρνησης και την απόφαση για την ανάκληση της σύμβασης παραχώρησης της παραλιακής ζώνης στον Δήμο.
Μόνο η πολύμορφη λαϊκή παρέμβαση και η αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών μπορεί να βάλει εμπόδια στην ιδιωτικοποίηση και την παράδοση της παραλιακής ζώνης στους επιχειρηματικούς ομίλους για κερδοσκοπία.
Οι παραλίες και οι ακτές είναι το φυσικό μας περιβάλλον. Είναι χώρος ζωτικής σημασίας για την καθημερινή ζωή των λαϊκών στρωμάτων.
Για την παραλία της πόλης μας, συγκρούονται αντίθετα κοινωνικά και ταξικά συμφέροντα. Από τη μία το κεφάλαιο, πατώντας στην στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στην πολιτική της κυβέρνησης απαιτεί το φιλέτο, για οικοπεδοποίηση και κερδοσκοπική εκμετάλλευση προκειμένου να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του και από την άλλη η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, που διεκδικούν την ελεύθερη πρόσβαση και τη δωρεάν χρήση για να ικανοποιηθούν οι πιεστικές ανάγκες τους στην αναψυχή και την ξεκούραση, στον πολιτισμό και τον αθλητισμό.
Η Δημοτική Αρχή έχει επιλέξει σταθερά να υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα γι' αυτό απαιτεί την άμεση και οριστική παραχώρηση ολόκληρης της παραλιακής ζώνης, η οποία πρέπει να φύγει από την ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ, να μην ξεπουληθεί και παραχωρηθεί σε επιχειρηματίες, να παραμείνει δημόσια περιουσία, ελεύθερη στη χρήση της από το λαό, καθώς και την χρηματοδότησή της από τον κρατικό προϋπολογισμό, για την συνολική ανάπλασή της.
Θα συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις μας στην παραλιακή ζώνη με την ολοκλήρωση του νότιου πάρκου στην Ακτή Δυμαίων, την επέκταση των ποδηλατόδρομων, την πεζοδρόμηση τμημάτων, την άμεση λειτουργία των δύο δωρεάν χώρων στάθμευσης, την λειτουργία λεωφορειακής γραμμής. Να καταργηθεί κάθε περιορισμός στην κίνηση πεζών και ποδηλάτων στο βόρειο λιμάνι και να φύγουν οι μπάρες και η περίφραξη απ' όλη τη λιμενική ζώνη».

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΡΙΤΣΑ
Ενδιαφέρουσα η παρέμβαση στην «Π» του πρώην υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, με αφορμή τη σημερινή ημερίδα για το θαλάσσιο μέτωπο.
Στο μήνυμα που έστειλε ο Θ. Δρίτσας για να διαβαστεί στην ημερίδα αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το σχέδιο προγραμματικής συνεργασίας που πρότεινε περιγράφει «τα αναγκαία και σχολαστικά μελετημένα βήματα από νομική άποψη» για την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στον Δήμο και την κοινωνία της Πάτρας, όπως ακριβώς τα είχε διατυπώσει ο ίδιος στο πρόσφατο συνέδριο της «Π».
Επισημαίνει ότι τα ίδια ακριβώς έχει δηλώσει στη δημοτική αρχή σε μεταξύ τους συνάντηση και σε τηλεφωνική επικοινωνία, τη μέρα που απέστειλε το σχέδιο.
«Αντιλαμβάνομαι ότι, λόγω των προεκλογικών σκοπιμοτήτων, η επί της ουσίας συζήτηση δεν μπορεί να αρχίσει τώρα» σημειώνει ο Θ. Δρίτσας και εκφράζει τη βεβαιότητα ότι αυτό θα γίνει αμέσως μετά τις εκλογές, και πως «η προαναγγελθείσα συμφωνημένη και αναγκαία διαβούλευση, θα οδηγήσει με τρόπο δημοκρατικό και υπεύθυνο στην τελική συμφωνία, τόσο επί του κειμένου, όσο και επί της διαδικασίας και με όποιες βελτιώσεις θα δρομολογηθούν οι θετικές εξελίξεις».
Ο πρώην υπουργός τονίζει ότι ο δρόμος άνοιξε και «καλούμαστε όλοι να τον κρατήσουμε ανοικτό, να τον διευρύνουμε και να τον διανύσουμε μέχρι τέλος. Η Πάτρα έχει τώρα τον πρώτο λόγο» καταλήγει το μήνυμα του Θ. Δρίτσα.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [00:07:19]