Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 11:49      4°-13° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


 Το Βατερλώ των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες του 2015

Το Βατερλώ των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες του 2015



Παρακολουθούσα τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων και την ανακοίνωση των βαθμολογιών. Θα ασχοληθώ με την αποτυχία στα μαθηματικά θετικής-τεχνολογικής κατεύθυνσης. Ρωτάει ο καθένας, γιατί αυτή η μεγάλη αποτυχία; (ποσοστό 80% στην τεχνολογική κάτω από τη βάση ή περίπου στη βάση και στην θετική 60% αντίστοιχα). Ηταν τόσο δύσκολα τα θέματα;
Ας αρχίσω με τη δομή και τη δυσκολία. Το πρώτο θέμα Α) ήταν εύκολο, θεωρία. Οποιος ήταν καλά διαβασμένος το έγραφε σε 10-15 λεπτά. Το δεύτερο θέμα Β) ήταν μέτριο ως δύσκολο. Το Β1 ήταν απλό, το Β2 στηριζόταν στο Β1. Το Β3 στηριζόταν στο Β1 και στο Β2. Ηταν θέμα στους μιγαδικούς αριθμούς. Ηθελε εμπειρία, σκέψη εξάσκηση και προπαντός να έχει δουλέψει στους μιγαδικούς αριθμούς. Μπορούσε να γραφεί.
Το θέμα Γ) ήταν απλό έως πολύ ΔΥΣΚΟΛΟ. Το πρώτο ερώτημα Γ1 ήταν απλό, γραφόταν εύκολα. Το Γ2 ήταν συνηθισμένο για εύρεση λύσης μιας εξίσωσης. Ηταν δύσκολο όμως διότι οι πράξεις οδηγούσαν στο πρώτο ερώτημα. Μπορούσε να γραφεί. Το τρίτο ερώτημα Γ3) ήταν δύσκολο και πρωτότυπο για τους υποψηφίους. Ήθελε καλή σκέψη, καλή εμπειρία και να είχε ασχοληθεί με θέματα παρόμοια ο υποψήφιος κατά την προετοιμασία του. Για να αποδείξεις θα έπρεπε να χρησιμοποιήσεις το Γ1. Δύσκολα γραφόταν.
Το Γ4 ήταν εξωγήινο. Για να το λύσεις έπρεπε να συνδυάσεις το Γ1 και το Γ3 ταυτόχρονα. Ο υποψήφιος δύσκολα μπορούσε να το σκεφθεί. Εχανες και χρόνο, λόγω της δυσκολίας. Γενικά το θέμα Γ ήταν το πιο ΔΥΣΚΟΛΟ. Σπάνια γραφόταν ολόκληρο από κάποιον υποψήφιο. Το θέμα Γ ήταν δομημένο στην σύγχρονη σκέψη των μαθηματικών που λέει: Το επόμενο ερώτημα στηρίζεται στο προηγούμενο, το τρίτο στα άλλα δύο, το τέταρτο στα τρία προηγούμενα. Ηταν πρωτότυπο και ΔΥΣΚΟΛΟ.
Το θέμα Δ) άρχιζε με δυσκολία από το Δ1 ερώτημα. Πολλοί υποψήφιοι έχασαν πολύ χρόνο στο Δ1, διότι ήθελε συνδυασμό δύο ασκήσεων. Στην αρχή με το θεώρημα των αρχικών συναρτήσεων, για να απαλείψεις την παράγωγο. Κατόπιν στη σχέση που κατέληγες έπρεπε να βρεις την αντίστροφη συνάρτηση. Δύσκολος αυτός ο συνδυασμός.
Το Δ2 ήταν εύκολο, μπορούσε να γραφεί. Το Δ3 για να λυθεί ήθελε πολύ γνώση των ορίων στα ολοκληρώματα. Ηταν εφαρμογή του κανόνα Hospital στα ολοκληρώματα. Κάποιος υποψήφιος μπορούσε να το γράψει αφού είχε καλή γνώση της παραγώγων των ολοκληρωμάτων. Ηταν μέτριο έως ΔΥΣΚΟΛΟ.
Το Δ4 ήταν δύσκολο και πρωτότυπο. Ηταν εφαρμογή του θεωρήματος BOLZAYO για ολοκληρώματα και για να βγει έπρεπε να στηριχθείς και στα ερωτήματα Δ1-Δ2. Συνεπώς το θέμα Δ ήταν ΔΥΣΚΟΛΟ-ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ και ΧΡΟΝΟΒΟΡΟ.
Τα θέματα ήταν εντός της εξεταστέας ύλης της Γ' Λυκείου. Στο ερώτημα γιατί είχαμε 80% των υποψηφίων κάτω από την βάση και ελάχιστους αριστούχους η απάντηση είναι ότι τα θέματα φέτος ήταν διαφορετικά από τα άλλα χρόνια, ως προς την δομή, τη φιλοσοφία και των βαθμό δυσκολίας. Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε περίπου την ίδια ποσότητα, αλλά διαφορετική δομή και δυσκολία. Είχαμε θέματα με τέσσερα ερωτήματα, αλλά ανά δύο ήταν ανεξάρτητα. Φέτος είχαμε διαφορετική δομή. Τα θέματα ήταν ενιαία και τα ερωτήματα είχαν εξάρτηση το επόμενο από τα προηγούμενα. Αυτή η σύνθετη σκέψη σπάνια διδάσκεται στα Λύκεια.
Συνοπτικά τα θέματα θετικής - τεχνολογικής κατεύθυνσης είχαν: 1) Το θέμα Β είχε δομή και δυσκολία από ερώτημα σε ερώτημα που ακολουθούσαν αριθμητική πρόοδο. Στο θέμα αυτό αρκετοί υποψήφιοι έχασαν παραπάνω χρόνο, γιατί είχε πολλές πράξεις. Τα θέματα Γ και Δ είχαν βαθμό δυσκολίας από ερώτημα σε ερώτημα που ακολουθούσε γεωμετρική πρόοδο.
2) Οι υποψήφιοι στα Λύκεια έχουν συνηθίσει σε τέτοια θέματα δομής και δυσκολίας. Εχω να πω ότι μία μόνο άσκηση, η τελευταία του βιβλίου στην Γ' ομάδα, ολοκληρώματα είχε την ίδια δομή με τα θέματα Β, Γ και Δ.
3) Πρέπει να αρχίσει να διδάσκεται και στα Λύκεια η καινούργια σκέψη, δομή και δυσκολία των μαθηματικών.
4) Η ποσότητα ήταν πολλή, αλλά κυρίως ο βαθμός δυσκολίας από ερώτημα σε ερώτημα αύξανε τον χρόνο των λύσεων. Για τα φετινά θέματα δεν επαρκούσε πλήρως ο χρόνος των τριών ωρών για να απαντήσει ο υποψήφιος σε όλα τα ερωτήματα στα Γ και Δ θέματα που λόγω δυσκολίας για να λυθούν ήθελαν 30- 40 λεπτά.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [11:49:07]